Gå til innhold

App lar Huawei-telefoner se i mørket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flir som det blei vist fra Cat S61 til slutt finner jeg både nyttig og underholdende fordi IR oppfører seg litt annerledes en vanlig lys.

For eksempel fint til å finne luftlekkasjer på vinteren for eksempel eller lete etter dyr utendørs i mørke.

Etter å ha hatt Cat S60 som også har Flir innebygget vil jeg ikke ha en telefon uten dette.

Har funnet varmekabler, rørene til varmepumpe inni veggen, folk i mørke, kuldebroer i vegg og annet med denne kjekke funksjonen.

Endret av perpyro
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sikkert morsomt hvis man vil leke Predator-film fra 80-tallet. Men ellers kan jeg ikke helt se nytteverdien i forhold til hva det koster ekstra. Til proff bruk, benyttes vel bedre dedikert utstyr?

 

Jup dette er en kombinasjon av primitiv lidar og aktiv IR nattsyn.

Morsomt men ikke særlig nyttig bortsett fra å skremme folk i mørket som er morsomt men lite nytting :)

Alt for dårlig til å virke som en natt kikkert og lignende

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert morsomt hvis man vil leke Predator-film fra 80-tallet. Men ellers kan jeg ikke helt se nytteverdien i forhold til hva det koster ekstra. Til proff bruk, benyttes vel bedre dedikert utstyr?

 

Det er en del av kameraet som gir bedre bokeh effekt, så det er ikke noe som koster noe ekstra.

Lenke til kommentar

Flir som det blei vist fra Cat S61 til slutt finner jeg både nyttig og underholdende fordi IR oppfører seg litt annerledes en vanlig lys.

For eksempel fint til å finne luftlekkasjer på vinteren for eksempel eller lete etter dyr utendørs i mørke.

Etter å ha hatt Cat S60 som også har Flir innebygget vil jeg ikke ha en telefon uten dette.

Har funnet varmekabler, rørene til varmepumpe inni veggen, folk i mørke, kuldebroer i vegg og annet med denne kjekke funksjonen.

 

Enig, har testet det selv hos en kompis. Han jobber på et mobilt pukkverk og bruker Flir på sin Cat til å følge med og finne varmgang i reimer og slikt på maskinene. Han avdekket også kuldebroer i boligen sin. Utrolig kjekk sak det der med Flir, og flere yrkesgrupper kunne med fordel brukt disse telefonene. Både elektrikere og rørleggere har nytte av Flir. Endret av Mr.Static
Lenke til kommentar

Stilig. Og så høy oppdaterings frekvens! Du får ett annet bilde her enn ved bruk av IR kamera (ser det samme som øye ville sett). Typisk IR kamera oppdateres TREIGT, type 10/15hz. Tøft å se mørke kamera med så høy oppdatering frekvens.

 

I teorien burde vel også IPhone sin Face-ID teknologi også kunne utføre dette? Om noe upraktisk å ha det på front kamera, så skal jo måle dybde og har en egen IR blaster. Men kanskje den har ett relativt begrenset fokus område..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...