Gå til innhold

100.000 ventes til klimabrøl foran Stortinget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regjeringen er så evneveike og vet ikke hva dem skal gjøre, de vet bare hvordan de har gjort det og går i sin maks profitt tankegang.

 

Se til Nederland og hvorfor de omfavner sirkulær økonomi i en kamp for og bli bærekraftige.

 

Et bittelite land, som klarer og fø så si hele Europa. Bærekraftig.

 

Går det ann og velge inn nederlandske politikere inn i Norsk regjering? For vi trenger noe ny kompetanse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"det mangler en ordentlig bred, folkelig oppslutning om den tøffe klimapolitikken som må til, sier Rydningen."

 

Hva menes med folkelig oppslutning?

En ting er at mange møter på denne type arrangementer, men i vårt demokrati er det stemmene ved valg som gir makt.

Programmet på NRK, TV i går om motstanden trønderne viser i kampen mot ødeleggelse av norsk natur var til ettertanke.

Enkeltpersoner ofrer av sin fritid i kampen for naturen, og ender opp med en bot på kr 10 000,-.

Hvordan er vi kommet i denne situasjonen?

Etter min mening finner vi forklaringen 20 år tilbake i tid, og Stoltenberg sin månelanding viser hva vi i Norge har prioritert i mange år.

Det nevnes i artikkelen at vi nylig har tildelt 90 nye letekonsesjoner, så vi fortsetter i samme spor.

Det er stortingspolitikerne som kan velge en annen kurs, og det er i valget om 2 år slaget om klimaet står.

Dansen rundt gullkalven må opphøre, og vi må bare innse at klima er viktigere enn at oljefondet blir større.

Hadde politikerne tatt grep for mange år siden hadde vi satset på havet i utbyggingen av vindenergi, og vi hadde unngått aksjonene som ble vist på TV i går.

På havet er det plass til både fiskerier og energiopptak, uten at det er til skade for noen.

Går vi inn i tallmaterialet viser det seg også at energien fra havet er billigere enn om vi bygger på land, så hvorfor velger vi ikke havet?

Etter min mening er det oljelobbyen som har fått politikerne i Norge til å tro på Equinor og deres Hywind.

Oljenæringen ønsker ikke billig fornybar energi i konkurranse med olje og gass, og samarbeidsprosjektene med oppdrettsnæringen får ikke økonomisk støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"det mangler en ordentlig bred, folkelig oppslutning om den tøffe klimapolitikken som må til, sier Rydningen."

 

Hva menes med folkelig oppslutning?

En ting er at mange møter på denne type arrangementer, men i vårt demokrati er det stemmene ved valg som gir makt.

Programmet på NRK, TV i går om motstanden trønderne viser i kampen mot ødeleggelse av norsk natur var til ettertanke.

Enkeltpersoner ofrer av sin fritid i kampen for naturen, og ender opp med en bot på kr 10 000,-.

Hvordan er vi kommet i denne situasjonen?

Etter min mening finner vi forklaringen 20 år tilbake i tid, og Stoltenberg sin månelanding viser hva vi i Norge har prioritert i mange år.

Det nevnes i artikkelen at vi nylig har tildelt 90 nye letekonsesjoner, så vi fortsetter i samme spor.

Det er stortingspolitikerne som kan velge en annen kurs, og det er i valget om 2 år slaget om klimaet står.

Dansen rundt gullkalven må opphøre, og vi må bare innse at klima er viktigere enn at oljefondet blir større.

Hadde politikerne tatt grep for mange år siden hadde vi satset på havet i utbyggingen av vindenergi, og vi hadde unngått aksjonene som ble vist på TV i går.

På havet er det plass til både fiskerier og energiopptak, uten at det er til skade for noen.

Går vi inn i tallmaterialet viser det seg også at energien fra havet er billigere enn om vi bygger på land, så hvorfor velger vi ikke havet?

Etter min mening er det oljelobbyen som har fått politikerne i Norge til å tro på Equinor og deres Hywind.

Oljenæringen ønsker ikke billig fornybar energi i konkurranse med olje og gass, og samarbeidsprosjektene med oppdrettsnæringen får ikke økonomisk støtte.

 

Handler dette om vindmøller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat : Vi kommer alle til å måtte gi slipp på noe Sitat slutt.
Men ungdommen i bildet gir merksnodig nok ikke slipp på regntøy produsert av den samme Oljebransjen for å ikke snakke om ett par paraplyer her og der.
Det er langt mellom lære og praksis og det blir dobbeltmoral å kreve at andre skal gi slipp på noe når man samtidig ikke er villig til å gi slipp på noe selv.
Så overskriften skulle vært : Dobbelmoralbrøl
Ungdom krever av andre det de ikke vil gjøre selv.

 

Det hadde vært bedre om disse ungdommene heller hadde kommet med forslag til Realistiske løsninger istedetfor urealistiske forventninger og demonstrasjoner som igjen går utover deres egen utdannelse så lenge verden er så Oljesmurt som den er nå.

For faktum er at inntil man har løsninger på hvordan å lage regntøy uten plast for å ta ett eksempel så trenger man olje enten man liker det eller ikke.

Endret av Lodium
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitat : Vi kommer alle til å måtte gi slipp på noe Sitat slutt.

Men ungdommen i bildet gir merksnodig nok ikke slipp på regntøy produsert av den samme Oljebransjen.

Det er langt mellom lære og praksis og det blir dobbeltmoral å kreve at andre skal gi slipp på noe når man samtidig ikke er villig til å gi slipp på noe selv.

Så overskriften skulle vært : Dobbelmoralbrøl

Ungdom krever av andre det de ikke vil gjøre selv.

