Gå til innhold

Apples kredittkort bør ikke puttes i lommen eller lærdeksel


Anbefalte innlegg

<snip>

Per nå vet jeg om et knippe steder jeg kan betale med mobilen. Å legge igjen kortet hjemme er uaktuelt, da jeg ikke får gjort stort annet enn å kjøpe burger på McDonalds og lunsj på jobben. De fleste butikker ellers ser ikke ut til å støtte det, ihvertfall ikke dagligvarebransjen.

 

<snip>

Det er stadig flere steder som tillater kontaktløs betaling nå, og på denne siden står det å lese at:

 

– Fra og med utgangen av 2019 vil tæpping være mulig i alle butikker, alle vil ha det i lommeboka og alle vil kunne bruke det.

Visa har satt et krav om dette. Vi har ikke gjort det samme, men terminaler med tæpping har stort sett dette for både Visa og BankAxept-kort. Ved utgangen av neste år må alle terminaler som tar imot et Visa-kort også ta imot kontaktløse kort, sier han.

Det er vel ennå et åpent spørsmål om alle butikker åpner for NFC innen fristen, men ut fra artikkelen vil da de butikkene som ikke åpner opp ikke lenger kunne motta kortbetalinger med Visa og MasterCard.

 

 

Edit: rettet feil i link og sitat

Endret av 3L5Y3RE8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stadig flere steder som tillater kontaktløs betaling nå, og på denne siden står det å lese at:

– Fra og med utgangen av 2019 vil tæpping være mulig i alle butikker, alle vil ha det i lommeboka og alle vil kunne bruke det.

Visa har satt et krav om dette.

 

Ah. Nice om det er blir tilfelle. Synes betaling med mobil fungerer veldig greit, men per i dag er det som nevnt bare når jeg har glemt kortet i jakkelomma og jeg skal betale for lunsj på jobb. Støtten for mobilbetaling må være nær 100% før det får den faktiske effekten mange kanskje ønsker; å la kortet ligge igjen hjemme. Får vi også digitalt førerkort begynner det å ligne på noe.

Lenke til kommentar

Ah. Nice om det er blir tilfelle. Synes betaling med mobil fungerer veldig greit, men per i dag er det som nevnt bare når jeg har glemt kortet i jakkelomma og jeg skal betale for lunsj på jobb. Støtten for mobilbetaling må være nær 100% før det får den faktiske effekten mange kanskje ønsker; å la kortet ligge igjen hjemme. Får vi også digitalt førerkort begynner det å ligne på noe.

Digitalt førerkort kommer denne høsten :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det blir spennende å se om de har tatt nok forbehold, ansvarsfraskrivelser osv i betingelsene sine allerede eller om kortet fører med seg nye betingelser om hva Apple vil forbeholde seg retten til å snoke i og som folk ikke en gang leser før de naivt klikker ok.

 

 

Jeg vil anta at dette er et forsøk på å omgå problemstillingen med at Apple Pay ikke lar seg bruke overalt. Forøvrig ikke et veldig dumt forsøk heller, og med 100% dekning av teknologien gjør det jo betraktelig lettere å flytte alt til samme betalingsløsning. Det skader jo heller ikke at de forbedrer sikkerheten betraktelig, og man kan jo bare håpe at andre følger etter i så måte :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...