Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg har en vanskelig en her tror jeg... ikke akkurat en film, men en sketsj, sannynligvis av KLM.

 

Pappa Har sett den klipp av den et sted, det eneste han husker er at det var noe med bøker, eller en som forklarer noen hvordan man bruker en bok. han er nesten sikker på at Lystad og\eller mjøen og\eller kirkvaag var med.

 

beklager sterkt å ha postet sannsynligvis den værste beskrivelsen noensinne, men jeg vil gjerne finne kortfilmen.

 

Vil gjerne vite hva den heter, eller hvor jeg kan se den.

 

 

Takk

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en film (ikke dokumentar) der tyskerne finner ut hva de skal gjøre med jødene. Det er en slags konferanse. De er samlet i et hus og har et møte over lengre tid. Etter hvert kommer de fram til at å gasse jødene er den beste og mest effektive løsningen på "problemet". Problemet mitt er at jeg ikke husker hva den heter da jeg tenkte vi kunne se den i historien.

 

Edit. Fant det ut, filmen heter bare Conspiracy. Tror det var en såkalt fjernsynsfilm.

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut tittelen på denne filmen?

 

Gikk på kino for 1 års tid siden. Filmen er norsk. Handler om en litt tafatt fyr som får random besøk av ei skrullete jente og det ender med at de blir sammen. De reiser så ut på en liten tur osv. Husker de kommer til et stort herskapshus der de begynner å krangle osv. Husker også at hovedpersonen stikker til Frankrike(?) og møter ei jente der. Hovedpersonen er han som spiller "Ole Lukkøye" i en mat reklame på tv2.

 

Nvm: Dum som jeg var så prøvde jeg den tråden her før Google. Tatt av Kvinnen var filmen jeg letet etter.

Endret av Nimh
Lenke til kommentar

Okei, lenge siden jeg har sett filmen, men den gikk stadig på TV en stund, husker jeg.

 

Det handler altså om en radiovetrinær som etterhvert får en innringer som har problemer med hunden, mener jeg å huske. Hun utgir seg selv for å være høy, lys og slank, mens hun er alt det motsatte... Dvs, hun er ikke feit. Visstnok en berømt radiopsykolog... Nå ble jeg i tvil om hun var radiovetrinær eller radiopsykolog... Anywho...

Etterhvert snakker hun i timesvis i telefonen med denne innringeren, og de blir så og si sammen. Filmen slutter vel med at hun forteller at hun har blitt gravid etter at de.... snakket sammen... i telefonen :p

 

Irriterer meg at jeg ikke husker tittelen!

Lenke til kommentar

er en film jeg så for en stund siden, er en komedie, hele filmen er på et hotel, i begynelsen ser du en fyr som kjører på scooter/moped i søvne eller noe sånt, også seinere i filmen kryper hotel sjefen og kelneren i sånne hemmelige korriodrer for å spionere på de som bor der så har begge vært sitt stearin lys så greier han sjefen og stikke seg med det så sier han ''candel in the eye'' så stikker kelneren han i det andre øyet med sitt stearinlys...

også er det en sånn kjendis på hotelet som bestiller fisk så sier hun at hun vil ha fisken naken så da kommer sjefen og kelneren opp med fisken med kokke hatter på penisen.

Lenke til kommentar

Vel, jeg så en film på canal+ for 2-5 mnd siden, og den handlet om en "boys academy" og det var en ung kar som fikk sin "sjel" korruptert av en annen kar. en slags "soul takeover". Og denne gutten som har blitt korruptert da, blir tvinget blant annet til å ha samleie med sin døde kjæreste på likhuseta av denne andre karen da. og til slutt ender filmen med at han som tok over sjelen tok selvmord og levde på en måte "videre" inne i han andre.

 

vet ikke dette er mye å gå på, men er alt jeg husker. Og jeg klarer ikke å finne ut hva den filmen het:(

 

Trenger å finne tittelen, har et prosjekt om "manipulering, korruptere en sjel og ondskap" og denne filmen er bra reffereanse til dette.

 

 

/Shin

Lenke til kommentar

Hei til alle dere!

Jeg var en gang på 70 tallet å så en film som jeg ikke husker navnet på.

Handlingen er også nesten helt borte.

Det jeg husker er at det var ett gjeng som skulle frakte en stor båt over ett fjell, det var vinter og de ble overasket av indianere.

Alle ble drept unntatt en som ble overlatt til seg selv av indianerne. Han ble overvåket av en indianer som kom til han i jevne mellomrom. Han overlevde og der slutter filmen for meg.

Er det noen som har elefant hukommelse og kan dra historien litt lengere.

 

Hilsen snart 50

Lenke til kommentar

Jeg prøver igjen.

 

Jeg husker minimalt fra filmens handling, men noe husker jeg. Hovedpersonen var en gutt omkring 10-årsalderen, han hadde dysleksi og ble mobbet for dette på skolen. Han bodde hjemme med sin mor, hvor han ikke fikk særlig støtte med problemene sine (I think?).

 

Husker filmen som ganske bra, sjangeren var drama. Så filmen i påsken 2003 eller 2004 tror jeg, på TVNorge.

 

Noen som vet navnet på denne filmen?

 

edit. Filmen ble laget på 90-tallet en gang. Husker dessverre ingen av skuespillerne.

EDIT 2. Jeg tror jeg har funnet tittelen på filmen! Anya's Bell.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Etterlysning:

 

Det er en fransk high school-crazy-komedie (muligens college). Laget på 70-80.-tallet. Sannsynligvis R-rated.

De skal ha eksamen, og de finner mange måter å jukse på (f.eks. å skjære til bøker å lime fast under sålen, og ei som skal føde under eksamen, får jordmoren til å lese for henne (fra pensum)) +++

Muligens at det er en etterfølger også, men er ikke sikker.

Noen her som er "gamle" nok til å ha sett den? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...