 

Her grafser du etter halmstrå. Av alle ting så er det altså regntøy som symboliserer dobbeltmoralen? Dagens ungdom flittigere og mer prinsippfaste enn noen gang og en syntetisk regnjakke i et liv med protestering, kjøttredusert diett og sykling til skole/jobb har vært et mer nyttig utslipp av CO2 enn hva enn lenestoleksperter puster ut når de skal formulere sin grunnløse kritikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sitat : Vi kommer alle til å måtte gi slipp på noe Sitat slutt.

Men ungdommen i bildet gir merksnodig nok ikke slipp på regntøy produsert av den samme Oljebransjen.

Det er langt mellom lære og praksis og det blir dobbeltmoral å kreve at andre skal gi slipp på noe når man samtidig ikke er villig til å gi slipp på noe selv.

Så overskriften skulle vært : Dobbelmoralbrøl

Ungdom krever av andre det de ikke vil gjøre selv.

 

Her grafser du etter halmstrå. Av alle ting så er det altså regntøy som symboliserer dobbeltmoralen? Dagens ungdom flittigere og mer prinsippfaste enn noen gang og en syntetisk regnjakke i et liv med protestering, kjøttredusert diett og sykling til skole/jobb har vært et mer nyttig utslipp av CO2 enn hva enn lenestoleksperter puster ut når de skal formulere sin grunnløse kritikk.

Nei, jeg bare påpeker det dobbeltmoralske i artikkelen

Jeg har ikke bil, spiser en balansert diett og sykler ofte eller går

i tilegg kjøper jeg ofte brukt da jeg ikke har råd til nye ting hele tiden.

Legger til at jeg i tilegg ikke krever eller demonstrerer for ting som er umulige for meg selv.

Endret av Lodium
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

– Det er mulig å begrense den globale oppvarmingen. Men det mangler en ordentlig bred, folkelig oppslutning om den tøffe klimapolitikken som må til, sier Rydningen.

Dette er jo stikk i strid med hva forskere sier om oppvarmingen.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Litt usikker på hva du mener her så jeg spør for sikkerhets skyld.

Hva sier forskerne om oppvarmingen?

Plasser ordet "ikke" i denne setningen, så får du noe som er stikk i strid med den.

 

– Det er mulig å begrense den globale oppvarmingen.

https://forskning.no/miljopolitikk-naturvern-klima/fns-klimarapport-om-15-gradersmalet--det-er-viktig-a-ha-et-mal-selv-om-svaert-fa-tror-at-det-er-mulig-a-na-det/1247278

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Litt usikker på hva du mener her så jeg spør for sikkerhets skyld.

Hva sier forskerne om oppvarmingen?

Plasser ordet "ikke" i denne setningen, så får du noe som er stikk i strid med den.

 

– Det er mulig å begrense den globale oppvarmingen.

https://forskning.no/miljopolitikk-naturvern-klima/fns-klimarapport-om-15-gradersmalet--det-er-viktig-a-ha-et-mal-selv-om-svaert-fa-tror-at-det-er-mulig-a-na-det/1247278

ah, ser den nå.

Takker.

Lenke til kommentar

Det fins ikke noen "global oppvarming"

 

De som møter opp for å demonstrere, de demonstrerer til støtte for makthavernes og politikernes agenda.

De demonstrerer til støtte for et totalitært samfunn, og de demonstrerer til støtte for en ny totalitær verdensorden, der folket, inkl dem selv, skal være slaver for makthaverne.

Endret av Gammel Nok
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fins ikke noen "global oppvarming"

 

De som møter opp for å demenstrere, de demonstrerer til støtte for makthavernes og politikernes agenda.De demonstrerer til støtte for et totalitært samfunn, og de demonstrerer til støtte for en ny totalitær verdensorden, der folket, inkl dem selv, skal være slaver for makthaverne.

 

Da er du gammal nok til å tåle følgende:

Skjerp deg din uvitende tulling.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nei, jeg bare påpeker det dobbeltmoralske i artikkelen

Jeg har ikke bil, spiser en balansert diett og sykler ofte eller går

i tilegg kjøper jeg ofte brukt da jeg ikke har råd til nye ting hele tiden.

Legger til at jeg i tilegg ikke krever eller demonstrerer for ting som er umulige for meg selv.

Tenk grundig etter omkring begrepet "Dobbeltmoral", for hvem står egentlig for dobbeltmoralen i vårt samfunn?

Dette handler om å vekke opp et samfunn som skor seg på "dobbelmoral".

Du sykler og spiser lite kjøtt, OK.

NRK hadde et TV program i går hvor hvor det var debatt rundt det med kjøttproduksjon, men jeg har ikke sett en eneste debatt i valgkampen rundt letingen etter olje.

Hva med dobbeltmoralen når våre fremste politikere vedtar halvering av CO2 utslippene, reiser hjem og deler ut 90 letelisenser etter olje og gass.

Hva med dobbeltmoralen når staten bruker 25 mrd./år for å lete etter mer olje og gass, og vi vet at det vi finner ikke kan pumpes opp likevel.

Jeg håper brølet vekker politikerne på Stortinget, da det ikke er kjøttproduksjonen som er problemet, men grådigheten i det norske samfunnet som ikke lager en plan for å avvikle oljevirksomheten.

Fokus på regnklær og plastprodukter er også en avsporing, da alle vet at det er olje og gass til energibruk som utgjør de store volumene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er du gammal nok til å tåle følgende:

Skjerp deg din uvitende tulling.

Det er nok du  som må skjerpe deg, og tydeligvis også mange  andre av dem som er her på forumet, for jeg forteller sannheten.

Det fins ikke noen "globe" og det fins heller ikke noen "global oppvarming" det er makthaverne som manipulerer været for å lure folk til å tro at det er en "global oppvarming"

Endret av Gammel Nok
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...