Jump to content
robertaas

Overturisme, hvordan håndterer du det?

Hvordan håndterer du destinasjoner med overturisme?  

9 members have voted

1. 1. Hvordan håndterer du destinasjoner med overturisme?

• Det plager meg ikke å gå i kø så jeg reiser dit i høysesong.
      0
    • Jeg reise dit utenom høysesongen.
      4
    • Jeg unngår helt destinasjoner med overturisme.
      3
    • Jeg gjør ingen research om overturisme og tar det som det kommer.
      2

Recommended Posts

Gjør ingen spesiell research med tanke på overturisme, men unngår likevel høysesongen (juni, juli og august) da dette er en fin tid å være hjemme i Norge. Kan bli noen korte bilturer i Norge i perioden, men utenlandsturer blir på andre tider av året.

Tenker som personen over her. Reiser aldri bort i fellesferien, fordi det er veldig godt å være hjemme på den tiden. Utenom det, så tar jeg veldig få forhåndsregler.

Jeg kjenner på kroppen hvordan det er når turismen helt overkjører lokalbefolkningen og forsøker derfor å unngå at jeg gjør samme feil selv.

Her er det først og fremst cruisebåter som er problemet, hver enkelt båt har gjerne flere passasjerer enn vi bor folk her.

Jeg kjenner på kroppen hvordan det er når turismen helt overkjører lokalbefolkningen og forsøker derfor å unngå at jeg gjør samme feil selv.

Her er det først og fremst cruisebåter som er problemet, hver enkelt båt har gjerne flere passasjerer enn vi bor folk her.

Å prøve se gamlebyen i Dubrovnik dager hvor 2 eller 3 cruise-båter er innom er ikkeno sjakktrekk. Det er en ganske så klaustrofobisk opplevelse.

Det er nok å ta av, har vært inneom over 1000 destinasjoner.

Absolutt, slår deg nok ikke der men er en god del 100 for min del iallefall. Dog lite av det som er ferie/hygge.