Gå til innhold

Kundene raser mot DNB: Enkelte har fått tømt kontoene i helgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til DNB:

Hei! ser dere sliter med dekkning om dagen, de 6500:- dere lånt av meg medfører som dere sikkert vet noen ekstra kostander for dere; -min nom rente er 19,20% dessuten er det omkostinger per transaksjon med kr 30 samt overtrekksgebyr på kr 100, dette mener jeg er fordelaktige vikor, dette er helt like vilkor for meg som kunde hvis jeg lånt de samme på deres mastercard. ønsker dere dela opp betalingen så kan dere bare ta kontakt for en gunstig avbetalningsplan!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Stein Jarle Olsen, går det ikke an å bruke noe annet enn det tabloide "raser" i overskriften?

Regner med at DNB jobber maks for å rette opp i dette, så jeg antar at da er neste overskrift "Kundene har sluttet å rase mot DNB" alternativt Kundene er hysterisk glade for at DNB har ryddet opp"?

Ellers grei artikkel :)

 

Er vel ikke akkurat første gangen dette skjer, samtidig er nettbanken, vipps og andre tjenester nede rett som det regner. Men hva kan man forvente av en bank som har fått dom i Lagmannsretten på at de lurer kundene sine.

Lenke til kommentar

Hva med de som ikke får kredittkort?

Dei må bruka debitkort, eventuelt kontantar.

 

Som sagt, ikkje anbefalt, men sjølvsagt ikkje alle som har moglegheita.

 

Eg brukte VISA-kortet til å betale for tipping 17. mai. Der vart reservert beløp ståande, og i dag kom summen tilbake på konto.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Da var det med andre ord ikke mye å gå på fra før? Antar dere har buffer kontoer inntil DnB fikser denne brøleren

Så hvis du har 120k på konto og bruker 63k på ferie med familien i Arvika.....Eller 126k DNB-penger som det i praksis blir. Da har du altså ikke mye å gå på? Smarting du. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mer skremmende hvor lite penger folk har enn at DNB har trekt kortet 2 ganger. Du bør ikke reise til utlandet i det hele tatt hvis du ikke kan betale HELE turen 2 ganger.. minst..

 

 

Det samme slår meg. Har virkelig folk ingenting i buffer til uforutsette utgifter? Om ikke annet, så kan det i hvert fall hende at de lærer litt av dette.

De kan ikke betale med DET kortet. De kan ha penger i en annen bank, fond, aksjer, en annen konto, osv... Det hjelper lite når man står og ikke kan betale for det man har kjøpt. Det tar en virkedag eller to for å få overført penger i visse situasjoner. På ferie har man kanskje ikke mobilbank tilgjengelig.

 

Og dette er jo trekt dobbelt. Så om de går akkurat i null etter ha å blitt trekt dobbelt for turen, så kan de jo betale to ganger, som du ber om (enkel matte).

 

 

 

Å svelte i nokre dagar er ein fin lærepenge for dei som aldri har hørt om sparebuffer :)

Se over. Skjer dette på 17. mai (fredag), og du kommer hjem og overfører fra sparekonto, så har du pengene på mandag eller tirsdag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk orker å bruke dnb, det er en utrolig dårlig og dyr bank, bytt heller til scandiabanken, aldri opplevd noe tull med dem , og dessuten er dem mye billigere å bruke

 

Sbanken tilbyr samme rente til alle kundande sine, og den er betydeleg høgare enn eg får i DNB. Då er det umogleg å ende opp med eit rimelegare banktilbod. 

 

På kva andre måtar er Sbanken "mye billigere å bruke", om ein mot formodning ikkje skulle ha lån?

Lenke til kommentar

Og folk vil fjerne kontanter. Dra til H med dere tankeløse mennesker. Ingenting som provoserer meg mer enn disse "jeg har ingenting å skjule", "hallo, vi lever i 2019 og trenger ikke kontanter". Kyss meg bak.

Er ser ikkje at denne feilen frå DNB er noko stor grunn for å ta vare på kontantar. For dei fleste er ikkje denne type feil eit problem, og det gjekk ikkje så lang tid før pengane var tilbake. Eg går i alle fall ikkje i banken og tar ut masse kontantar pga. av denne feilen.

 

Det mange kanskje manglar i dag er backupløysing dersom sånne feil skulle oppstå. For dei som får kredittkort (dei fleste), så kan ein ha eit ekstra kredittkort i backup.

 

Samfunnet er nok ikkje klart for å fjerne kontantane endå, men på sikt blir det nok det. Her i Norge går det mest i kort, men i mange land er det langt mindre utbreidd, så kontantar til ferie får du nok i mange år framover.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

DNB

2 hrs ·

Da skal det meste være i orden for de fleste kundene våre som ble rammet av problemer med feil saldo i dag.

Det er enda noen kunder som vi må kjøre manuelle rettinger på, og det vil bli gjort i løpet av ettermiddagen. Dette gjelder f.eks. betalinger til utland, der vi må sikre at riktig kurs blir registrert på riktig dato.

Vi beklager til alle som har blitt rammet av problemer. Vi har stor forståelse for at dette har skapt problemer for mange i dag, og særlig for de kundene som har fått minus på konto.

 

https://www.facebook.com/dnb/posts/2362678480437131

 

Som det går fram av kommentarfeltet er det ein del igjen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...