Gå til innhold

Teslas elbiler får snart YouTube og Netflix


Anbefalte innlegg

Fordi du ender opp med å bli distrahert og drepe en fotgjenger på et fortau. Derfor. Om verden hadde vært slik at du bare drepte deg selv så burde det vært påbudt, sånn at vi fikk sortert ut de største idiotene.

 

Et lite tips til deg: Les artikkelen. Så kommenterer du. I den rekkefølgen. Hadde du gjort det så hadde du sett at funksjonen kun er tilgjengelig når bilen er parkert. Skal man drepe noen på et fortau når bilen er parkert, trenger du et annet våpen en bilen for å si det sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikkje alt eg er enig i, og eg kommer nok ikkje til å kjøpe tesla da eg syns bilene er overpriset i forhold til kvalitet,

 

Jaha? Og du har kjørt Tesla? Jeg spør fordi min opplevelse er at Tesla gir usedvanlig god kvalitet. Den er stille, har særdeles gode seter (framme - kunne hatt bedre seter bak), et lydanlegg som slår mye, smarte løsninger som at den husker hvilke veier du angir som dårlige og dermed automatisk løfter bilen når du kommer dit, sikkerhetsfunksjoner mange andre bare kan drømme om... Og den er billig i drift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men noen er lei av all navlebeskuelsen. Og så denne firkanta "spillskjermen" som er festet på innsiden av en bil.

Litt av en "penisforlenger"

Nye Honda-E er også en penisforlenger da? Har jo to enda større skjermer?

Eller hva med Volvo Polestar bilene? Litt mindre skjerm men samme konsepter.

 

Alle kjører jo penisforlengere snart.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk som er "lei" av ett produkt stadig må oppsøke det. Ting jeg er lei av holder jeg avstand fra.

 

Vanskelig å gå glipp av. Etter hvert å finne ved alle 10 amp. (etter hvert ødelagte) el. kontakter ved hotell, kjøpesenter osb.

(De prektige Tesla ladestasjonene står for det meste tomme.)

Lenke til kommentar

Tragisk av Tesla å bruke tid og ressurser på slike unyttig gimmick-funksjoner. Selv må jeg vente til november for ledig time hos Tesla Trondheim. Er DER de burde bruke ressursene. Uansett, etter reparasjon skal vår TMS selges og det vil aldri mer stå Tesla parkert på gårdsplassen vår. ALDRI.

Hvis du tar deg en rusletur rundt på Lade og ser på alle «vrakene» som står der så forstår du jo hvorfor du ikke får tid før i november. Det er ikke få biler som står der. En 120 stykk sist jeg talte i sommer.

Lenke til kommentar

Et lite tips til deg: Les artikkelen. Så kommenterer du. I den rekkefølgen. Hadde du gjort det så hadde du sett at funksjonen kun er tilgjengelig når bilen er parkert. Skal man drepe noen på et fortau når bilen er parkert, trenger du et annet våpen en bilen for å si det sånn.

Et lite tips til deg. Les hva jeg faktisk svarer på her. Du skal få et lite heads up, det er ikke artikkelen.
Lenke til kommentar

Ingen bryr seg heldigvis om hva du tror, maken til piss som kommer fra deg mot Tesla skal man lete lenge etter.

Må være stusselig å rakke ned på noe pga av misunnelse og fordi du ikke har mulighet til å kjøre en selv.

 

Tørr å vedde på at du faktisk aldri i ditt liv har kjørt en eller sittet i en Tesla.

Jeg har hatt over 20 biler og blandt de x antall audi og bmw.

Ingenting kan måle seg med Tesla og vi har derfor nå kun Teslaer på gårdsplassen her hos oss.

Aldri hatt noe problemer med noen av bilene og både jeg og samboer er godt over snittet fornøyd. Serviceaparatet har fortsatt en del forbedringspotensiale, men det er allerede blitt betraktelig bedre og fortsatt stigende.

 

Som nevnt tidligere her kan service enkelt bookes via appen og som regel 2-3 uker ventetide maks.

Ladepausene tar for lang tid? Jeg rekker ikke gå inn på butikken å kjøpe meg en redbull og en is og kose meg med det engang før den er ferdig de gangene jeg er på langtur.

Bilen lader i dag opp mot 200KWH og raskere skal det også bli.

Til at ingen bryr seg så leverte du et særdeles engasjert svar.

Lenke til kommentar

Du må betale Netflix for å se Netflix, som vanlig. Hvordan Tesla skal løse sitt opplegg for LTE i fremtiden er vel usikkert, men akkurat nå så betaler man ingenting

Å streame video krever ganske mye båndbredde, HD tar gjerne 2-3Gb i timen. Skal ikke snakke for mye om fremtiden, men om ikke så lenge er 5G her, og da blir det kanskje normalt å streame video. Men akkurat nå virker det nesten for godt til å være sant om man kan streame ubegrenset. Blir spennende å se hvordan Tesla løser dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å streame video krever ganske mye båndbredde, HD tar gjerne 2-3Gb i timen. Skal ikke snakke for mye om fremtiden, men om ikke så lenge er 5G her, og da blir det kanskje normalt å streame video. Men akkurat nå virker det nesten for godt til å være sant om man kan streame ubegrenset. Blir spennende å se hvordan Tesla løser dette.

Tesla sier jo at man må bruke wifi for å se Netflix.

Så funker kun hjemme eller på deres superchargers hvor dem har wifi og bygger ut der det mangler.

 

Får streame Spotify, nettradio og surfe ubegrenset i nettleseren med mobildata iallefall.

