Gå til innhold

Diablo 4-annonsering kan ha blitt avslørt


Anbefalte innlegg

Fatter ikke at folk vil spille et spill som består hovedsaklig av depressive gråtoner. Det er fult mulig å lage gode spill med stemning. Virker som det er konkurranse i å være mest edgelords her og at det skal være så trist og miserabelt som mulig....

Så jo, diablo 3 var greit men ble veldig bra over tiden.

 

Hadde ingen problemer med historien eller grafikken i Diablo 3.

Mer gameplay som ble litt for enkelt.

 

Poe, som har minst like lystig historie som Diablo 3 gjør jo folk veldig begeistret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fatter ikke at folk vil spille et spill som består hovedsaklig av depressive gråtoner. Det er fult mulig å lage gode spill med stemning. Virker som det er konkurranse i å være mest edgelords her og at det skal være så trist og miserabelt som mulig....

Så jo, diablo 3 var greit men ble veldig bra over tiden.

 

Hadde ingen problemer med historien eller grafikken i Diablo 3.

Mer gameplay som ble litt for enkelt.

 

Poe, som har minst like lystig historie som Diablo 3 gjør jo folk veldig begeistret.

Det er et gyldig argument. Slik jeg har tolka det ut i fra hva jeg har lest fra folk som var skikkelig dritsure på D3 var at det estetisk ikke så ut som DD2 og var for tegnefilm aktig i deres øyner. Det er primært disse jeg retter meg mot ? At gameplay føles annerledes/ikke svarer til forventningene er en mer gyldig tilbakemelding. Men da blir det fort vanskelig igjen å finne balansen mellom å føles som det gamle og å føles utdatert. Ikke noe enkelt svar her, Men tenker at å videreutvikle mens man holder på en del elementer som fungerer er veien å gå. Å bare gjøre det samme som før blir en fan service som på samme tid ikke tiltrekker seg nye folk.

Lenke til kommentar

Det er et gyldig argument. Slik jeg har tolka det ut i fra hva jeg har lest fra folk som var skikkelig dritsure på D3 var at det estetisk ikke så ut som DD2 og var for tegnefilm aktig i deres øyner. Det er primært disse jeg retter meg mot ? At gameplay føles annerledes/ikke svarer til forventningene er en mer gyldig tilbakemelding. Men da blir det fort vanskelig igjen å finne balansen mellom å føles som det gamle og å føles utdatert. Ikke noe enkelt svar her, Men tenker at å videreutvikle mens man holder på en del elementer som fungerer er veien å gå. Å bare gjøre det samme som før blir en fan service som på samme tid ikke tiltrekker seg nye folk.

 

Path of exile er vel det spillet som kommer nærmest de eldre Diablo spillene, når det gjelder gameplay.

 

Men jeg tror ikke folk flest ville like det.

Det er for komplisert.

 

I Diablo 3 blir man ofte sittende med en bestemt build, hvor man trykker på en bestemt knapp.

Det ble litt for lettvint.

 

Balansen må finnes et sted mellom dem, hvor de som vil sette seg inn i det kan gjøre dette, mens de som bare vil spille gjennom spillet kan gjøre det.

 

Path of exile har også veldig tegneserie rettet grafikk, og historien i spillet er ganske lystig sammenlignet med de tidligere Diablo spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo2 med wow grafikk. Nei takk.

 

Kan ikke tenke meg at en Diablo 2 remaster vil bytte over til 3D modeller.  Du kan jo se på Starcraft 1 Remastered for å ta en titt på hva du kan vente deg.

 

Jeg regner med at en Diablo 2 remaster vil komme med nydelige 2D sprites og user interface samt skjerm-aspekt ratioer tilpasset moderne PC'er, men at spillet ellers vil være prikklikt originalversjonen.

 

Jeg er ihvertfall veldig interessert i dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til en oppussing av nr 2. Spillet har store problemer med balanse mellom klassene og items. Svært mye må gjøres om, så mye at det vil fremstå som et helt nytt spill.

 

"Skills", "abilities" og "talents", må gjøres om. Enkelte klasser, builds og evner er tilnærmet ubrukelig.

Det meste av set items og unique items er ubrukelig søppel og stats på items virker ikke gjennomtenkt. En rekke prefikser og suffikser må gjøres om.

 

Spillet bærer preg av å ha blitt sluppet for tidlig i stedet for å få den nødvendige finpuss og balansering. Utvidelsespakken legger til mer rot (2 nye klasser, nye items, act 5) i stedet for å fikse elementære svakheter. I utvidelsespakken er enkelte klasser så ubalansert at de nesten ikke gjør skade selv om man har våpen med de sjeldneste runeordene.

 

Jeg har spilt Diablo II i mange tusen timer og gleden har vært stor, men det har alltid ligget i bakgrunnen at ting ikke var som de burde. Ganske lett å ignorere feilene ved å kun spille klasser som fungerer, for eksempel paladin og sorceress, men det gjør ikke at feilene forsvinner, de blir bare mindre irriterende.

 

Best å la det ligge og lage et nytt spill i samme ånd i stedet. På tide å legge bort pisken etter å ha pisket en halt hest i 20 år. Hvis en remake skal funke må det være en remake av hvordan spillet burde ha vært og ikke hvordan det har vært. Diablo II Remake "no non visual changes" funker i alle fall ikke.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...