Gå til innhold

Nintendo, Microsoft, og Sony forplikter seg til å vise vinnersjansene til «loot-bokser»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

 

According to some estimates, Battlefront II will requires 4528 hours of playing or alternatively $2100 to fully unlock everything in the game.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Pay to win er dumt, men som regel er det bare OCD-komplettering det handler om. Det er et tilbud de som spiller KAN benyttes deg av, men i de fleste tilfeller er ikke mangel på lootcrate-items noe som ødelegger spillopplevelsen om du ikke tilsetter store doser misunnelse.

 

Hvertfall er det slik det i praksis fungerer i Call of Duty, men jeg sliter med å se at man er sjanseløs uten lootbox-items i andre spill, og.

Lenke til kommentar

Folk som forsvarer lootboxes kan umulig ha gjort nok research om temaet. Hvilke fordeler er det for sluttbrukeren at disse virtuelle boksene eksisterer? Hvorfor ønsker noen sluttbrukere å bruke penger eller tid på en sannsynlighet for å få det man ønsker seg? Kan det være fordi at utviklere/utgivere psykologisk manipulerer disse til å tro at spillene blir bedre? At spillene ikke er designet rundt kjøp av mikrotransaksjoner?

 

I noen tilfeller kan det være så enkelt som at man vil unskylde sin egen problematiske atferd, andre har ikke den samme tilbøyligheten til å bli slikt opp av lykkespillmekanikkene som brukes for å få folk til å bruke penger igjen, igjen og igjen. Faktum er at sistnevnte ikke er hovedmålet for de som vil rovdrifte lommeboka di til alt den holder på er verdiløs plastikk, eller verre, plastikk med gjeld.

 

Man hører lite om de mange skjebnene der ute som ikke inneholder barn. På lik måte man ikke hører om alle de som sliter med stor spillegjeld, alkoholisme, eller for den saks skyld, de som drives i graven av etterfølgende som kommer. Jeg har selv vært på ett slikt punkt, at jeg ikke ønsker å kjøpe spill med den, i mitt syn, slibrige og forbrukerfiendtlige forretningsformen lootbokser er.

 

Om ikke annet så er ikke artikkelen hard nok.

 

 

Denne presentasjonen handlet i 2016 om mobilspill. Men det skal ikke mye til før man kjenner igjen teknikkene brukt av blant annet EA/Activision Blizzard osv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

 

Dem stemplet dem strengt tatt ikke lovelig. Det ble undersøkt om det gikk under gambling. Men pga av gjeldene regler for gambling så kunne dem ikke regulere det som det, selv om det var elementer av gambling. Saken ble sendt tilbake. Det blir nok laga noen nye lover til å regulere dette med tid å stunder, , så er sirkuset i gang igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan et eneste menneske på planeten kan forsvare bruk av lootbox i spill. De tilfører absolutt ingen ting utenom å få selskaper til å implementerer mer "grind" i spill for å tjene mer penger. Spillselskaper har aldri vært så grådige som de er nå og gir uferdige produkter til stadighet med ekstremt mye grind eller P2W mekanikk som gjør at spill blir søppel. Hvordan er dette på noen som helst måte bra?*snip*

 

 

Heh, vi hadde visst tankene på samme sted. Jeg får være raskere neste gang, for loot boxer blir ikke borte med det første desverre..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

 

According to some estimates, Battlefront II will requires 4528 hours of playing or alternatively $2100 to fully unlock everything in the game.

Some estimates, som var basert på regnestykker gjort før spillet hadde lootboxer, gjort av en enkelt person på reddit, før spillet kom ut.

Lenke til kommentar

 

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan et eneste menneske på planeten kan forsvare bruk av lootbox i spill. De tilfører absolutt ingen ting utenom å få selskaper til å implementerer mer "grind" i spill for å tjene mer penger. Spillselskaper har aldri vært så grådige som de er nå og gir uferdige produkter til stadighet med ekstremt mye grind eller P2W mekanikk som gjør at spill blir søppel. Hvordan er dette på noen som helst måte bra?

