Jump to content
Kurt Lekanger

AMDs nye toppmodeller har 12 kjerner og kan kjøre 24 tråder

Recommended Posts

Dette har vært spekulert en god stund og er glad de var riktige, ihvertfall noen av de.

Fikk høre 3700x var 12c/24t men er glad 3900x er dette ihvertfall.

Har spart opp til dette siden jeg fikk nyss om dette for et parr mnd'er siden.

Hvor varmt blir dette  Intels 5 Ghz på 8 kjerner?

Edit:

@Jarmo sitt innlegg nedenfor..

Det blir korte gamingsesjoner dersom mor i heimen bare tillater gaming under middagslagingen  :wee:

Edited by G
  • Like 1

Pføy, big deal, rokken snoppen til junior klarer 24 tråder samtidig uten et snev av varmgang !

81qUKgBc0FL._SX425_.jpg

Edited by 0laf
  • Like 4

Det der er en vevstol, ikke en rokk. 

Å herregud, maks krise, best å få redigert det raskt.

Vel, jeg kjente bare igjen skråsikkerheten fra andre diskusjoner og kjenner nå også igjen reaksjonsmønstret når det påpekes feil.. Selv om det ikke var noe vondt ment.

• Like 1

Vel, jeg kjente bare igjen skråsikkerheten fra andre diskusjoner og kjenner nå også igjen reaksjonsmønstret når det påpekes feil.. Selv om det ikke var noe vondt ment.

Ikke vondt tatt, men å påpeke formalitetsfeil i en spøk, besvares med en ny spøk, velbekomme !

Greit greit, men skal vi prøve å få denne multitrådede tråden til å bli singeltråd, om Ryzen 3000?

Når kommer variantene med GPU? Og ikke minst 16-kjerneren (Ryzen 9 3990X?) og den tilhørende Epyc-serien med opp til 64 kjerner?

Hvor varmt blir dette Intels 5 Ghz på 8 kjerner?

Er også nysgjerrig på varme-sensitiviteten.

Miniatyrisering OG høyere hastigheter er ikke direkte gode venner når det gjelder varmgang.

Meen. Skulle jeg ha en sånn, ville jeg med garanti spytte i en sjatt for å få litt vannkjøling. En sånn en uten vannkjøling tror jeg er å utfordre skjebnen. En dyr satan å brenne etter kort tid og dårlig vedlikehold av vifter og kjøleribber. ?

• Like 1

De brenner seg ikke så lett da. Thermal throtteling har jo vært standard i 10 år eller noe sånt. Går det tregt så fikser man kjølingen og så fungerer det som det skal igjen.

• Like 1

Å herregud, maks krise, best å få redigert det raskt.

tumblr_mjmhlqDWUj1s2v6t7o3_500.gif

Er noen som klarer å spinne gull på den. Men spørs om bitcoin-graverne er så glad i å kjøre en tråd fra kun CPU. Når det finnes GPU og Asics for formålet.