Gå til innhold

Statkraft: Grønt hydrogen vil bli konkurransedyktig [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Verdt å legge merke til følgende angående produksjonspris:

"Additionally, it’s estimated that when using existing infrastructure the method can produce hydrogen at between 10c and 50c per kilo. To put this into greater perspective, by comparison, present hydrogen production costs put it closer to $2 per kilo, with 5% of the gas utilized to power the oxygen production plant, notes Silicon Republic."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så å skal den skitne tjæresanda markedsføres med glorien som hydrogen har?

 

Hydrogen fra olje er ikke noe nytt, det er bare å gå over bekken etter vann sammenlignet med å hente det fra de mest hydrogenrike fossile ressursene, metangass.

 

CH4 har 25 wt% hydrogen

C12H24 (diesel) har bare 14,3 wt% hydrogen og gir dermed 75% mer CO2 per kg H2.

Tjære er kjemisk sett en mellomting mellom diesel og kull, og dermed ennå et hakk verre enn å produsere hydrogen fra diesel.

 

Å skille hydrogen ut av olje og tjære er mer energikrevende enn å skille det ut fra metan, men hey, man har jo plenty av skitten karbon å svi av for å få nok energi. :p

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Nei. Dei var det dei fyrste åra, men dei fleste elbussar som vert kjøpt inn no får ingen støtte frå EU. Somme byar har fått støtte til å starte opp, men når dei sidan utvidar med hudrevis av elbussar får dei ikkje meir støtte.

Spiller vell liten rolle om støtten er fra EU, eller fra Enova? 

 

https://www.enova.no/bedrift/landtransport/landtransport-historier/frakter-700-000-passasjerer-med-el-buss/

Siste linken jeg fant, og prosjektene foregår tydeligvis fremdeles med støtte.

 

Det er ikkje anten eller. Hydrogenbussar får òg støtte frå nasjonale ordningar, i tillegg til EU-støtte.

 

Her fann du ei sak om at Enova har støtta innfasinga av seks elbussar med 9,6 millionar kroner. Til samanlikning har dei fem hydrogenbussane til Ruter fått 100 millionar frå Enova + 40 millionar kroner frå EU. + 40 millionar frå Oslo og Akershus for at dei skulle kunne gå i tre år til: https://www.tu.no/artikler/bruker-39-millioner-kroner-slik-at-hydrogenbussene-kan-kjore-tre-ar-til/366419

 

9,6 millionar / 6 bussar = 1,92 millionar kroner pr elbuss.

140 millionar / 5 bussar = 28 millionar kroner pr hydrogenbuss.

Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

Det er ikkje anten eller. Hydrogenbussar får òg støtte frå nasjonale ordningar, i tillegg til EU-støtte.

 

Bra det, at folk ser potensiale her, og gir støtte. Det koster penger å prøve å gjøre en forandring. Det kan man jo se i Kina, hvor milliardene fyker både her og der. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikkje anten eller. Hydrogenbussar får òg støtte frå nasjonale ordningar, i tillegg til EU-støtte. 

Bra det, at folk ser potensiale her, og gir støtte. Det koster penger å prøve å gjøre en forandring. Det kan man jo se i Kina, hvor milliardene fyker både her og der. 
Normalt er det lønsamt å øydeleggje klimaet på kloden. I dette tilfellet kastar EU, Enova og fleire fylkeskommunar ut hundrevis av millionar kroner for å øydeleggje klimaet fortare. Det er djupt tragisk, og eg forstår ikkje korleis du berre kan spøke det vekk klimaøydeleggingane med ein slik flåsete kommentar.

 

Ved å bruke pengane på elektriske bussar i staden, kunne dei fått 15 gonger fleire bussar som hadde brukt 1/4 av energien.

Lenke til kommentar

Normalt er det lønsamt å øydeleggje klimaet på kloden. I dette tilfellet kastar EU, Enova og fleire fylkeskommunar ut hundrevis av millionar kroner for å øydeleggje klimaet fortare. Det er djupt tragisk, og eg forstår ikkje korleis du berre kan spøke det vekk klimaøydeleggingane med ein slik flåsete kommentar.

 

Ved å bruke pengane på elektriske bussar i staden, kunne dei fått 15 gonger fleire bussar som hadde brukt 1/4 av energien.

Sludder og vås. Elbusser har vi sett at ikke fungerer på lengre ruter, så man trenger noe alternativt der, og hydrogenbusser er veien å gå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så å skal den skitne tjæresanda markedsføres med glorien som hydrogen har?

 

Hydrogen fra olje er ikke noe nytt, det er bare å gå over bekken etter vann sammenlignet med å hente det fra de mest hydrogenrike fossile ressursene, metangass.

 

CH4 har 25 wt% hydrogen

C12H24 (diesel) har bare 14,3 wt% hydrogen og gir dermed 75% mer CO2 per kg H2.