 

"England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling."

 

Dette er fordi lovverket ikke har blitt oppdaterte til vår tidsperiode, spillselskaper finner stadig ut nye kreative måter å komme seg unna med gambling i spill på.

 

Spill som Fifa som har en aldersgrense på 3år som inneholder dataspill sitt svar på spillautomater/gambling er ikke greit. Dette kommer til å være et svært brautene utsagn men jeg mener alle som støtter eller kjøper lootboxes er idioter. Hvorfor, fordi man støtter utviklere ved å kaste penger på dem på feil grunnlag. Ikke for at de lager et bra produkter men fordi at feks yngre mennesker ikke skjønner at de blir indirekte hjernevasket med gambling fra en tidlig alder.

 

Det eneste man får når man støtter en bransje som stadig legger opp til mer grind og P2W mekanikk er uferdige spill som er infisert fult av mikrotransaksjoner.

 

Hør på den tidligere sjefen for EA:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

 

Han ville at man skulle betale for hver gang du trengte lade magasinet på våpenet i Battlefield.

 

Det er helt hårreisende!

 

Her har du enda en idiot som prater om hvor mye de kan "scamme" sine forbrukere med mikrotransaksjoner i spill på:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xNjI03CGkb4&t=1s

 

Jeg kan love deg at det er dit bransjen vil for alle sine forbrukere slik at de kan tjene mest mulig penger. Dyrere og dårligere produkter uten at forbrukeren får noen som helst tilbake for det. Betal mer for dårligere tjenester, good deal?

 

Støtt spillselskaper som CDPR som virkelig ønsker å gi sine forbrukere mer enn de får fra andre spillselskaper og som gir ut komplette spill uten P2W eller lootbox søppel.

 

CDPR was asked by a fan on Twitter whether there would be any pre-order bonus for their copy of CP2077, to which they said “No, we don’t do that. Every person that buys the game gets exactly the same in-game content, no matter if they buy it in pre-orders, on release date or 2 years later.”

 

De er med på å sette standarden for hvordan gi ut gode produkter som setter forbrukerne i høysetet.

 

"And CDPR make me love them even more. People truly in touch with what gamers want.I'm hoping Cyperpunk becomes the best selling game ever, so other companies will take note."

Jeg forsvarer boksene da jeg er et oppegående menneske som kan holde kontroll på egen økonomi.

 

Jeg synes ikke resten av befolkningen skal straffes for det enkelte andre gjør.

 

Hvordan hadde det vært om alkohol skulle bli ulovlig i Norge (ikke aldersgrense, eller mengde, men helt ulovlig) kun fordi noen kjørte rundt under påvirkning?

 

Hva gjelder barn.

Spørsmålet her er jo også om barn ned i 3 års alderen burde ha egne kredittkort, som de får bruke uten oppsyn fra foreldre?

 

Selvfølgelig, i singleplayer spill så gir det ikke noen mening med lootboxer, men i online spill, slik som Battlefield for eksempel, gir dette mening.

Da splittes ikke brukerne mellom de som betaler for en DLC pakke, og de som ikke gjør det.

 

For å gjøre det veldig lett.

 

Se for deg at 1000 mennesker kjøper Battlefront 3.

Etter 2 måneder kommer en DLC pakke med 4 nye kart, og noen nye våpen.

Kun 500 kjøper denne DLC pakken.

Alle de 500 som da kjøpte denne må nå plasseres i servere med de nye kartene, og kan dermed ikke spille sammen med de som ikke kjøpte pakken.

 

Noen måneder senere kommer neste DLC.

200 kjøper denne.

 

Nå må de ha servere for de som ikke har kjøpt noen DLC.

De som har kjøpt all DLC.

De som kun kjøpte den første, og de som kun kjøpte den siste.

