Gå til innhold

Så mange har forhåndsbestilt Porsche Taycan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Overraskende lave tall for Norge! Hadde forventet minst dobbelt av det der. Mulig folk er litt skeptisk til så lite info og avventer til mer info gis, heldigvis ikke så mange i køen foran de :) 

 

Utifra forhåndsbestillingen av TM3 og prisen på Taycan, så ser vel dette så noenlunde korrekt ut i mitt hode.

Lenke til kommentar

Hva er dette mot Tesla P100DL og ca780hk. Til hundre på 2.6 sekunder. Til en helt annen pris. Hva med å kjøpe Porsche emblem på ebay og klistre på Teslaen?

 

Porschen vill nok ha en god del andre egenskaper som en ikke finner hos S eller generelt sett hos Amerikanerne. Porsche er jo veldig gode på å lage de bilene de lager, selv om den nødvendigvis ikke blir den som går raskest 0-100 :) 

 

Jeg gleder meg iallefall til å Prøve porschen, men tror nok ikke den vill få meg vekk i fra model 3 en. Dog av helt andre grunner enn 0-100, banekjøring eller annet. Tesla leverer bare ett helt annet produkt enn alle andre i bilverdenen, på tech siden. Og dette trives jeg godt med :)

Lenke til kommentar

 

Hva er dette mot Tesla P100DL og ca780hk. Til hundre på 2.6 sekunder. Til en helt annen pris. Hva med å kjøpe Porsche emblem på ebay og klistre på Teslaen?

 

Porschen vill nok ha en god del andre egenskaper som en ikke finner hos S eller generelt sett hos Amerikanerne. Porsche er jo veldig gode på å lage de bilene de lager, selv om den nødvendigvis ikke blir den som går raskest 0-100 :) 

 

Jeg gleder meg iallefall til å Prøve porschen, men tror nok ikke den vill få meg vekk i fra model 3 en. Dog av helt andre grunner enn 0-100, banekjøring eller annet. Tesla leverer bare ett helt annet produkt enn alle andre i bilverdenen, på tech siden. Og dette trives jeg godt med :)

Teslarati lager Italienere ut av Amerikanere! :)

Lenke til kommentar

Porschen vill nok ha en god del andre egenskaper som en ikke finner hos S eller generelt sett hos Amerikanerne. Porsche er jo veldig gode på å lage de bilene de lager, selv om den nødvendigvis ikke blir den som går raskest 0-100 :)

 

Jeg gleder meg iallefall til å Prøve porschen, men tror nok ikke den vill få meg vekk i fra model 3 en. Dog av helt andre grunner enn 0-100, banekjøring eller annet. Tesla leverer bare ett helt annet produkt enn alle andre i bilverdenen, på tech siden. Og dette trives jeg godt med :)

Er det mulig? Er du virkelig villig til å bytte ut Porsches unike kvalitet/kjørefølelse/tech mot en Model 3?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det mulig? Er du virkelig villig til å bytte ut Porsches unike kvalitet/kjørefølelse/tech mot en Model 3?

 

Nå er det omvendt, jeg har ikke Porsche i dag. Jeg har model 3. Så bytte ville i så tilfelle blitt omvendt. Og om det blir aktuelt vet jeg jo etter jeg har prøvd, men Tesla har så unike features som jeg setter pris på at jeg tviler, meg bekjent har ikke Porsche dette på samme måte. Altså tankegang om software, bilen blir stadig oppdatert slik en er vandt til fra annen tech. Dette inkluderer autopilot som er ekstremt spennende å følge, i tillegg til nye features som kommer stadig på løpende bånn(uten kostnad). Kjørefølelsen til model 3 er veldig bra, lett den beste bilen jeg har eid. Men, Porsche ligger nok foran(det vill tiden vise), men spørs hvor mye det utgjør. 

 

Kvaliteten er nok en helt annen verden ja, men dette er ikke det største for meg. Jeg er fornøyd med kvaliteten Tesla leverer og har for lengst valgt vekk bmw(som jeg kjørte før) selv om de generelt sett leverer bedre kvalitet(spesielt interiør). 

 

Hver sin smak og preferanse :)

 

Og pris er en annen ting, fullspekket Taycan havner vell på 50-100% mer enn fullspekket model 3. Da skal den levere veldig høyt nivå på alle områder for å være "verdt" det. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Er det mulig? Er du virkelig villig til å bytte ut Porsches unike kvalitet/kjørefølelse/tech mot en Model 3?

Får jo minst 2 model 3 til samme pris som porchen da. Og Model 3 har faktisk ganske fantastisk kjørefølelse og tech i tilfelle du ikke har fulgt med.

 

Kan porchen kjøre selv f.eks? Eller kan du styre den fra mobilen? Model 3 er vel og like rask til 100..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Er det mulig? Er du virkelig villig til å bytte ut Porsches unike kvalitet/kjørefølelse/tech mot en Model 3?

Får jo minst 2 model 3 til samme pris som porchen da. Og Model 3 har faktisk ganske fantastisk kjørefølelse og tech i tilfelle du ikke har fulgt med.

 

Kan porchen kjøre selv f.eks? Eller kan du styre den fra mobilen? Model 3 er vel og like rask til 100..

Åffer er det så utroooolig viktig med denne 0-100 greia?? Har folk så innmari dårlig tid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er dette mot Tesla P100DL og ca780hk. Til hundre på 2.6 sekunder. Til en helt annen pris. Hva med å kjøpe Porsche emblem på ebay og klistre på Teslaen?

Du kan jo også ta leppestift på en gris, uten at det på magisk vis gjør den om til en Supermodell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her var det mye flåsete innlegg som skinner gjennom at bunner kun i reinspikka misunnelse krydret med skadefryd at platikklbilen fra Tesla har bedre 0-100 tall.

 

Ingen tanke om at kjøretøyet vil ose av tysk Porsche håndtverk på sitt beste.

Tipper ingen «her» har råd eller budsjett til å eie en Taycan heller.

Endret av syar2003
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...