Tjære er kjemisk sett en mellomting mellom diesel og kull, og dermed ennå et hakk verre enn å produsere hydrogen fra diesel.

Reknestykkja dine stemmer ikkje heilt. Mesteparten av hydrogenet kjem frå vatnet.

 

CH4 + 2 H2O -> CO2 + 4 H2

C12H24 + 24 H2O -> 12 CO2 + 36 H2

 

Dermed får du 4 mol H2 pr mol CO2 ved dampreformering av metan og 3 mol H2 pr mol CO2 ved dampreformering av diesel.

 

Det mest ekstreme, dampreformering av kol (Kina produserer nesten alt hydrogen på den måten, der er det kolbransjen som ivrar for hydrogen), gjev 2 mol H2 pr mol CO2. Dvs 22 kg CO2 pr kg hydrogen.

 

Her legg eg til grunn ideelle tilhøve utan energitap, og det er i praksis uoppnåeleg. I praksis er difor utsleppa høgare. Eg hoppa òg over eit par steg i reaksjonslikningane, som eigentleg går via CO og denne likevektsreaksjonen:

CO + H2O ⇌ CO2 + H2

Lenke til kommentar

 

Normalt er det lønsamt å øydeleggje klimaet på kloden. I dette tilfellet kastar EU, Enova og fleire fylkeskommunar ut hundrevis av millionar kroner for å øydeleggje klimaet fortare. Det er djupt tragisk, og eg forstår ikkje korleis du berre kan spøke det vekk klimaøydeleggingane med ein slik flåsete kommentar.

 

Ved å bruke pengane på elektriske bussar i staden, kunne dei fått 15 gonger fleire bussar som hadde brukt 1/4 av energien.

Sludder og vås. Elbusser har vi sett at ikke fungerer på lengre ruter
Pisspreik. Den lengste bussruta i Oslo skal elektrifiserast med batteri, og det er ikkje noko problem å elektrifisere lengre ruter enn det. Det finst elektriske bussar som fint kan handtere dei lengste rutene i landet.

 

, så man trenger noe alternativt der, og hydrogenbusser er veien å gå. 

Å bruke hundrevis av millionar kroner på bussar med høgare CO2-utslepp enn diesel er aldri vegen å gå.
Lenke til kommentar

Pisspreik. Den lengste bussruta i Oslo skal elektrifiserast med batteri, og det er ikkje noko problem å elektrifisere lengre ruter enn det. Det finst elektriske bussar som fint kan handtere dei lengste rutene i landet.

"Lengste bussruta i Oslo"......

 

Å bruke hundrevis av millionar kroner på bussar med høgare CO2-utslepp enn diesel er aldri vegen å gå.

 

Snakker du om produksjonen? Grønn hydrogen har ikke høyere CO2 utslepp enn diesel, så det kan umulig være det du snakker om? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Pisspreik. Den lengste bussruta i Oslo skal elektrifiserast med batteri, og det er ikkje noko problem å elektrifisere lengre ruter enn det. Det finst elektriske bussar som fint kan handtere dei lengste rutene i landet.

"Lengste bussruta i Oslo"......

 

Nettopp. So kvifor skal dei bruke hundrevis av millionar kroneer berre for å forureine meir enn dieselbussar på korte ruter?

 

 

Å bruke hundrevis av millionar kroner på bussar med høgare CO2-utslepp enn diesel er aldri vegen å gå.

Snakker du om produksjonen? Grønn hydrogen har ikke høyere CO2 utslepp enn diesel, så det kan umulig være det du snakker om?

 

Hydrogen er ein fargelaus gass. Grønfarge kjem til å øydeleggje brenselcellene. Ver det det "grønt" hydrogen Ruter hadde brukt då alle brenselcelle måtte skiftast for nokre år sidan pga ein feil med produksjonen?

 

Det aller verst tenkjelege for klimaet er hydrogen produsert med elektrolyse. Det forureinar mange gonger meir enn diesel. Det finst sjølvsagt meir miljøvennlege måtar å produsere hydrogen på, som dampreformering av kol. Diesel kjem likevel betre ut av klimarekneskapen.

Endret av Sturle S
Lenke til kommentar

Nettopp. So kvifor skal dei bruke hundrevis av millionar kroneer berre for å forureine meir enn dieselbussar på korte ruter?

Hvilken buss har forurenset mer enn dieselbusser? 

Hydrogen er ein fargelaus gass. Grønfarge kjem til å øydeleggje brenselcellene. Ver det det "grønt" hydrogen Ruter hadde brukt då alle brenselcelle måtte skiftast for nokre år sidan pga ein feil med produksjonen?

 

Voks opp. 

 

Det aller verst tenkjelege for klimaet er hydrogen produsert med elektrolyse. Det forureinar mange gonger meir enn diesel.

 

Elektrolyse fra kraftmiksen er ikke grønt hydrogen om kraftmiksen inneholder gass og kullkraft. Hvor mange ganger må dette forklares? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...