 

Spillerne blir splittet opp, og spillet dør.

 

 

I motsetning til dette så kan man donere 20-40 kr til utviklerne, få en boks med noen kostymer, og så får man all DLC gratis.

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer boksene da jeg er et oppegående menneske som kan holde kontroll på egen økonomi.

 

Jeg synes ikke resten av befolkningen skal straffes for det enkelte andre gjør.

 

Hvordan hadde det vært om alkohol skulle bli ulovlig i Norge (ikke aldersgrense, eller mengde, men helt ulovlig) kun fordi noen kjørte rundt under påvirkning?

 

Hva gjelder barn.

Spørsmålet her er jo også om barn ned i 3 års alderen burde ha egne kredittkort, som de får bruke uten oppsyn fra foreldre?

 

Selvfølgelig, i singleplayer spill så gir det ikke noen mening med lootboxer, men i online spill, slik som Battlefield for eksempel, gir dette mening.

Da splittes ikke brukerne mellom de som betaler for en DLC pakke, og de som ikke gjør det.

 

For å gjøre det veldig lett.

 

Se for deg at 1000 mennesker kjøper Battlefront 3.

Etter 2 måneder kommer en DLC pakke med 4 nye kart, og noen nye våpen.

Kun 500 kjøper denne DLC pakken.

Alle de 500 som da kjøpte denne må nå plasseres i servere med de nye kartene, og kan dermed ikke spille sammen med de som ikke kjøpte pakken.

 

Noen måneder senere kommer neste DLC.

200 kjøper denne.

 

Nå må de ha servere for de som ikke har kjøpt noen DLC.

De som har kjøpt all DLC.

De som kun kjøpte den første, og de som kun kjøpte den siste.

 

Spillerne blir splittet opp, og spillet dør.

 

 

I motsetning til dette så kan man donere 20-40 kr til utviklerne, få en boks med noen kostymer, og så får man all DLC gratis.

 

Problemet med loot box's er strengt talt ikke kosmetiske ting som kostymer, skins o.l. Det er "pay 2 win" ting. Der du kan kjøpe deg en fordel ovenfor andre spillere. Bedre våpen, utstyr osv. Spill som selger xp boosters (time savers), o.l, bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Så lenge alle spillerne kan låse opp, få tilgang etc til samme slags egenskaper osv. Så fremt dem ikke har laga grindinga i overkant ekstrem.  

 

Skjønt, leste om at barn som spilte Fortnite som ikke hadde dem "kule" skins'a ble mobba. Syk verden. Men sånt går jo langt tilbake i tid før internet og online spilling også. Man kunne jo bli mobba for å ha kjip matboks, og hva det måtte være på skolen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forsvarer boksene da jeg er et oppegående menneske som kan holde kontroll på egen økonomi.

 

Jeg synes ikke resten av befolkningen skal straffes for det enkelte andre gjør.

 

Hvordan hadde det vært om alkohol skulle bli ulovlig i Norge (ikke aldersgrense, eller mengde, men helt ulovlig) kun fordi noen kjørte rundt under påvirkning?

 

Hva gjelder barn.

Spørsmålet her er jo også om barn ned i 3 års alderen burde ha egne kredittkort, som de får bruke uten oppsyn fra foreldre?

 

Selvfølgelig, i singleplayer spill så gir det ikke noen mening med lootboxer, men i online spill, slik som Battlefield for eksempel, gir dette mening.

Da splittes ikke brukerne mellom de som betaler for en DLC pakke, og de som ikke gjør det.

 

For å gjøre det veldig lett.

 

Se for deg at 1000 mennesker kjøper Battlefront 3.

Etter 2 måneder kommer en DLC pakke med 4 nye kart, og noen nye våpen.

Kun 500 kjøper denne DLC pakken.

Alle de 500 som da kjøpte denne må nå plasseres i servere med de nye kartene, og kan dermed ikke spille sammen med de som ikke kjøpte pakken.

