Gå til innhold

Snart er det slutt for Python 2


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Som legacystøtte er det flott, men utviklere som skriver ny kode i Python 2 er en pest og en plage.

Tja, noen ganger må en jo fikse noe i gamle systemer/rutiner. Istenfor å gå igjennom alt for å finne ut om Python 3 kan benyttes så er det vel enklere/billigere å legge ting til i python 2.
Lenke til kommentar

Tja, noen ganger må en jo fikse noe i gamle systemer/rutiner. Istenfor å gå igjennom alt for å finne ut om Python 3 kan benyttes så er det vel enklere/billigere å legge ting til i python 2.

 

Om det er av nødvendighet så skal ikke jeg klandre noen. Jeg referer til disse stabeistene som starter nye prosjekter med Python 2 fordi de ikke liker Python 3, og dermed bidra til å gjøre Python til et fragmentert rot.

 

Egentlig så skulle jeg skrive "Good riddance. Endelig kan Python bli ett språk", men jeg følte det ble feil å si.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg referer til disse stabeistene som starter nye prosjekter med Python 2 fordi de ikke liker Python 3, og dermed bidra til å gjøre Python til et fragmentert rot.

Enig der. Forbløffende oppdagelse noen ganger å se i hvilken grad enkelte tviholder på kjente måter å gjøre ting på.
Lenke til kommentar

Mener å huske at jeg fikk problemer med å installere en NPM-pakke relatert til Angular 6 eller 7 fordi en av pakkene de var avhengig av krevde Python 2 og jeg hadde bare Python 3 installert.

Jeg våger meg til å påstå at det er rimelig dust at en NPM pakke skal ha avhengighet til Python til å begynne med, men også at noen såpass nylig skrev noe nytt i Python 2.

Lenke til kommentar

Mener å huske at jeg fikk problemer med å installere en NPM-pakke relatert til Angular 6 eller 7 fordi en av pakkene de var avhengig av krevde Python 2 og jeg hadde bare Python 3 installert.

 

Jeg våger meg til å påstå at det er rimelig dust at en NPM pakke skal ha avhengighet til Python til å begynne med, men også at noen såpass nylig skrev noe nytt i Python 2.

 

Det stemmer nok, node-gyp

https://github.com/nodejs/node-gyp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men ville det ikke vært bedre om Guido bare sa "Python 2 er død om tre år" når 3 kom ut? 

Eller... Sagt på en annen måte: Var det en feil å ikke deprecate 2 med en gang 3 kom ut?

Disclaimer: Python er ikke et av de forsvinnende få språk jeg kan.

 

Python2 og Python3 er så forskjellige, og det er en del viktige forskjeller som gjør at overgangen fra 2 til 3 går tregt for noen prosjekter, at det ville nesten garantert gitt en fork av prosjektet hvis de gjorde dette. Med andre ord: det hadde ikke hjulpet noe, og hadde bare gjort Python-utvikling mer splitta.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...