Gå til innhold

Norske Nel satser på hydrogenbusser: Vil utkonkurrere diesel


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

H2O er en drivhusgass

Jeg drakk nettopp et glass gass altså... Hmmm, kvaliteten på denne tråden når stadig nye høyder. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, H2O (i form av skyer, vanndamp) er ikke en drivhusgass. De kommer og går og noen gang hindrer de varme å unnslippe jorda og noen ganger hindrer de solvarme å treffe jorda, litt avhengig av høyde og andre forhold, altså komplisert. CO2 ligger derimot nærmest konstant i atmosfæren.

Vanndamp er svært kraftig drivhusgass. Årsaken til at dobling av co2 gir 3 grader temperaturstigning er 2 grader for økt vanndamp og en grad for co2

Lenke til kommentar

Hydrogenstasjonen i Sandvika har eksplodert, melder NRK og andre: https://www.nrk.no/ho/xl/den-norske-elbilen-stoppet-pa-startstreken-1.14571761

 

No kjem vel hydrogenklovnane til å skrike opp om at eksplosjonen, som stengde både E16 og E18, ikkje kan ha noko med hydrogen å gjere, for hydrogen er jo knapt brennbart i deira auge. Her er det berre å shorte NEL på nytt. :rofl:

 

Berre vent, no kjem snart klovnebilen med hydrogenfanatikarane med alskens bortforklaringar. Det er berre å varme opp lattermusklane. :-D

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle likt å se den risikovurderingen som lå til grunn for byggesøknaden om hydrogenstasjon midt i krysset mellom E16 og E18... Et av landets mest trafikkerte kryss med over 80 000 passerende kjøretøy daglig.

 

Et område på 785 000 kvadratmeter skal være evakuert

 

Eksplosjonen skal ha slengt bygningsdeler 40 meter gjennom lufta og kollisjonsputene til forbipasserende biler skal ha blitt utløst av eksplosjonen.

 

For øyeblikket finnes det ikke en eneste plass i hele landet å fylle hydrogen på personbilen sin.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Berre vent, no kjem snart klovnebilen med hydrogenfanatikarane med alskens bortforklaringar. Det er berre å varme opp lattermusklane. :-D

Sier litt om en person, når det første han gjør - før man vet om det er personskade eller ikke etter en slik eksplosjon å løpe til et forum for å rope "JEG HAR RET, JEG HAR RETT!" Samtidig som har tegner et bilde av at han sitter der og ler... 

 

Samtidig så finnes det ikke ett teknologisk fremsprang som ikke har følger som dette. Bensinstasjoner har eksplodert en haug av ganger uten at vi har stoppet å fylle bilen vår av den grunn. 

Lenke til kommentar

 

Berre vent, no kjem snart klovnebilen med hydrogenfanatikarane med alskens bortforklaringar. Det er berre å varme opp lattermusklane. :-D

Sier litt om en person, når det første han gjør - før man vet om det er personskade eller ikke etter en slik eksplosjon å løpe til et forum for å rope "JEG HAR RET, JEG HAR RETT!" Samtidig som har tegner et bilde av at han sitter der og ler... 
Jaudå, dei einaste personskadane var to som fekk airbagen i bilen utløyst. Dei vart berre lettare skadd. Det sa allereie dei fyrste meldingane om hendinga, og eg var jo ikkje spesielt tidleg ute.

 

Samtidig så finnes det ikke ett teknologisk fremsprang som ikke har følger som dette. Bensinstasjoner har eksplodert en haug av ganger uten at vi har stoppet å fylle bilen vår av den grunn.

No må du ikkje late som om hydrogen er eit framsteg.

 

Eg har ikkje høyrt om ein einaste ladestasjon for elbilar som har eksplodert, og pr 1000 bensinstasjonar er det neimen ikkje ofte dei eksploderer heller. Dette er den tredje hydrogenstasjonen som har eksplodert, og hydrogenstasjonar er det svært få av i verda.

Lenke til kommentar

Jaudå, dei einaste personskadane var to som fekk airbagen i bilen utløyst. Dei vart berre lettare skadd. Det sa allereie dei fyrste meldingane om hendinga, og eg var jo ikkje spesielt tidleg ute.

Ingen av de meldingene jeg hadde lest, skrev dette. Så du løp inn hit og ropte "hurra!" mens du fremdeles ikke viste om det var personskade grunnet eksplosjonen. 

 

Sier litt om deg som person. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...