Gå til innhold

Apple har sluppet sin syvende generasjon iPod touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langt mere interessant å diskutere hvor mye skatt dette selskapet har unndratt seg, og hvorfor de alltid pisser på forbrukeren.

Skjermer som blir ødelagt lett, batterier man ikke kan bytte selv, nok en ladekabler bare ment for IPhone, vanvittige priser, barnearbeid, høy selvmordsrat på sine fabrikker, og vanvittige priser i ettermarkedet for ikke å snakke om at de omgår garantier, og bestemmer utsalgspris 200%. Og hva gjør myndigheter og forbrukerinstanser worldwide? Ingenting!!! De har ensidig lagt ned konkurranse, og mange selskaper følger i fotsporene. Apple er direkte og indirekte ansvarlig for betydelige prisøkninger på det du kjøper. De har også vist veien i hvordan man planlegger reduserer levetiden på elektronikk.

De har så mange svin på skogen, at det er helt utrolig at de får lov til å holde på slik de gjør.

Forstår meg rett: jeg skriver dette fra en IPad....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

synd at skjermen er altfor liten.

 

Kan være fordi dens bruksområde er musikkspiller, ikke TV. Om man ønsker å gå rundt på gymmen, eller løpe, med en 8-tomms fjøl i lomma kjøper man Ipad. Om de gjorde Ipod fysisk større blir poenget med den veldig fort borte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nå som man får tak i omtrent like dyre spillere, med langt bedre lydkvalitet, fra firma som fiio, så ser jeg ikke helt poenget med en ipod for musikken sin del.

3.5 mm utgang begynner jo å bli gammelt også.

kanskje fordi ingen har hørt om fiio?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Langt mere interessant å diskutere hvor mye skatt dette selskapet har unndratt seg, og hvorfor de alltid pisser på forbrukeren.

Skjermer som blir ødelagt lett, batterier man ikke kan bytte selv, nok en ladekabler bare ment for IPhone, vanvittige priser, barnearbeid, høy selvmordsrat på sine fabrikker, og vanvittige priser i ettermarkedet for ikke å snakke om at de omgår garantier, og bestemmer utsalgspris 200%. Og hva gjør myndigheter og forbrukerinstanser worldwide? Ingenting!!! De har ensidig lagt ned konkurranse, og mange selskaper følger i fotsporene. Apple er direkte og indirekte ansvarlig for betydelige prisøkninger på det du kjøper. De har også vist veien i hvordan man planlegger reduserer levetiden på elektronikk.

De har så mange svin på skogen, at det er helt utrolig at de får lov til å holde på slik de gjør.

Forstår meg rett: jeg skriver dette fra en IPad....

Du skal ikke gi dem skylda for andre verdenskrig også da, mens du er i gang?
Lenke til kommentar

Mulig den har sitt marked, men jeg skjønner virkelig ikke greia med denne i 2019 hvor så godt som alle har en smarttelefon.

 

F.eks. for barn i den alderen der de liker å høre musikk / spille, men før du vil gi dem en mobiltelefon. Man kan også bruke apper på den, så den er i praksis en ipad i mobilstørrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå som man får tak i omtrent like dyre spillere, med langt bedre lydkvalitet, fra firma som fiio, så ser jeg ikke helt poenget med en ipod for musikken sin del.

3.5 mm utgang begynner jo å bli gammelt også.

kanskje fordi ingen har hørt om fiio?

Sony da?

Det finnes mange som lager musikk spillere med bedre komponenter enn det du finner i en ipod.

 

For ikke å nevne alle eksempler av mobile dac og forsterkere du kobler til telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sony da?

Det finnes mange som lager musikk spillere med bedre komponenter enn det du finner i en ipod.

For ikke å nevne alle eksempler av mobile dac og forsterkere du kobler til telefonen.

Jeg påstår ikke at alternativer ikke finnes, men folk flest er vanedyr og kjøper det de er vant til. Jeg vet ikke engang hvor jeg får kjøpt en Sony mp3 spiller. Og hvis de er like bra som telefonene de lager, da styrer jeg unna.

 

Folk flest er nok ikke opptatt av hvilke komponenter som er inni. De vil bare ha noe som virker og som er enkelt å bruke. Siden de fleste har vært borti en iPod eller iPhone tidligere, velger de ofte det trygge.

 

Selv har jeg en 2. Generasjons iPod touch i bilen. Fordi den funker, gir bra lyd og selv om den er eldgammel, er den fortsatt mer enn bra nok.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...