Lenke til kommentar

Å streame video krever ganske mye båndbredde, HD tar gjerne 2-3Gb i timen. Skal ikke snakke for mye om fremtiden, men om ikke så lenge er 5G her, og da blir det kanskje normalt å streame video. Men akkurat nå virker det nesten for godt til å være sant om man kan streame ubegrenset. Blir spennende å se hvordan Tesla løser dette.

Kan jo være en idé å tenke at dette kan løses, uten at vi allerede nå sier «dette ser ut til å bli vanskelig». Mange ladeplasser har også Wifi, så bare der har vi en mulig løsning - om dette skulle være et problem. Kan jo også tenkes at Tesla kan gjøre en deal med de forskjellige operatørene, som gjør det overkommelig for alle parter. Ser ikke problemet helt :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jaha? Og du har kjørt Tesla? Jeg spør fordi min opplevelse er at Tesla gir usedvanlig god kvalitet. Den er stille, har særdeles gode seter (framme - kunne hatt bedre seter bak), et lydanlegg som slår mye, smarte løsninger som at den husker hvilke veier du angir som dårlige og dermed automatisk løfter bilen når du kommer dit, sikkerhetsfunksjoner mange andre bare kan drømme om... Og den er billig i drift.

Vær så snill.

Bilene koster/kostet opp mot millionen.

Er ingenting nytt at kvaliteten er blitt diskutert, og eg er enig i mye.

 

Har både prøvd, og sitter titt, og ofte på med Tesla.

 

Har du noengang sittet i en high premium bil.

Tror ikkje det om du mener kvaliteten i en Tesla er den samme.

 

Edit : men eg har ikkje prøvd 3'ern enda, så kan jo bli overrasket

Endret av Villfaren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill.

Bilene koster/kostet opp mot millionen.

Er ingenting nytt at kvaliteten er blitt diskutert, og eg er enig i mye.

 

Har både prøvd, og sitter titt, og ofte på med Tesla.

 

Har du noengang sittet i en high premium bil.

Tror ikkje det om du mener kvaliteten i en Tesla er den samme.

 

Edit : men eg har ikkje prøvd 3'ern enda, så kan jo bli overrasket

Bilene koster fra 370 tusen, så har blitt så hvermansen har råd til en nå.

 

Prøv 3ern du og.

Lenke til kommentar

Feil. Bilene koster ikkje det.. Model 3 gjør det.

Og som nevnt, model 3 kan overaske. Men model 3 er vel heller ingen premiumbil så kanskje litt urettferdig å sammenligne der.

Model 3 mangler ting som motorisert bakluke og falkevingdører, men har fortsatt veldig gode kjøreegenskaper, bra interiør med bra stereo (14 høytalere og subwoofer), glasstak, 8 kamera rundt seg. 4 hjulstrekk og nermere 450 hestekrefter.

 

Vet ikke hvor grensa går til premiumbil da, men den er ett stort steg over de fleste andre biler på veien. Spesielt i sin prisklasse.

 

(Skal sies at du må ha performance modellen for å få 450hk, og den koster 500 tusen. Er vel nermere 300hk på instegsmodellen til 370 tusen)

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Model 3 mangler ting som motorisert bakluke og falkevingdører, men har fortsatt veldig gode kjøreegenskaper, bra interiør med bra stereo (14 høytalere og subwoofer), glasstak, 8 kamera rundt seg. 4 hjulstrekk og nermere 450 hestekrefter.

Vet ikke hvor grensa går til premiumbil da, men den er ett stort steg over de fleste andre biler på veien. Spesielt i sin prisklasse.

(Skal sies at du må ha performance modellen for å få 450hk, og den koster 500 tusen. Er vel nermere 300hk på instegsmodellen til 370 tusen)

Ok. No er ikkje akkurat antall høytalere, og om bilen har etter mitt syn noen udugelige vingedører da. Så for meg er det bare bra at Model 3 har fjernetnde da det bare ser teit ut.

Vet ikkje hva du legger i premium bil da, men får mye "billig løsning" følelse i tesla.

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar

Ok. No er ikkje akkurat antall høytalere, og om bilen har etter mitt syn noen udugelige vingedører da. Så for meg er det bare bra at Model 3 har fjernetnde da det bare ser teit ut.

Vet ikkje hva du legger i premium bil da, men får mye "billig løsning" følelse i tesla.

 

Lurer på hva denne billig løsning følelsen kommer i fra? 

 

Altså, premium interiøret i en Tesla er langt i fra Tyskerne. Men slik har det alltid vært, Amerikanerne ligger bak. Men til å være en amerikansk bil vill jeg si det er mange steg opp fra "normalen" der borte. Og ofte er Tyskerne kjipe på de mindre bilene også, sist jeg hadde en mercedes ble jeg helt sjokkert over kvalitetsfølelsen. Skjermen hang nesten å slang og setene var ikke mye premium. Men dette var en av de mindre modellene. Kommer en opp i størrelse + maxer ut interiøret(for en horribel pris) er det fort noe annet. 

 

Må dog si at første utgave av model S var håpløs, men bilene har stadig blitt bedre og nå med model 3 føler jeg de er veldig gode! Men det er jo min mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når er hva mulig?

Kjøper det via skjermen i bilen din eller mobilappen. Man har gjerne kortinformasjon lagret der uansett for å betale på ladestasjoner (om man ikke har gratis lading)

 

Har ikke Tesla selv enda og dem jeg kjenner med har gratis premium tilkobling og gratis superlading så noen andre kan sikkert svare bedre.

 

Jeg har 1 Tesla og venter på nummer to. Har bestilt RWD og Standard Range Plus fordi jeg trenger ikke mer. I denne er ikke Spotify og nettradio tilgjengelig, men vet at man skal kunne abonnere på det, for det skal jeg ha. Trodde du hadde hørt noe om det. For det er ikke lansert ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...