 

Noen måneder senere kommer neste DLC.

200 kjøper denne.

 

Nå må de ha servere for de som ikke har kjøpt noen DLC.

De som har kjøpt all DLC.

De som kun kjøpte den første, og de som kun kjøpte den siste.

 

Spillerne blir splittet opp, og spillet dør.

 

 

I motsetning til dette så kan man donere 20-40 kr til utviklerne, få en boks med noen kostymer, og så får man all DLC gratis.

 

"Jeg forsvarer boksene da jeg er et oppegående menneske som kan holde kontroll på egen økonomi."

 

Eh, brorparten av mennesker som har blitt voksne har kontroll på egen økonomi, det er ikke akkurat en stor utfordring. 

 

"Jeg synes ikke resten av befolkningen skal straffes for det enkelte andre gjør."

 

Det er akkurat det du og andre gjør når du/dere bruker penger på verdiløst ræl i spill, spillutviklere vil da fokusere på det de tjener mest penger som er lootboxes og bry seg mindre om å utvikle et bra fullverdig spill som ikke har "day one patches" og ikke er et fullverdig spill før etter et år etter release med et hav av patcher... 

 

Legg merke til at jeg mener spill til fullpris, spillutviklere som gir ut "gratisspill" må ha et inntektsgrunnlag hvis ikke gir det ingen mening for dem å utvikle spillet.

 

"Selvfølgelig, i singleplayer spill så gir det ikke noen mening med lootboxer, men i online spill, slik som Battlefield for eksempel, gir dette mening."

 

Du er klar over at det finnes plenty av singelplayer spill som har implementert et hav av in-game søppel og har gjort spillet ekstra "grindy" for å få deg til å kjøpe "booster packs" for at spillet skal ha en normal progresjon?  Bare ta et av de siste spillene som har blitt sluppet: wolfenstein youngblood.

 

Battlefield... Hah, har spilt alle spillene i serien og har tilgode å se at lootbox i noen av titlene har tilført noen som helst positivt for noen som helst sin spillopplevelse. Du mener kanskje "Shortcut kit"i BF4 som gjør at du kan skippe unødvendig grind som spillutvikler selv har gjort unødvendig lang? Eller salg av "elite skins" i BFV på tross av at spillet har så enormt mange "game breaking bugs"? Mye viktigere å prioritere salg av "skins" enn å fikse spillet..... Legg til at EA/Dice har sagt at man kan "grinde" seg til de nye skins men bestemte seg heller for å gjøre det slik at man MÅ bruke penger for å kjøpe dem....

 

Spillutviklere lider på ingen måte noen som helst nød og trenger heller ikke å implementere DLC's på måten de har gjort, selv om det ønsker å få deg til å tro at de da ikke har råd til å utvikle spill lenger, men hvis de på død å liv trenger mer penger så øker man grunnprisen på spillet. Problem solved! CDPR greier helt fint å unngå dette men.

 

"Spillerne blir splittet opp, og spillet dør." 

 

Du er kjent med at fleste spillutviklere ikke ønsker at noe spill skal vare lenger enn 3år nå eller? På den måte kan de selge deg spill x 2.0 som nesten er helt likt men med et par forbedringer fra 1.0, ref destiny 1/2....

 

"I motsetning til dette så kan man donere 20-40 kr til utviklerne, få en boks med noen kostymer, og så får man all DLC gratis."

 

Jeg betaler heller 100 - 500kr mer for et spill slik at jeg slipper unødvendig grind og P2W mekanikk"

 

Så du videoen jeg la til i forrige innlegget? Synes du det høre kult ut og betale for hver gang du skal lade våpenet ditt BF? 

 

 

Ta en kikk innom youtube og søk etter greedy game devs, hvis ikke det går av noen varsellamper etter du har kikket på noen av videoene der er det meget spesielt. Hvis du med hånden på hjerte mener at spillutviklingen over de siste 5-10 årene har vært fordelaktig for forbrukerne skjønner jeg ingen ting.

