Jump to content
Arodem

Microsoft stopper bakoverkompatibilitet-satsningen for Xbox 360-spill på Xbox One

Recommended Posts

Dem avsluttet med en smell ihvertfall. Men er noen titler jeg skulle ønske ble bakoverkompatible...Men men...skal bli interesant å se hvordan dem vil gjøre det med project scarlett. 

Share this post


Link to post
Annonse

Forstod det slik at dette bare er en midlertidig stans og at de vil fortsette adde nye titler i fremtiden på scarlett

Share this post


Link to post

Forstod det slik at dette bare er en midlertidig stans og at de vil fortsette adde nye titler i fremtiden på scarlett

 

Er ikke sånn jeg leser det. Det virker på meg som om de går over til å sikre at spesifikt Xbox One-spill skal fungere godt på Scarlett.

Share this post


Link to post

 

Forstod det slik at dette bare er en midlertidig stans og at de vil fortsette adde nye titler i fremtiden på scarlett

 

Er ikke sånn jeg leser det. Det virker på meg som om de går over til å sikre at spesifikt Xbox One-spill skal fungere godt på Scarlett.

Xbox one til Scarlett er som å gå fra en amd buldozer til vega.

Alle One spill vil virke på Scarlett, fremtidige spill vil kan godt virke på One om de ikke er for krevende for One. Dette er akkurat som på PC.

 

Forskjellen fra One X er at spill ikke må være bakover kompatible.

Kan du sertifisere ditt Scarlett spill til å også virke på One X men ikke One?

Share this post


Link to post

Håper at når Xbox One spill støtten har stabilisert seg på Scarlet at vi vil få se flere originale Xbox og 360 spill bli bakoverkompatible. Håper fortsatt å se spill som Wanted: Weapons of Fate, Mercenaries 2, Burnout 3, Second Sight og Mortal Kombat: Shaolin Monks bli bakoverkompatible.

Share this post


Link to post

Savner Jet Set Future, er et spill jeg har så lyst til å prøve ut :(

 

om du har pc kan du i det minste kjøpe jet set future på steam og spille med kontroller

Share this post


Link to post

 

 

Forstod det slik at dette bare er en midlertidig stans og at de vil fortsette adde nye titler i fremtiden på scarlett

 

Er ikke sånn jeg leser det. Det virker på meg som om de går over til å sikre at spesifikt Xbox One-spill skal fungere godt på Scarlett.

Xbox one til Scarlett er som å gå fra en amd buldozer til vega.

Alle One spill vil virke på Scarlett, fremtidige spill vil kan godt virke på One om de ikke er for krevende for One. Dette er akkurat som på PC.

 

Forskjellen fra One X er at spill ikke må være bakover kompatible.

Kan du sertifisere ditt Scarlett spill til å også virke på One X men ikke One?

Jeg er ikke helt sikker på at det er sånn det fungerer. Dette er ikke en PC. De har spesialdesignede brikkesett og spillene lages spesifikt for disse for å få ut mest mulig ytelse. Et spill laget for One vil ikke uten videre fungere knirkefritt på Scarlett. Med mindre det er en del av spesifikasjonen på brikkesettene, men jeg kan se for meg at å designe 100% bakoverkompatible brikkesett kan være en begrensing eller kostnadsøkning de ikke ønsker.

 

Om brikkesettet ikke er 100% bakoverkompatibelt så må det gjøres en jobb med hvert enkelt spill for å sikre at det kjører knirkefritt. Om det er en stor eller liten jobb er jo et annet spørsmål…

 

Så spørs det jo hva Microsoft forlanger av utviklerne? Hvilke brikkesett og hvor mange av brikkesettene skal fungere? Vil dette bli opp til utviklerne eller stiller Microsoft samme krav til alle?

 

Mange spørsmål, få svar…

Share this post


Link to post

 

 

 

Forstod det slik at dette bare er en midlertidig stans og at de vil fortsette adde nye titler i fremtiden på scarlett

 

Er ikke sånn jeg leser det. Det virker på meg som om de går over til å sikre at spesifikt Xbox One-spill skal fungere godt på Scarlett.

Xbox one til Scarlett er som å gå fra en amd buldozer til vega.

