Gå til innhold

Selger «livstids»-kontoer til Office på Finn: – Svindel, sier Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

 

Les artikkelen en gang til..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg så etter Windows 7 nøkkel på Finn en gang. Spurte om det var Retail versjonen som de solgte og de svarte bekreftende at det var det. Jeg spurte deretter om dette var MSDN/MAK/Technet, for det var jeg ikke interessert i. Fikk aldri svar, rapporterte det til Finn, men de enten brydde seg ikke eller skjønte ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke dette alltid vært snakk om slike nøkler som deles ut gratis til studenter? Jeg har fortsatt ledige nøkler fra MSDNAA i studietiden, og de gjelder for livstid. Hadde jeg bodd i et fattig land og trengt pengene hadde jeg helt klart solgt dem i studietiden jeg og.

 

Delvis. De bruker samme type nøkler, men de kjøper en lisens for 10 maskiner og selger til Microsoft stenger kontoen. Når da alle disse maskinene får beskjed om at de bruker en ugyldig nøkkel og må kjøpe lisens sletter selgeren brukeren og begynner på nytt med ny bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

 

Les artikkelen en gang til..

Men jeg har kjøpt lisenser på ebay OG finn. Har aldri fått brukernavn og passord.

 

Så "– Kort forklart: Det er en svindel. Du får Office 365 i et par måneder, men du sender verdifull data til røvere. De misbruker dataen din, stjeler passordene og bildene dine, og du betaler dem for å gjøre det, skriver Koskela."

 

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har fått linket de MS produktene jeg har kjøpt opp til min Microsoft konto også.

 

Så jeg leste artikkelen mann, men jeg kjenner meg ikke igjen i det Microsoft sier. Virker bullshit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

 

Les artikkelen en gang til..

Men jeg har kjøpt lisenser på ebay OG finn. Har aldri fått brukernavn og passord.

 

Så "– Kort forklart: Det er en svindel. Du får Office 365 i et par måneder, men du sender verdifull data til røvere. De misbruker dataen din, stjeler passordene og bildene dine, og du betaler dem for å gjøre det, skriver Koskela."

 

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har fått linket de MS produktene jeg har kjøpt opp til min Microsoft konto også.

 

Så jeg leste artikkelen mann, men jeg kjenner meg ikke igjen i det Microsoft sier. Virker bullshit.

Hvis en bruker en annens konto så er sjansen for at noen stjeler informasjonen til stede, og da spesielt ol lan lagrer i skyen og ikke lokalt.

Lenke til kommentar

Hva med Office home & student nøklene som blir solgt på finn, som koster 30% av veil pris.

Er disse greie å bruke?

 

Dette er vel ofte OEM (forhåndsinstallert) windows lisenser fra nye pc'er hvor nøklene

blir lest ut når maskinen ikke skal brukes lenger? Er det ulovlig å selge/bruke disse videre

på en annen pc?

Endret av lglinstad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt uening med tankegangen på at MS sin prising er svindel, og det kommer av det ene produktet Onedrive

Link til office siden

https://products.office.com/nb-no/compare-all-microsoft-office-products?tab=1

 

Her i huset har vi familiepakka, dvs opptil 5 brukere, så vi deler ut til foreldre også så alle lisensene er i bruk. Legg på skylagring på opptil 1tb per bruker, og det begynner faktisk å bli rimelig :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan skal de få til å overvåke deg dersom du kjøper en lisensnøkkel på finn eller eBay? Du laster jo ned softwaren fra Microsoft og legger inn nøkkelen.

 

Om den er legitim er jo en annen sak. Men betaler man under 100-lappen, så er det ikke store krisa om det slutter å fungere etter noen år.

 

365 er jo svindyrt.

 

Les artikkelen en gang til..

Men jeg har kjøpt lisenser på ebay OG finn. Har aldri fått brukernavn og passord.

 

Så "– Kort forklart: Det er en svindel. Du får Office 365 i et par måneder, men du sender verdifull data til røvere. De misbruker dataen din, stjeler passordene og bildene dine, og du betaler dem for å gjøre det, skriver Koskela."

 

Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har fått linket de MS produktene jeg har kjøpt opp til min Microsoft konto også.

 

Så jeg leste artikkelen mann, men jeg kjenner meg ikke igjen i det Microsoft sier. Virker bullshit.

Da er det ikke Office 365 du har kjøpt til, men Office 2016 eller annen.

 

Office 365 har ikke lisensnøkkel som du kan bruke til å aktivere noe som helst, kun Microsoft kontoer som du bruker til å hente ned programvaren, eller eventuelt logger inn med i Office for å aktivere lisensen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har ikke dette alltid vært snakk om slike nøkler som deles ut gratis til studenter? Jeg har fortsatt ledige nøkler fra MSDNAA i studietiden, og de gjelder for livstid. Hadde jeg bodd i et fattig land og trengt pengene hadde jeg helt klart solgt dem i studietiden jeg og.

Tror jeg har noe tilsvarende selv, dette virker altså i dag?

 

 

Laster man bare ned Office Home/student og benytter gammel nøkkel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...