Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Altibox nett. Trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stort råere ping enn 1 ms tror jeg du skal slite for å oppnå, lyset går ikke fortere. Så lenge du ikke bruker wifi fra 2812, men har den i bridge mode, vil du neppe merke forskjell ved å bytte til nyere modell.

Må vel være mulig å få 0 i ping, teoretisk vertfall, men da må man ha serveren som nabo nærmest.

Problemet er vel heller med fiber at man legger ofte en fiber et sted, så skal man til naboen kan det tenkes den må en del omveier for å komme dit. Men etterhvert blir vel det også bedre.

Lenke til kommentar

Skal ha meg en WiFi-6 router etterhvert når tiden modner seg for det. Først nylig ble jo WiFi-6 endelig sertifisert så produsenter får anledning til å slippe å fortsette å endre på bios mhp. at det ikke var sertifisert enda. Så i vinter og neste år så må man vel snart forvente at det også kommer rimelige WiFi-6 routere uten å måtte betale en arm og ei nyre for det, som likevel ikke er helt kvestet ned på rimeligste budsjettutrustning.

 

Den 1 ms ping jeg fikk var gjort med en kablet Asus RT-N66U

 

Bare plugget rett i Altibox-router med bromodus slått av. Altså dobbelt-NAT. Kan ikke akkurat si at WiFi-opplevelsen er så fantastisk god på Asus RT-N66U. Så der er det et absolutt forbedring med ny router vil jeg tro. Men, det vil nok alltid være en og annen dårlig laptop og dårlig mobiltelefon som kobles til med sine dårlige antenneløsninger og hardware/software.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...