Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster

Anbefalte innlegg

Skrevet
Karltorbj skrev (På 18.4.2025 den 17.23):

Synes Nrk tv, har daarligere lyd, enn de andre kanalene.

Noen som kjenner seg igjen?

De har jo tilogmed av og til Dolby Digital i 5.1 på musikk konserter og sånt???

Har ikke fått somlet meg til Ramjes Musik for å kjøpe den nyutgitte Pink Floyd konsert utgivelsen fra Pompeii på 70 tallet da hele original bandet fortsatt spilte sammen minus Syd Barrett som spiste for mye syre og ble gal... Skal skaffe meg den, og holde av den jeg ikke kjøper nå..

Har noen sett blurayen fra Pompeii er det bra lydkvalitet og bilde?

Men kona har gitt tillatelse til musikk på stereo og flerkanals i stua etter barnet har lagt seg. En Roger Waters Blu-ray konsert fra us and them Touren og Seigmen dvd med flerkanals fra Operaen i Oslo ligger bla i bunken av musikk som skal spilles sammen med noen utvalgte CDer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

De har jo tilogmed av og til Dolby Digital i 5.1 på musikk konserter og sånt???

Har en liten skade, paa noen frekvenser, i det venstre oeret, som ikke plager meg, men er i tvil om det er det, som hemmer meg naar jeg ser paa NRK. Synes pratingen, blir utydelig.

Ellers og paa andre kanaler, merker jeg ingenting. det gaar helt fint. 

NRK lyden, minner meg om, et daarlig vinyl / analog anlegg. Dump og dau.

Skrevet
Karltorbj skrev (3 timer siden):

Har en liten skade, paa noen frekvenser, i det venstre oeret, som ikke plager meg, men er i tvil om det er det, som hemmer meg naar jeg ser paa NRK. Synes pratingen, blir utydelig.

Ellers og paa andre kanaler, merker jeg ingenting. det gaar helt fint. 

NRK lyden, minner meg om, et daarlig vinyl / analog anlegg. Dump og dau.

Hva spiller du av Nrk på? tv, lydplanke eller Stereo eller avr osv??

Skrevet

I det siste har det kommet en lav dure-lyd fra front høyttalerne. Det har gitt seg når jeg har skrudd av og på effektforsterkeren (NAD C272) de er koblet til. Litt redd for at det kan være indikasjon på at effektforsterkeren begynner å ta kvelden.

Jeg har ikke endret noe på oppsettet. 

Skrevet
ilpostino skrev (18 minutter siden):

I det siste har det kommet en lav dure-lyd fra front høyttalerne. Det har gitt seg når jeg har skrudd av og på effektforsterkeren (NAD C272) de er koblet til. Litt redd for at det kan være indikasjon på at effektforsterkeren begynner å ta kvelden.

Jeg har ikke endret noe på oppsettet. 

Ringe Hifi klubben muligens å spørre om råd? De skryter av rimelig service på ting de har solgt der for tiden i reklamer..

• 2 uker senere...
Skrevet

Skulle gi en bra blåtann høytaler til søsteren min til fødelsesdagen hennes jeg, men da var det utsolgt. Så nå får hun den nå i sommeren fordi det var på salg. Audio Pro t3+ har vært kjempefornøyd med min gamle modell T3.

Så håper hun blir fornøyd. Så nå har nesten alle vennene mine og søster en Audio Pro t3. Folk som ikke har høytalere fra før osv men som liker musikk og radio.

Skrevet (endret)

Jeg har Audio Pro C4II, den er større, men har elkontakt istedenfor batteri, og har blåtann og wifi, og Tidal og Spotify etc.

Også har jeg en liten vanntett Buddy Jensen  med batteri og en Nordic Med lampe blåtann og batteri.

Buddy Jensen pleier jeg å ta med på hotell osv.

Endret av Gouldfan
Skrevet
Gouldfan skrev (På 31.5.2025 den 1.15):

Hva spiller du av Nrk på? tv, lydplanke eller Stereo eller avr osv??

Beklager sen respons.

Lyden min er helt maks, harman/kardon, 5.1. noe jeg husker vi hadde en runde paa, du og jeg, for en god stund siden.

Tror det var det samme jeg maste om da.

Maa nok akseptere, at det ikke er mangen, som kjenner seg igjen.

Men maa innroemme, at jeg har en mistanke om at det er noen vinylfreaks der.

Skrevet (endret)
Karltorbj skrev (40 minutter siden):

Beklager sen respons.

Lyden min er helt maks, harman/kardon, 5.1. noe jeg husker vi hadde en runde paa, du og jeg, for en god stund siden.

Tror det var det samme jeg maste om da.

Maa nok akseptere, at det ikke er mangen, som kjenner seg igjen.

Men maa innroemme, at jeg har en mistanke om at det er noen vinylfreaks der.

Hvordan er det koblet? Hdmi, rca eller digital kabel som coaxial eller Optisk?

Endret av Gouldfan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...