Gå til innhold

Installerer løsepengevirus på systemkameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Dette er vel ikke overraskende i det hele tatt? Wifi-funksjonaliteten til de fleste kameraer har aldri gitt inntrykket av å være de mest sikre (for si Nikon må en sist jeg brukte det kun koble seg til riktig SSID (uten passord) og ferdig).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Er det noensomhelst grunn til at det skal ligga funksjonalitet for å installera tilfeldig programvare på eit kamera?

Eg veit at dette vil trekka opp enkelte, men denne typen IOT saker burde ha full blokkering mot at noe annan enn sertifisert programvare kan kjøra.

Det er ingen installasjon av programvare på kameraet. Problemet er at APIet lar deg redigere bildefilene over nettverket.

Lenke til kommentar

Venter bare på at Ransomware og lignende skal komme til biler, garasjeportåpnere, smarthus, tannbørster og internettkjøleskap. :p

 

"Overfør 200 dollar i bitcoin til denne adressen for å få tilgang til maten din, hvis du ikke betaler innen 24 timer skrus kjølingen av" :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sikringen kommer, men vi må vel ha et skikkelig angrep eller to før det blir et folkekrav. Jeg mener, når spurte noen sist om en dings kunne hackes eller ikke før de kjøpte den? Og hvor mye peiling hadde butikkselgeren egentlig når han/hun sa "ingen fare"?

Hvis du fikk valget mellom en hackbar og ikke-hackbar enhet, hvor mye ekstra vil du betale for en ikke-hackbar?

Jeg tror de fleste vil si ca. 0,- ekstra per i dag. Ettersom sikkerhet ikke er gratis, må vi nok vente til etter et par angrep før det blir etterspurt.

Lenke til kommentar

 

Er det noensomhelst grunn til at det skal ligga funksjonalitet for å installera tilfeldig programvare på eit kamera?

Eg veit at dette vil trekka opp enkelte, men denne typen IOT saker burde ha full blokkering mot at noe annan enn sertifisert programvare kan kjøra.

Det er ingen installasjon av programvare på kameraet. Problemet er at APIet lar deg redigere bildefilene over nettverket.

Det virkar som ei fornuftig forklaring, men korleis får ein vist melding på skjermen på kameraet?

Lenke til kommentar

 

Er det noensomhelst grunn til at det skal ligga funksjonalitet for å installera tilfeldig programvare på eit kamera?

Eg veit at dette vil trekka opp enkelte, men denne typen IOT saker burde ha full blokkering mot at noe annan enn sertifisert programvare kan kjøra.

Det er ingen installasjon av programvare på kameraet. Problemet er at APIet lar deg redigere bildefilene over nettverket.

I såfall er overskrift og ingress og innholdet i artikkelen grovt misvisande, ettersom det heilt eksplisitt står at det blir installert programvare på kameraet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det virkar som ei fornuftig forklaring, men korleis får ein vist melding på skjermen på kameraet?

Det er vel bare et nytt bilde de har lasta over? Ser for meg at de har gjemt det egentlige bildet kryptert i exif-dataen i jpg-en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I såfall er overskrift og ingress og innholdet i artikkelen grovt misvisande, ettersom det heilt eksplisitt står at det blir installert programvare på kameraet.

Det ser ut til at jeg tok feil. De installerer visst en ny versjon av firmwaren.

Lenke til kommentar

"Overfør 200 dollar i bitcoin til denne adressen for å få tilgang til maten din, hvis du ikke betaler innen 24 timer skrus kjølingen av" :p

Husker en gammel tegneserie med Dommer Dredd... ...En gjeng kriminelle hadde gjort et brekk, og gjemt seg i leiligheta til en av kjeltringene. Uheldigvis hadde kjeltringen glemt å betale CO2-avgifta, så det ble slukket for lufttilførselen og de døde. -Dette var 30 år før de begynte å skrike opp om miljøavgifter og fisende kyr som grunn til global oppvarming... ?

 

At kjøleskapet skrur seg av blir en bagatell i framtiden ser det ut til...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er på tide å gå bredt ut og advare mot alt av såkalte "smarte" dingser som kobles til nettet. Sikkerhet er fullstendig mangelvare i en mengde av disse produktene, og å koble kaffetrakteren til samme nettverk som dørlåsen og PC'en kan fort ende med at man kommer hjem til tomt hus og null kroner på kontoen.

Å tror at man har behov for alt på nett er reinspikka tull! I himmelens navn! det tar meg fire minutter å trakte kaffe både om morenen og når jeg kommer hjem. Å tro at man blir så mye mer effektiv med f.eks. kaffetrakteren på nett er tøv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...