 

Sjekk også ut: LegacyKillaHD, YongYea og Upper Echelon Gamers.

Endret av FranzJeger
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg forsvarer boksene da jeg er et oppegående menneske som kan holde kontroll på egen økonomi.

 

Jeg synes ikke resten av befolkningen skal straffes for det enkelte andre gjør.

 

Hvordan hadde det vært om alkohol skulle bli ulovlig i Norge (ikke aldersgrense, eller mengde, men helt ulovlig) kun fordi noen kjørte rundt under påvirkning?

 

Hva gjelder barn.

Spørsmålet her er jo også om barn ned i 3 års alderen burde ha egne kredittkort, som de får bruke uten oppsyn fra foreldre?

 

Selvfølgelig, i singleplayer spill så gir det ikke noen mening med lootboxer, men i online spill, slik som Battlefield for eksempel, gir dette mening.

Da splittes ikke brukerne mellom de som betaler for en DLC pakke, og de som ikke gjør det.

 

For å gjøre det veldig lett.

 

Se for deg at 1000 mennesker kjøper Battlefront 3.

Etter 2 måneder kommer en DLC pakke med 4 nye kart, og noen nye våpen.

Kun 500 kjøper denne DLC pakken.

Alle de 500 som da kjøpte denne må nå plasseres i servere med de nye kartene, og kan dermed ikke spille sammen med de som ikke kjøpte pakken.

 

Noen måneder senere kommer neste DLC.

200 kjøper denne.

 

Nå må de ha servere for de som ikke har kjøpt noen DLC.

De som har kjøpt all DLC.

De som kun kjøpte den første, og de som kun kjøpte den siste.

 

Spillerne blir splittet opp, og spillet dør.

 

 

I motsetning til dette så kan man donere 20-40 kr til utviklerne, få en boks med noen kostymer, og så får man all DLC gratis.

Problemet med loot box's er strengt talt ikke kosmetiske ting som kostymer, skins o.l. Det er "pay 2 win" ting. Der du kan kjøpe deg en fordel ovenfor andre spillere. Bedre våpen, utstyr osv. Spill som selger xp boosters (time savers), o.l, bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Så lenge alle spillerne kan låse opp, få tilgang etc til samme slags egenskaper osv. Så fremt dem ikke har laga grindinga i overkant ekstrem.

 

Skjønt, leste om at barn som spilte Fortnite som ikke hadde dem "kule" skins'a ble mobba. Syk verden. Men sånt går jo langt tilbake i tid før internet og online spilling også. Man kunne jo bli mobba for å ha kjip matboks, og hva det måtte være på skolen.

Selvfølgelig.

Pay to win har ikke noe i spill å gjøre.

Men å kunne betale for å få en ny hatt er absolutt ikke noe problem, spesielt ikke når det gjør spillopplevelsen bedre for den enkelte.

 

Om det tar 10-15 min med spilling før man får det man vil ha, uten å betale noe, så er ikke dette noe problem.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

 

"battlefront 2 nesten uspillbart"

Hahah. Må være den beste vitsen jeg har hørt på lenge.

 

Det ville ta 2 timer med spilling å låse opp den dyreste gjenstanden i spillet.

Det tok 20 minutter før man hadde det beste utstyret i spillet.

 

England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling.

 

Selvfølgelig er det bedre å vite detaljene rundt boksene, men å male dem som noe negativt blir bare tull.

Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan et eneste menneske på planeten kan forsvare bruk av lootbox i spill. De tilfører absolutt ingen ting utenom å få selskaper til å implementerer mer "grind" i spill for å tjene mer penger. Spillselskaper har aldri vært så grådige som de er nå og gir uferdige produkter til stadighet med ekstremt mye grind eller P2W mekanikk som gjør at spill blir søppel. Hvordan er dette på noen som helst måte bra?

