torest Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 I dag går endelig jomfruturen til Strömstad for hybridfergen – to uker forsinket
Sturle S Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Vonar forhandlingane med Svenskane lukkast, og dei får på plass ein ladestasjon i Strømstad òg. Svenskane får nok smaken på elektrisk framdrift etter å ha prøvd nokre lydlause innseglingar til Sandefjord. 5
ToreLLLLL Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Synd den ikke kan gå på batteri på vei inn gjennom Nasjonalparken på Hvaler. De gamle båtene støyer på mange mils avstand.
Nimrad Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Jeg visste at kollektivtrakk ikke nødvendigvis er kjent for å gå på tiden, men to ukers forsinkelse var jo enormt.
Alf B. Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 En vits. Batteriene varer i 20 minutter ut fra Sandefjord.
SimenG_457914 Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Høres bra ut! Knekkpunktet ut fjorden er litt syd for Folehavna, Kvernberget ligger 1/3 inn i fjorden.
Sturle S Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 En vits. Batteriene varer i 20 minutter ut fra Sandefjord. Batteria varer ein time. 30 minutt ut frå Sandefjord og 30 minutt inn att. Ferja ladar berre i Sandefjord. 2
EremittPåTur Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Lydlaus segling,,,, Hmmm??? Tok nettopp turen over til Danmark med fossil udyret superspeed.. Var nå temmelig lydlaust det også. Stod ute på dekk og kunne knapt høre en lyd fra maskineriet hele veien fra Hirtshals til krsand. Kun lyden fra vann i bevegelse og det stille suset fra tusinder små luftbobbler som sprekker i vannflata kunne høres, i tillegg til fnisende jenter og brautende gutter samt klappring fra høyhelte sko som utålmodig traver rundt på dekk i påvente av at taxfree skal åpne.. Så hva dere forsøker dere på her er litt vanskelig å forstå. Derrimot kunne jeg høre hydraulikken arbeide når porten skulle åpnes og lukkes og lyden fra moring og anna høyeffekts elmotoriserte greier som frekvens-hylte ett sted innenfor skipets hud. 2
Syar-2003 Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 Jomfruturen live https://www.sb.no/vis/direkte/cjzcu6m40009t098jcvfbk0sk?mode=static
B€SS€ Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 "Fulladet fra fornybar vannkraft". Har Color Line egen avtale, eller har de ladet via det norske strømnettet, som har hatt følgende energimiks (oppdaterte tall blir dessverre ikke utlevert av SSB): 2015 - fossil 57% - atomkraft 31% - fornybar energi 12% 2016 - fossil 64% - atomkraft 21% - fornybar energi 14% 2017 - fossil 57% - atomkraft 27% - fornybar energi 16% Altså ca. 15-20% fornybar, "ren" energi, det samme som elbiler, -fly etc. 2
Sturle S Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 (endret) "Fulladet fra fornybar vannkraft". Har Color Line egen avtale, eller har de ladet via det norske strømnettet, som har hatt følgende energimiks (oppdaterte tall blir dessverre ikke utlevert av SSB): 2015 - fossil 57% - atomkraft 31% - fornybar energi 12% 2016 - fossil 64% - atomkraft 21% - fornybar energi 14% 2017 - fossil 57% - atomkraft 27% - fornybar energi 16% Altså ca. 15-20% fornybar, "ren" energi, det samme som elbiler, -fly etc. Dette er basert på handel med avlatsbrev, ikkje krafthandel, ergo berre tull. Og kanskje Color Line har kjøpt avlatsbrev? Dei kostar i praksis ingenting. Då har dei 100% fornybar energi på papiret. Endret 16. august 2019 av Sturle S 3
toreae Skrevet 16. august 2019 Skrevet 16. august 2019 "Vannet må pumpes mellom tankene. Det skal holde opptil 90 grader og lagres med et lite undertrykk, det vil si 0,8 bar" Hvorfor undertrykk, om noen vet? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå