Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Levetid på halogen lyspærer


Anbefalte innlegg

Drar den vel litt ut med å blande inn andre bilers patent, men pytt: VectraC med AFL xenon måtte man og ned med fangeren, men den var kneppet inn i et spor og hadde kanskje 6 skruer som måtte løsnes før den var av. Tok ofte av fangeren bare jeg skulle ta holde på i motorrommet, det ga mer lys og adkomst til mye rart.
Digger den slitne drittbilen jeg kjører nå, '06 Focus C-max, høres ut som samme patent som på andre Ford fra den tiden: 1 stor skrue på toppen, og bare dra ut lykten å nappe av multikontakten. Enklere kan det knapt bli, dvs ymse Volvo har en enda bedre løsning med å trekke opp et stag og svinge hele lykten til siden. De skulle fått premie for å lage noe så genialt enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde bilen på service hos Toytoa og de tok 70 kroner for pæren, og ingenting for arbeidet

 

Fikk pris før service og nevnte ikke pæren før jeg leverte bilen

Tviler på de måtte bruke 15 minutter på å demontere frontfangeren og deretter 15 minutter på å skru den tilbake etterpå. Var nok såppas enkelt at man tar hånda bak lykta å napper ut pæra å setter inn en ny, slik det burde være :p

 

Har forøvrig en 2008 Avensis på jobb hvor jeg må bytte H11 pærer hele tiden. Vet ikke om lyktene er litt dårlig designet så dem vibrerer ekstra eller noe, men tar heldigvis bare 39 sekunder å bytte pæren.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg hadde bil med vanlige lyspærer nå. Prøvde H7 fra Biltema for noen år siden, kjøpte et par sett for å teste. En av pærene var feilprodusert, og ga feil lysbilde som blendet møtende trafikk. En annen eksploderte etter et par dager, slik at reflektor og lykteglass (plast) ble fullt av små glassfragmenter. De andre lyste vel en uke eller tre før de sluttet å fungere. Ble ikke mer Biltemapærer på meg. Mulig at H4 er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...