Gå til innhold

Volkswagen viser frem interiøret i ID.3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten.

  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten.

 

Nei det er ikke det. 

Prisene er ikke like, og det er heller ikke bilene.

I Norge har Møller satt en vesentlig del av utstyrslisten som standard utstyr. 

 

Bla ACC (320€), LED lys (920€) Varmepumpe (975€) Vinterpakke (450€) Garanti 100k/5år (790€) CCS Hurtiglading (620€)

Type 2 ladekabel (175€) DAB+ radio (245€) Telefon forberedelse (490€) m.m 

 
En Norsk bil i Tyskland koster over 42.000€ eller 405.000 NOK. 
 
 
Men prisene tilpasses naturligvis også de markedene bilene skal selges i.. fortløpende.
Endret av Marzo
  • Liker 2
Skrevet

Nå som de kaster skjerm etter deg i butikken (23" dekk for 888kr) burde de klare å få på plass litt større skjerm i Dass auto også. Trafikkfarlig og gammeldags med 3" visning av kartet.

Skrevet

 

Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten.

 

Nei det er ikke det. 

Prisene er ikke like, og det er heller ikke bilene.

I Norge har Møller satt en vesentlig del av utstyrslisten som standard utstyr. 

 

Bla ACC (320€), LED lys (920€) Varmepumpe (975€) Vinterpakke (450€) Garanti 100k/5år (790€) CCS Hurtiglading (620€)

Type 2 ladekabel (175€) DAB+ radio (245€) Telefon forberedelse (490€) m.m 

 

En Norsk bil i Tyskland koster over 42.000€ eller 405.000 NOK. 

 

 

Men prisene tilpasses naturligvis også de markedene bilene skal selges i.. fortløpende.

Kan trekke av 19% tysk mva da? 340.000 inkl 5 års garanti. Litt for nærme en Model 3?

Skrevet

Begynner å bli litt gjesp med disse flatskjermene. Gi meg knapper istedet for "touch". Det eneste jeg vil ha av informasjon når jeg kjører bil er hastigheten.

  • Liker 1
Gjest I1RRS7FlJH
Skrevet

Nå som de kaster skjerm etter deg i butikken (23" dekk for 888kr) burde de klare å få på plass litt større skjerm i Dass auto også. Trafikkfarlig og gammeldags med 3" visning av kartet.

Tipper den har "haptic feedback" som andre skjermer hos VAG. Er nok mye mer trafikksikkert enn en diger skjerm uten.

Skrevet

Blir for mykje touch i bilane no. Er null taktil tilbakemelding så ein må ta augene bort frå trafikken for å trykke på ein skjerm. Dette er ikkje bra sidan det tek fokuset bort frå det som er viktig.

  • Liker 2
Skrevet

På meg virker interiøret litt billig. Mye hardplast ut i fra de bildene jeg har sett. Det betyr en pris under 300000 på det midterste batteriet. Og prisen bør starte på under henholdsvis 250000 300000 og 350000. Selv da vil de slite mot Tesla og Hyundai/Kia. Som tilbyr henholdsvis luksus og velutstyrt rekkevidde.

Skrevet

Pussig, ingen distraksjon i skjermer, bare de ikke heter mobil-skjerm?

Hvor lett er det å finne frem her om blikket ligger fast på veien? Famle, famle?

  • Liker 1
Skrevet

Det er kommet biler med skjermer over hele dashbordet, men å snakke i eller taste på mobilen er forbudt.......?

 

Forbudet gjelder vel bruk av 'håndholdt' mobil - da trenger du vanligvis å bruke to hender en til å holde mobilen og en til å 'operere' den. Det er ikke forbudt å 'bruke' mobil i bilen... Det å skrive tekstmeldinger er nok forbudt uansett om du bruker mobil eller en integrert skjerm...

Forbudet (som aldri burde vært spisset mot mobiltelefoner) gjelder aktpågivenhet i trafikken, og distraksjoner er like forbudt om du spiser mat, bruker en integrert skjerm eller skrur på en gammel radio - følg med på trafikken uansett...

Skrevet

Både VW og Tesla kommer til å høyne ulykkesstatistikken ved å legge funksjoner til touch skjerm framfor fysiske knapper. Ikke bra!

Kilde?

 

Og de aller fleste dytter jo ting over på skjerm. Så det er jo ikke bare de to i så tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...