Gå til innhold

Hvilken skjermkort er beste kjøpet ?

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok heller valgt et Hercules Radeon 9800SE enn et 9600XT. Det yter vel omtrent like bra umoddet, men kan enkelt softmoddes slik at alle de 8 pipelinene blir aktivert (hvis de ikke er ødelagt da). Uansett er nok det et godt kjøp.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er det ca 3 uker siden siste ord ble sagt i denne diskusjonen, men det har av diverse grunner ikke blitt handlet noe enda..

Så hva anbefaler dere nå ?

Kan strekke meg til 2000 kr, ytelse/pris forholdet er absolutt viktigst.

Har hørt en del skryt om nvidia FX5900XT, bør jeg heller gå for dette ?

Skrevet

Denne diskusjonen har vært tatt opp mange ganger den siste tiden. Jevnt over i alle tester yter nVidia GeForceFX 5900XT bedre enn både ATI Radeon 9600XT/9800SE og nVidia GeForceFX 5700 Ultra. Så jeg vil påstå at det er et rimelig bra kjøp for 1800,- NOK.

Skrevet

Ja, BIOS på GeForceFX 5900XT kan flashes til GeForceFX 5950 Ultra, men det er en risiko du selv må vurdere. Disse kortene er klokket en god del lavere enn 5950 Ultra og krever derfor bedre kjøling dersom du ønsker å flashe dette.

Skrevet
Ja, BIOS på GeForceFX 5900XT kan flashes til GeForceFX 5950 Ultra, men det er en risiko du selv må vurdere. Disse kortene er klokket en god del lavere enn 5950 Ultra og krever derfor bedre kjøling dersom du ønsker å flashe dette.

Fx5900XT er det ytterlig få som kan klokkes så høyt. Men et rent FX5900 er det nesten alle som går så høyt.

Dessuten er FX5900 256bits og har 2.2ns minne mens Xt har 2.8ns minne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...