Gå til innhold

Hvorfor bryr vi oss så mye om bompenger?


Anbefalte innlegg

Å tilrettelegge for gratisparkering utenfor bykjerne med gratis offentlig transport inntil bykjerne har man snakket om siden 80 tallet. 

 

Trøndelag har massevis av gratis parkeringsplasser, men de må betale for bussen

Parkeringsplassene blir fulle, men trafikken øker, kun på grunn av elbiler, for de kjører gratis i bommen

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som du har vært veldig mye i Albania!

 

Haha...nei jeg har aldri vært i Albania..naboen har...de hadde det fint de...noen friheter må man ta seg på et forum som dette. Vi kan ikke miste hele spontaniteten... men for all del: unnskyld Albania ( som faktisk har hatt en veldig positiv utvikling etter at fascistene ble kastet ut av regjeringen)

Lenke til kommentar

Trøndelag har massevis av gratis parkeringsplasser, men de må betale for bussen

Parkeringsplassene blir fulle, men trafikken øker, kun på grunn av elbiler, for de kjører gratis i bommen

Uholdbart..det er vel nettopp det som mangler: en helhetlig og forutsigbar politikk.Ikke en tvangspolitikk som slår ut i hut og pine. Jeg betaler selv omtrent 6000 i året i bompenger, men det er mange som betaler mye mye mer. Jeg er forbannet over at en fattig kommune avkrever meg 13000 i eiendomsskatt, mens normalen i EU og Oslo for en slik bolig er 400. Så er jeg kjempeforbannet på tvangsinnføring av DAB, som er et svineri uten sidestykke også i verdenssammenheng. Måtte gi bort min Audiolab 8000 til 6k til en utenlandsk venn, og det har også ført til at privatimport av mange biler har blitt ulønnsom. Så var det dette med AMS, som også er noe svineri. Overalt iverden har dette frivillig, men her til lands, så har idiotene på Løvebakken fratatt meg min demokratiske rett å avgjøre det selv..Er du så heldig at din lege er enig, så blir du som meg ilagt en årlig lydigheysbot på 2000 kroner. Politikerne bruker bare pisk, straff, bøter, avgifter bla bla. Middelalderske metoder og fullstendig uakseptabelt.

 

AMS kommer til å bli en av de største skandalene norske politikere har gjennomført i nyere tid..men dette er langt utenfor tråden...

Endret av monitor
Lenke til kommentar

 

Danmark??? Et lite helt flatt land?

Må jo være ekstremt mye billigere å bygge motorveier der enn i Norge.

 

Sikker?

https://www.nrk.no/trondelag/veivesenet_-ikke-dyrere-a-bygge-motorvei-i-norge-1.13647556

Ja, helt sikker. Spesielt nå som du dokumenterer min påstand for meg.

 

Fra linken;

Statens vegvesen har utviklet en metode for å sammenligne prisen på bygging av nye motorveier. Her justeres prisen på den nye veien for slikt som broer, tunneler, komplisert terreng og vanskelige grunnforhold.

 

Så et flatt land som Danmark er langt billigere å bygge vei i enn Norge. Hadde Danmark hatt fjell og fjorder, så hadde det vært veldig dyrt der også.

 

PS. Ikke skum nettet etter overskrifter for å score poeng, les innholdet og skaff deg innsikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha...nei jeg har aldri vært i Albania..naboen har...de hadde det fint de...noen friheter må man ta seg på et forum som dette. Vi kan ikke miste hele spontaniteten... 

 

Kjørte Albania på tvers for et par år siden. Veistandarden er begredelig, og minner mer om et utviklingsland. En kjøretur på fire timer kan plutselig ta åtte timer på grunn av dårlige veier. På den ene fine, nye motorveien de har bygget er plutselig store deler stengt eller forfaller.

 

Joda, man skal fint kunne kødde, men grunnen til at jeg reagerte er litt fordi dette har vært en myte tidligere etter at Bård Hoksrud (Frp) for en del år siden var på besøk i Albania og fremsatte feilaktige påstander om at Albania har bedre veier enn oss. Det finnes faktisk ganske mange som tror at vi har dårligere veier enn Albania :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte Albania på tvers for et par år siden. Veistandarden er begredelig, og minner mer om et utviklingsland. En kjøretur på fire timer kan plutselig ta åtte timer på grunn av dårlige veier. På den ene fine, nye motorveien de har bygget er plutselig store deler stengt eller forfaller.

 

Joda, man skal fint kunne kødde, men grunnen til at jeg reagerte er litt fordi dette har vært en myte tidligere etter at Bård Hoksrud (Frp) for en del år siden var på besøk i Albania og fremsatte feilaktige påstander om at Albania har bedre veier enn oss. Det finnes faktisk ganske mange som tror at vi har dårligere veier enn Albania :)

Ja, da er jeg nok en av de som hadde hans uttalelse et sted i hjernebarken..Skal ALDRI bruke uttalelsen noe mer, for da opprettholder jeg myten.

Kjørte du bil eller MC da? Hører stadigvekk om MC turer til mellom og Sør-Europa. Er lenge siden jeg selv har kjørt lengre enn Luxemburg. I Tyskland er det nå veiarbeid på de fleste hovedårer. I Nederland er det flere 100 km med kø hver dag. Belgia har ikke fått skikk på sine veier heller. Liker best å kjøre gjennom Danmark og Sverige.

Endret av monitor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Få blåse litt nytt liv inn i diskusjonen: ifjor var kostnaden for varer og tjenester 43% over snittet i EU ( 39% over Tyskland). Nye tall viser at vi nå ligger 55% over snittet i EU og 51% over Tyskland. Jeg misliker også bompenger, men her snakker vi om en økning i flåing på hele 12% på ett år for alle innbyggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...