Gå til innhold

Endelig fikk vi anledning til å se den gigantiske skjermen i Byton M-Byte i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har mange penger i Byton, får se når de skal leve av bilsalg. Det virker som om de vil ta alle trendene ett hakk videre.

 

Skal man forhåndsbetale i 2021 så skal man ha prisen tatt i betraktning betale for det batterier og drivlinje koster i 2021. Uprøvd fabrikat kan ikke sammenlignes med tilgjengelige og prøvde løsninger.

 

I 2021 er skjermteknologi utviklet mange år i forveien ikke det aller mest interessante eller konkurransedyktige. Det er ikke avskrekkende dyrt å faktisk kle hele dashbordet i skjerm, samtidig som man har HUD i frontruten.

At bilen iboende ruster og ikke har mer avansert demping er derimot et spørsmål om hvor mye bil man får for pengene, og sitter igjen med, og hvilke tiltak som må til for i det hele tatt å få gjort noe med det. Avansert og integrert elektronikk kan fort bli dyrt alene, og blir utdatert i langt høyere tempo enn en bil.

 

Skjermer kan gjøres modulære, og de mer avanserte styringssytemene mangler. En mobiltelefon på hjul er gammelt nytt før den blir lansert, fordi bilbransjen med lite unntak for Tesla går sørpe tregt. Hva kan det uprøvde bilfirmaet Byton om digitale løsninger er et spørsmål om man i det hele tatt ønsker at de skal styre oppgraderinger og system.

 

Når det er sagt håper jeg de legger seg på åpne løsninger og at det blir mer å velge mellom fra produsenter som ikke også har fossilbiler.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«– Det er mye teknologi i denne bilen, og alt det koster penger. Vi har derfor måttet tenke oss om på hvordan vi skulle investere kundenes penger, så vi sparer inn andre steder.»

 

«Vi har ikke ferdigstilt servicekonseptet enda, så jeg kan ikke si noe endelig om den biten. Det jeg kan si er at det definitivt kommer til å bli et behov for service på bilen, og vi kommer til å benytte oss av kapable partnere som kan utføre service og vedlikehold. I tillegg finnes det mange muligheter som vi nå ser på, som mobil service, fjerntjenester og lignende. Vi tenker også på hvordan vi skal pakketere det, og hva som skal være inkludert. Det finnes mange områder hvor du kan komme opp med innovative løsninger på ettersalgsfronten, sier Schaaf.»

 

Alarmklokkene ringer! Hvis folk mener det er visse utfordringer med Tesla, blir jo det som småtteri å regne ift. dette greiene her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Stål som ruster og en meningsløs stor skjerm trekker ned. Og den kommer for seint på markedet.

Så godt som alle biler er laget av stål.

 

Stor skjerm er helt klart noe nytt, og nytt er ofte skummelt, men tror mye av tanker her skal være at den leveres med nivå 3 autonomi. Integrert korrekt burde ikke en stor skjerm nødvendigvis være negativt.

 

For sent? Er ikke dette en unik bil? Ikke godt å si om den kommer for sent eller for tidlig. Synes selv det kan være spennende å se om de får det til og om den blir akseptert av nåværende folkemengde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Totalt idiotisk, uansvarlig og trafikkfarlig.

Om en liten mobiltelefon kan få folks oppmerksomhet til å forsvinne, hva da med en hel tv-skjerm?

Nei, blir for dumt.

 

Nå har vi jo hatt elbiler i Norge med store skjermer i flere år. De er riktig nok involvert i flere ulykker enn gjennomsnittet, men har ikke hørt noen si at skjermene har skylden.

Lenke til kommentar

"– Kina er et sted hvor du ikke så lett får tilgivelse om du gjør en feil. "

 

Neimensierdedet.

 

Jeg håper virkelig at Byton gjør det bra, denne artikkelen gjorde meg ikke noe mer positiv i så fall med sitt fokus på enda en skjerm som er verre enn alle andre skjermer, men denne uttalelsen er vel riktig, om enn ikke slik den er ment.

 

Kan noen for faen lage en (el)bil uten "infotainment screen". Må sjå på en jævla skjerm i stedet for å ha blikket på trafikken. Verre enn mobil.

 

Om noen nevner stemmestyring så er det bare hyggelig. For det er jo ikke noen problemer med det..

Lenke til kommentar

Tablet, Skjerm i bil! ??

 

Hvorfor brukes dette, det er jo helt umulig å bruke!

 

Vi har regler i Norge som sier at, ''tuch skjerm'' Som eksempel GPS å andre type trykk skjermer. Skal kun benyttes da alle 4 hjulene på bilen står stille.

 

Teknisk sett har du ikke lov å trykke på disse skjermene eller bla i menyer så lenge bilen triller.

 

Hvorfor?

En skjerm må du bruke mer tid å ''se på'' mens du navigerer deg på den. Dette fjerner fokus fra veien.

 

Mens normale brytere for betjening av ting i bilen. Ikke trenger så mye fokus fordi du lett skjemmer en fysisk knapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med så store skjermer i synsfeltet til sjåføren på kvelds- og nattestid? Går ut i fra at de går i et slags "dark mode", men er det nok til ikke å ødelegge nattesynet, mon tro?

Byton sine biler er designet av folk fra BMW og Toyota. Du tror ikke de har tenkt på slike ting? Du får sende dem et tips da serru.  :rofl:

Lenke til kommentar

Totalt idiotisk, uansvarlig og trafikkfarlig.

Om en liten mobiltelefon kan få folks oppmerksomhet til å forsvinne, hva da med en hel tv-skjerm?

Nei, blir for dumt.

Tenker du da på alle de store skjermene som absolutt alle nye biler har? Eller mener du at kun denne utgjør en slik fare? Og tror du at skjermen kan brukes til film/spilling/internett etc mens bilen kjører? Virkelig?

Har du forresten sett skjermen i de nye Mercedesene? De med eksosmotor faktisk...

Lenke til kommentar

Byton sine biler er designet av folk fra BMW og Toyota. Du tror ikke de har tenkt på slike ting? Du får sende dem et tips da serru.  :rofl:

Eh. Skjer det aldri at bilprodusenter gjør dumme valg med uheldige konsekvenser? Jeg sier ikke at jeg vet at dette er en dårlig idé, jeg bare undrer. Det kan jo tenkes at denne megaskjermen er en idé som kommer fra blårussen og markedsavdelingen, ikke designerne, ingeniørene eller de som har ansvar for trafikksikkerheten. Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Eh. Skjer det aldri at bilprodusenter gjør dumme valg med uheldige konsekvenser? Jeg sier ikke at jeg vet at dette er en dårlig idé, jeg bare undrer. Det kan jo tenkes at denne megaskjermen er en idé som kommer fra blårussen og markedsavdelingen, ikke designerne, ingeniørene eller de som har ansvar for trafikksikkerheten.

Dumme ting har nok forekommet i historien, men tror nok ikke at det er blårussen eller markedsavdelingen som har designet bilen. I såfall så har vel det samme skjedd hos Mercedes, Honda o.s.v. o.s.v. Og da tenker jeg ikke bare på elbilene deres.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...