Gå til innhold

Nå kan iPhone- og Android-eiere i Norge overføre regneark fra papir inn i Excel ved å ta et bilde av det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens.

 

Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet?

 

Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens.

 

Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet?

 

Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet.

Jepp. Kunstig er det og kunstig kommer intelligensen til å fremdeles være.

 

Den dagen man kan ta et bilde av et regneark og AI kan finne ut hvilke formler som ligger i cellene, da snakker vi om kunstig intelligens.

 

OCR har vært på markedet i over 20 år. Omnipage var blant de første programmene.

 

Får håpe dette kommer inn i Office Lens. Ta et bilde og lagre det som excel-fil.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet?

 

Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet.

Enig. Min gamle P1i fra 2007 hadde OCF for visittkort der den gjettet ganske godt på hva som var personnavn, bedriftsnavn, tittel med mer, og la det stort sett riktig inn i adresselisten. Det er 12 år siden, og den gang kalte man det ikke AI.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...