Alle One spill vil virke på Scarlett, fremtidige spill vil kan godt virke på One om de ikke er for krevende for One. Dette er akkurat som på PC.

 

Forskjellen fra One X er at spill ikke må være bakover kompatible.

Kan du sertifisere ditt Scarlett spill til å også virke på One X men ikke One?

Jeg er ikke helt sikker på at det er sånn det fungerer. Dette er ikke en PC. De har spesialdesignede brikkesett og spillene lages spesifikt for disse for å få ut mest mulig ytelse. Et spill laget for One vil ikke uten videre fungere knirkefritt på Scarlett. Med mindre det er en del av spesifikasjonen på brikkesettene, men jeg kan se for meg at å designe 100% bakoverkompatible brikkesett kan være en begrensing eller kostnadsøkning de ikke ønsker.

 

Om brikkesettet ikke er 100% bakoverkompatibelt så må det gjøres en jobb med hvert enkelt spill for å sikre at det kjører knirkefritt. Om det er en stor eller liten jobb er jo et annet spørsmål…

 

Så spørs det jo hva Microsoft forlanger av utviklerne? Hvilke brikkesett og hvor mange av brikkesettene skal fungere? Vil dette bli opp til utviklerne eller stiller Microsoft samme krav til alle?

 

Mange spørsmål, få svar…

Jo, det er større sannsynelig at Xbox One spill fungerer på Scarlett enn noen gang.

 

Første Xbox kjører Intel CPU (X86 Arkitektur) Med Nvidia GPU.

Xbox 360 bruker PowerPC. Samme arkitektur som gamle Macs. AMD/ATI GPU

 

Xbox One har AMD CPU og AMD GPU.

Samme får Scarlett.

Altså X86 arkitektur.

 

Xbox One kjører også OS med samme kernel som er basert på Windows 10.

Share this post


Link to post

Jo, det er større sannsynelig at Xbox One spill fungerer på Scarlett enn noen gang.

 

Første Xbox kjører Intel CPU (X86 Arkitektur) Med Nvidia GPU.

Xbox 360 bruker PowerPC. Samme arkitektur som gamle Macs. AMD/ATI GPU

 

Xbox One har AMD CPU og AMD GPU.

Samme får Scarlett.

Altså X86 arkitektur.

 

Xbox One kjører også OS med samme kernel som er basert på Windows 10.

 

Jeg sier ikke at det ikke vil fungere, bare at det ikke er sikkert at det er 100% kompatibilitet. Selv om arkitekturen er den samme så betyr ikke dette at alt virker fra ett brikkesett til et annet slik som på PC. Spillene utvikles på en annen måte enn til PC nettopp for å dra nytte av at de har ett brikkesett å forholde seg til.

 

Jeg tror nok det er en jobb å gjøre å kvalitetssikre spillene mellom konsollversjonene. Ikke nødvendigvis en stor og kostbar jobb, men en jobb like fullt.

Share this post


Link to post

Jeg sier ikke at det ikke vil fungere, bare at det ikke er sikkert at det er 100% kompatibilitet. Selv om arkitekturen er den samme så betyr ikke dette at alt virker fra ett brikkesett til et annet slik som på PC. Spillene utvikles på en annen måte enn til PC nettopp for å dra nytte av at de har ett brikkesett å forholde seg til.

 

Jeg tror nok det er en jobb å gjøre å kvalitetssikre spillene mellom konsollversjonene. Ikke nødvendigvis en stor og kostbar jobb, men en jobb like fullt.

 

Ja det er grunnen til at PS4 Pro og XBO-X GPU'ene i basis er GCN 1.1 fra 2012, i likhet med orginale PS4 og XBO. Selv med samme CPU med høyere klokkehastighet på PS4 Pro tok det tid før Sony ga mulighet for å ikke klokke ned CPU'en i non-PS4 Pro enhanced spill. Det er forsatt mulighet til å skru av denne funksjonen om det skulle by på problemer.

Med mulighet for å "kode nærme metallet" istedet for å "gjemme" hardware'en bak tunge API'er og drivere (slik på PC) vil det nok ikke bli så trivielt å gi bakoverkompatibilitet til XBO og PS4 spill. Men klart lettere når man forsetter med x86 CPU og GPU fra samme produsent.

Edited by MistaPi

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...