Gå til innhold

Noen som har Ice rollover data til overs?


Oer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør du annet på dette forumet enn å tigge om data egentlig?

Ja faktisk. Men hva er galt med å spørre om data? Det er mange som har data til overs som blir bortkastet når det ikke brukes. En bruker valgte å bli aktiv her, og legge inn sitt første innlegg her på diskusjon.no for å dele data med meg. Er ikke det en god ting?

 

Gjør du annet enn å rakke ned på folk?

Lenke til kommentar

Ja faktisk. Men hva er galt med å spørre om data? Det er mange som har data til overs som blir bortkastet når det ikke brukes. En bruker valgte å bli aktiv her, og legge inn sitt første innlegg her på diskusjon.no for å dele data med meg. Er ikke det en god ting?

 

Gjør du annet enn å rakke ned på folk?

Hva med heller øke kvoten, prisene er ikke så ille opp et hak eller to

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var vel nylig oppi 11GB med rollover her, men har Talkmore så kunne ikke delt noe.

Men forunderlig med dagens priser at folk kan gå tom.

 

Er i Hellas nå og det er jo wifi over alt, tillogmed på strendene så selv på ferietur burde man jo klare seg uten mobildata i dag.

Man får til og med fri data.. Oppgraderte bare til det nå i sommer så slipper en å tenke på det. Fikk man ikke det for 99kr hos ice også?

Lenke til kommentar

Bruke offentlig wifi er å be om identitets tyveri..

 

y i k e s

Om man ikke har råd til mobildata så kan du vel ta med en tablett som ikke er pålogget noe konto å se så mye youtube du vil.

 

Eller bruke VPN som nevnt her. De fleste abbonerer vel på en eller annen tilbyder i dag. Veldig fornøyd med Private Internett Access selv.

 

Forøvrig meget imponert hvor lite kriminalitet jeg opplever her. Er på en veldig liten plass i hellas hvor befolkningstallet dobbles om sommeren grunnet turisme. Dårlige reviews vil ødelegge alt for dem her så tviler på dem sitter å spoofer wifien.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Om man ikke har råd til mobildata så kan du vel ta med en tablett som ikke er pålogget noe konto å se så mye youtube du vil.

 

Eller bruke VPN som nevnt her. De fleste abbonerer vel på en eller annen tilbyder i dag. Veldig fornøyd med Private Internett Access selv.

 

Forøvrig meget imponert hvor lite kriminalitet jeg opplever her. Er på en veldig liten plass i hellas hvor befolkningstallet dobbles om sommeren grunnet turisme. Dårlige reviews vil ødelegge alt for dem her så tviler på dem sitter å spoofer wifien.

Hvem som helst kan sette opp et åpent trådløst nettverk.

Lenke til kommentar

Hvem som helst kan sette opp et åpent trådløst nettverk.

 

Jada, og hvem som helst kan sniffe på andres åpne nettverk, men hvor farlig er det egentlig? Når jeg er i utlandet bruker jeg nettet stort sett til å lese nyheter osv., og om noen skulle snappe opp passordet mitt på diskusjon.no ville det ikke være verdens undergang for meg.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette i praksis hvis du vet?

Den som skal svindle deg kan f.eks opprette et nett med lik ssid som restauranten/hotellet og kjøre det på en annen kanal og jamme det opprinnelige nettet slik at flest vil koble seg til hans ssid. Derfra kan all trafikk lagres og de kan søke igjennom trafikken for å finne login, brukernavn, passord, innhold i eposter osv. Nå bruker vel de fleste nettsteder ssl etterhvert og det gjør de fleste epost klienter også samt nettbanker så hvor reell denne trusselen er for Ola nordmann vet jeg ikke. Det er selvfølgelig noe å hente ellers hadde ingen gjort det, men ser ikke helt for meg hva de skal få ut av å logge min trafikk.

 

Jeg kjører Openvpn på en server hjemme slik at min telefon kjører all trafikk igjennom hjemmenettet via en kryptert tunell. Kanskje ikke primært for sikkerhet, men det er en del fordeler ved å alltid være i hjemmenettet har jeg funnet ut. Da slipper ting jeg skal styre eller koble meg til eksternt i fra å være åpnet for i brannmuren også. Litt tregere går det sikkert på papiret, men det er ikke noe som merkes i det daglige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner sikkert mange videoer om dette om du søker på "MITM SSLstrip", men ingen stjeler identiteten din om du bare surfer rundt.

Men for at sslstrip skal virke forutsetter det at brukerene logger inn på en ikke-ssl nettside og at de ikke har implementert hsts enda. Her må altså både nettstedsutvikler og bruker sove i timen. Det skjer helt sikkert men :p

Lenke til kommentar

Men for at sslstrip skal virke forutsetter det at brukerene logger inn på en ikke-ssl nettside og at de ikke har implementert hsts enda. Her må altså både nettstedsutvikler og bruker sove i timen. Det skjer helt sikkert men :p

 

Nå er det ganske stor jobb med implementering av HSTS riktig (preload) så dette vil ta tid.

Lenke til kommentar

Den som skal svindle deg kan f.eks opprette et nett med lik ssid som restauranten/hotellet og kjøre det på en annen kanal og jamme det opprinnelige nettet slik at flest vil koble seg til hans ssid. Derfra kan all trafikk lagres og de kan søke igjennom trafikken for å finne login, brukernavn, passord, innhold i eposter osv. Nå bruker vel de fleste nettsteder ssl etterhvert og det gjør de fleste epost klienter også samt nettbanker så hvor reell denne trusselen er for Ola nordmann vet jeg ikke. Det er selvfølgelig noe å hente ellers hadde ingen gjort det, men ser ikke helt for meg hva de skal få ut av å logge min trafikk.

 

Jeg kjører Openvpn på en server hjemme slik at min telefon kjører all trafikk igjennom hjemmenettet via en kryptert tunell. Kanskje ikke primært for sikkerhet, men det er en del fordeler ved å alltid være i hjemmenettet har jeg funnet ut. Da slipper ting jeg skal styre eller koble meg til eksternt i fra å være åpnet for i brannmuren også. Litt tregere går det sikkert på papiret, men det er ikke noe som merkes i det daglige.

Takk for veldig bra info! Er sjelden i en sånn situasjon, men siden allmuen elsker å se hvor gammel de ser ut som oldis, hva de gjør om 20 år og tar IQ tester via nonametest og tilsvarende på Facebook, så ligger det i korta at folk flest bryr seg ikke et pip om sikkerhet...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...