Gå til innhold

Kritisk Android-feil kan gi angripere full kontroll over telefonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er det ikke positivt at de ikke er på listen ?

Fra artikkelen:

 

Disse telefonene skal være bekreftet at har problemet, men listen er ikke fullstendig og kan inkludere flere modeller:

 

Når det står sånn, lurer jeg på hvilke flere modeller.

Listen omfatter eldre mobiler.... Ikke noe å bekymre seg for

Lenke til kommentar

 

 

Er det ikke positivt at de ikke er på listen ?

Fra artikkelen:

 

Disse telefonene skal være bekreftet at har problemet, men listen er ikke fullstendig og kan inkludere flere modeller:

 

Når det står sånn, lurer jeg på hvilke flere modeller.

Listen omfatter eldre mobiler.... Ikke noe å bekymre seg for

I tillegg er det et produkt fra Israel som blir solgt til andre fascist stater. Hold deg unna slike shithole land og du er good too go

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om denne svakheten er knyttet til drivere, om ikke så ser jeg ikke helt hvordan bare et knippe modeller kan være berørt, når ingen av de fortsatt kjører samme programvare versjon som de hadde under lansering annet enn eventuelle drivere.

 

Er selv bekymret for om Huawei Mate 10 også er truffet av dette gitt de enorme likhetene mellom den og p20. Har selv en Mate 10 pro, og det ville være svært kjipt å måtte legge den på hyllen til en eventuell programvareoppdatering blir sluppet.

Lenke til kommentar

Men klarer ikke Android-brukere å tette hullet selv? De har tross alt root, filsystem og er ikke blokkert av iTunes når de kobler til PCen...

 

Siden jeg skal tolke denne bokstavlig - Ja, visse Android-brukere med de rette fagkunnskapene kan mest sannsynlig rette feilen(e) som berører Android, siden operativsystemet har åpen kildekode og mange telefoner har åpen oppstartslaster (boot loader). Dette har der i mot ingenting å gjøre med tilgang til root, filsystem, hvilken synkroniserings-/administreringsapplikasjon de (må) bruke på PC-en m.m. Det er i tillegg andre faktorer som spiller inn, som hvor mye av OS-et er endret/tilpasset av produsenten (drivere, UI m.m.), har telefonen åpen oppstartslaster og kan laste inn andre versjoner/grener av Android, hvilken versjon av operativsystemet kjører telefonen i dag (spesielt med tanke på drivere og moduler) m.m. Det kan også være en del jobb å komme fra det å fikse selve feilen, til at du har et klart operativsystem du kan laste inn på telefonen.

Lenke til kommentar

S7 mottar fortsatt sikkerhetsoppdateringer fra tid til annen, så det er ikke usannsynlig at den blir patchet.

 

På papiret ja.

 

Samsung har vel gått over til kvartervise oppdateringer for S7 / S7 Edge, og det holder ikke bra mot sårbarheter som dette.

Jeg ser også at septemberoppdateringen for S7 / S7 Edge fortsatt ikke har kommet ut i Norge, og hvorvidt den kommer er jeg usikker på. Det kan være den er utsatt for å få fikset sårbarheten nevnt i artikkelen, men jeg har ikke sett noe om det.

 

Å bytte til en 3. parts ROM er kanskje det beste for en del, men om det er enhetsspesifikke svakheter er man fortsatt ofte avhengige av at produsenten kommer med en fiks.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...