Gå til innhold

Båtferie langs kysten er verre enn å fly tur-retur London, hevder forskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar IPCC grundig feil om CO2's virkning ?

 

Et lite CO2-eksperiment Av Thorstein Seim

 

«Imidlertid finnes det også eksperimenter som ikke viser økt endring av temperaturen når CO2 tilsettes, snarere tvert imot! Denne store variasjonen gjorde at interessen ble vekket for å utføre et lignende eksperiment.»

 

Konklusjon: Resultatene støtter de teoriene som postulerer at IR-kvanteabsorpsjon i CO2 ikke fører til økt oppvarming av luft når CO2-nivået øker.

Ref: http://www.geoforskning.no/nyheter/klima-og-co2/1308-et-lite-co2-eksperiment

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det må snarest innføres fjerning av merverdiavgift og toll på alle produkter og tjenester som kan bidra til kraftig reduksjon av CO2-utslipp.

 

Båtliv er en svært viktig del av den norske kulturen og båteiere må få økonomiske fordeler, på lik linje som bileiere, slik at skifte til elektriske motorer og installasjon av batteripakker i båter blir mulig.

 

Ordningen kan finansieres ved å øke avgiftene på diesel og bensin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...på den annen side er nok effekten av en sultkatastrofe eller en større krig en kraftig reduksjon av utslippene.

 

Noen anslag pr 100.000 døde?

 

Hadde hatt mye større effekt om de eide fritidsbåt, to biler, moped, elsykkel, spiste biff, brukte fastfashion klær i ti uker av gangen og dro på flyskam ferie to tre ganger i året?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utrolig mye å skamme seg over for tiden. Det har nylig blitt hevdet at klesindustrien star for like store utslipp som hele verdens flytrafikk og sementproduksjon tilsammen. Samtidig kastet vi 300 tonn nye klær bare I Norge I fjor. Kanskje klær skammen burde være mye større enn fly og båtskam.

 

Ja, men når kloden blir varmere, og da trenger vi ikke klær mer, en selvregulerende tilbakevirkning (feedback). Men hva er verst, klesskam eller nakenskam.

 

TU bør slutte med disse Orwelske 1984 artiklene sine og heller skrive om hvordan verden bedras med klimaalarmist dogmet om at CO2 betyr noe for klimatemperaturen. Det er ingen vitenskap som har kvantifisert temperaturendring fra det virkelige klimaet som følge av CO2 endring. Så lite betyr CO2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det er brukt 250 til 600 timer bruk av båt i året i regnestykket er det kanskje ikke så rart utslippene blir så store, gjennomsnittlig bruk av fritidsbåt i Norge ligger på rundt 35 til 40 timer i året.

 

Et teknisk magasin som TU burde heller skrive om Forskningsskipet Kronprins Haakon og de problemene som de har hatt på siste tokt, men det passer nok ikke inn i agendaen deres.

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er interessant å se er hvor mye/lite fly forurenser. Det er en del mer enn bil, 80% mer. Men forskjellen er mindre enn jeg trodde. Fly er ikke bare fly, jeg lurer svært på hvordan man har kommet frem til disse tallene.

F.eks i SAS sine fly er omtrent hvert 3. sete tomt, Norwegian er hvert 7 sete tomt, men for Ryanair er bare på 1 av 20 seter er tomt. I fyllingsgrad tall er det 67%, 87% og 95% hvordan påvirker fyllingsgraden det reelle utslippet per passasjerkilometer? I bil er utslippet lavere,

Men man kjører jo ofte alene. Hvordan blir dette opp mot å fly i et helt fult fly?

 

Det er stor forskjell på forbruk for bil. Både hastighet og biltype påvirker. Småbil i Norge bruker 0,5l på mila, en stasjonsvogn eller SUV i 130km eller mer på motorveiene i Europa kommer fort opp i det dobbelte eller eller opp mot 4 gangern (?) når bilen nærmer seg toppfart på autobanen.

Lenke til kommentar

Båtskam? Miljøversting? Hvor tabloide kan egentlig TU bli? Er dere seriøs? Jeg forventer at TU skal kunne levere kvalitetsartikler som er både informative, kritiske og interessante. Tro og antagelser tilhører ett annet område enn vitenskap. Men kanskje TU prøver å plassere seg ett sted mellom Dagbladet og Illustrert Vitenskap?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den IPCC-påståtte samvariasjonen mellom CO2 og AGW eller klimaendringer fins ikke. Hvis denne koblingen hadde vært en realitet ville temperaturutviklingen i tiden etter 1950 vært en helt annen og IPCC's klimamodeller ville kunne bekreftes på historiske data. Dette går ikke da modellene viser et helt annet temperatur- og klimabilde enn realtetene og burde derfor vært forkastet.

Vi lever i dag i en verden hvor politikk råder over vitenskapen på en utillatelig måte, hvor tro trumfer argumenter og kunnskap, og hvor sannhet og kunnskap ikke får noen plass i det offentlige ordskiftet. Dette er som i kirkesamfunn hvor tro dominerer og fakta ofte undertrykkes. Det vi ser nå er en nyreligiøs bevegelse som ikke tåler å bli motsagt. Da blir man kalt fornekter, klimafornekter og det som verre er, i kjent bibelsk stil...

På tide å våkne folkens..!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tar IPCC grundig feil om CO2's virkning ?

 

Et lite CO2-eksperiment Av Thorstein Seim

 

«Imidlertid finnes det også eksperimenter som ikke viser økt endring av temperaturen når CO2 tilsettes, snarere tvert imot! Denne store variasjonen gjorde at interessen ble vekket for å utføre et lignende eksperiment.»

 

Konklusjon: Resultatene støtter de teoriene som postulerer at IR-kvanteabsorpsjon i CO2 ikke fører til økt oppvarming av luft når CO2-nivået øker.

Ref: http://www.geoforskning.no/nyheter/klima-og-co2/1308-et-lite-co2-eksperiment

 

Og så må det forklares hvorfor temp på jorda øker år for år ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...