Gå til innhold

Selger «livstids»-kontoer til Office på Finn: – Svindel, sier Microsoft


Anbefalte innlegg

Hvorfor bruke penger M$ office, når libreoffice er gratis??
Heh, hvis du vil ha noe gratis som både ser bedre ut enn libreoffice, og kjører i skyen, bruk Google Docs!

Tryggeste er såklart libreoffice, for både M$ og Google har botter i skyene sine som spionerer på hva du skriver for å rette reklame mot deg.

Endret av Kvagram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette stort sett oem-lisenser som enten fulgte med utstyr eller lisenser en kan kjøpe via spesifikke firma-avtaler?

Er ikke mange år siden vi fikk tilbud her om å kjøpe full Office til kr 99. Om jeg logget meg på med min epost (som var eneste sjekkpunkt) så fikk jeg kjøpt lisensnøkkel. Gjør man dette flere ganger med alle kollegers epost får man en haug med gyldige nøkler, men altså med krav som ikke er oppfylt. 

De kravene er det verre å få sjekket for MS når hele aktiveringen er automatisert.

Lenke til kommentar

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

 

Er Office365 egentlig svindyrt? Det kommer vel an på hvordan du ser det, men.

 

Den minste pakken fra DropBox koster ca. 1200,- kroner per år.

 

Office365 Home kost 849 kroner per år (649 for personal) og gir 1TB lagring på OneDrive for inntil seks brukere.

 

I tillegg får du Officepakken som du kan installere på fem PC-er og 10 nettbrett/telefoner, verktøy jeg bruker hver eneste dag.

 

Det er ingenting galt med LibreOffice eller Google Docs, men Microsoft Office er etter min overlegen når det kommer til kvalitet og brukervennlighet.

 

Dropbox gir riktignok 2TB lagring, men for meg etter flere år fortsatt ikke har klart å bruke mer enn 150GB er dette et røverkjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange tenker at det er et røverkjøp fra Microsoft med 5 kontoer á 1 TB. Men grunnen til at det er så billig er selvfølgelig at Microsoft vet at de fleste ikke bruker alle kontoene, og i hvertfall ikke 1 TB på hver konto. Kanskje én i familien har stort lagringsbehov, mens de andre 4 knapt bruker OneDrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på hvorfor folk betaler for office. Bruk heler LIBREOFFICE akkuratt det samme men gratis. men det er vel pga mangel av kunnskap noe som Microsoft tjener flesk på...

 

At du mener LibreOffice er det samme som Office365 viser bare at det er DU som har utrolig lite kunnskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pirate Office for alle penga for min del as.

Microsoft vet å ta seg 649 kroner i året for noen helt basic programmer som burde vært inkludert i alle datamaskiner siden 1995. De VET at word, office og powerpoint etc. er nødvendige programmer som blir brukt i utdanning og jobb, og at alle skoler og universitet i hele verden er avhengige av disse.

Microsoft tjener nok FETT på alle disse lisensene som burde vært gratis i utgangspunktet. Så ja, pirate for alle penga!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruke penger M$ office, når libreoffice er gratis??

Heh, hvis du vil ha noe gratis som både ser bedre ut enn libreoffice, og kjører i skyen, bruk Google Docs!

 

Tryggeste er såklart libreoffice, for både M$ og Google har botter i skyene sine som spionerer på hva du skriver for å rette reklame mot deg.

 

Noen av oss jobber i bedriftsmarkedet der det egentlig ikke er noe alternativ til Office. Enkelte klarer seg med Google-pakken, greit nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen stor overraskelse, Finn fjerner ikke svindelannonser før de mottar kopi av politianmeldelse fra flere kjøpere, det er "svindlers marked" på Finn dott no.

 

Ja, har prøvd å "rapportere" flere av disse, og det skjer aldri noen ting.

Også svaret til Finn.no sier sitt:

 

"– Siden Microsoft ikke kunne opplyse om det er lovlig å selge eller ikke, så har vi valgt å la dem stå foreløpig, sier Kirkholm. "

 

Det betyr vel i praksis at før noen blir domfelt er det fritt frem...

 

Når de selger "fulle" lisenser til en mikroskopisk pris, sier det seg selv at dette er svindel.

 

Og at de kaller det Office 365 er vel nok til at dette må være noe snusk?

Alle 365-produktene er vel abonnements-produkter, og det er vel kun de produktene som har årstall som er "evigvarende lisenser"?

Ref her:

https://products.office.com/en-us/get-started-with-office-2019#compare_table

 

Så finnes det vel Home User Programs (?) og site-lisenser, men det er vel ikke lov å selge disse til hvem som helst.

 

Hva mer trenger Finn?...

 

Det lønner seg å være skurk i Norge.

Lenke til kommentar

Studenter og elever får Officepakken for svært få hundrelapper eller gratis.

 

Dessuten er jo artikkelen nok en gang en merkelig VG greie.

Dessuten krever slike lisensnøkkler at man laster ned Office som er hacket fra en nettside, aktivering foregår også på en alternativ måte.

Ut fra erfaring med dette, så blokkeres slike nøkler flere ganger i året, ved oppdateringer.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...