 

"England stemplet forresten lootboxer som lovlige for en liten stund siden, og Norge gikk selv ut og sa dette ikke var gambling."

 

Dette er fordi lovverket ikke har blitt oppdaterte til vår tidsperiode, spillselskaper finner stadig ut nye kreative måter å komme seg unna med gambling i spill på.

 

Spill som Fifa som har en aldersgrense på 3år som inneholder dataspill sitt svar på spillautomater/gambling er ikke greit. Dette kommer til å være et svært brautene utsagn men jeg mener alle som støtter eller kjøper lootboxes er idioter. Hvorfor, fordi man støtter utviklere ved å kaste penger på dem på feil grunnlag. Ikke for at de lager et bra produkter men fordi at feks yngre mennesker ikke skjønner at de blir indirekte hjernevasket med gambling fra en tidlig alder.

 

Det eneste man får når man støtter en bransje som stadig legger opp til mer grind og P2W mekanikk er uferdige spill som er infisert fult av mikrotransaksjoner.

 

Hør på den tidligere sjefen for EA:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZR6-u8OIJTE

 

Han ville at man skulle betale for hver gang du trengte lade magasinet på våpenet i Battlefield.

 

Det er helt hårreisende!

 

Her har du enda en idiot som prater om hvor mye de kan "scamme" sine forbrukere med mikrotransaksjoner i spill på:

 

https://www.youtube.com/watch?v=xNjI03CGkb4&t=1s

 

Jeg kan love deg at det er dit bransjen vil for alle sine forbrukere slik at de kan tjene mest mulig penger. Dyrere og dårligere produkter uten at forbrukeren får noen som helst tilbake for det. Betal mer for dårligere tjenester, good deal?

 

Støtt spillselskaper som CDPR som virkelig ønsker å gi sine forbrukere mer enn de får fra andre spillselskaper og som gir ut komplette spill uten P2W eller lootbox søppel.

 

CDPR was asked by a fan on Twitter whether there would be any pre-order bonus for their copy of CP2077, to which they said “No, we don’t do that. Every person that buys the game gets exactly the same in-game content, no matter if they buy it in pre-orders, on release date or 2 years later.”

 

De er med på å sette standarden for hvordan gi ut gode produkter som setter forbrukerne i høysetet.

 

"And CDPR make me love them even more. People truly in touch with what gamers want.I'm hoping Cyperpunk becomes the best selling game ever, so other companies will take note."

Jeg lurer på hva du legger i grind. Grinding vet jeg derimot hva er. Du må jobbe for å få. Det tar tid og kan være veldig vanskelig. Belønningen står gjerne i stil. Man må velge sine spill med omhu!

Lenke til kommentar

Nå har jeg etter hvert blitt drittlei "torsk" (Call of Duty), men det gikk helt fint å få samtlige items uten å bruke fem øre på lootcrates der. Men, det tok 700 timer ingame-tid. Jeg brukte noen kroner i Blackops 3, fordi jeg syns noen av de nye våpnene så artige ut, og et par hundrelapper på "weapon bribes" var greit nok, gitt underholdningsverdien jeg fikk tilbake.

Alt i gamingverdenen kan ikke være barnehage. At f.eks. Activision velger å bruke ressurser på å lage ulike skins til våpen og legge dem i crates er da helt uproblematisk, alternativet er ikke at de er gratis, men at de ikke eksisterer, eller havner bak andre betalingsordninger. Hvor mange ulike varianter av våpnene hadde vi i de første spillene? Ingen. Det er mye bedre at disse tingene eksisterer i spillene så folk kan få en mer variert spillopplevelse enn at det ikke er en del av det i det hele tatt, eventuelt at det blir en "expansion pack"-type ting, hvor du betaler 30 Euro ekstra for ørten reskins av våpen og outfits.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...