Gå til innhold

Boeing har gjort 96 tester med oppdatert 737-programvare


Anbefalte innlegg

Og for å være ekstra ekkel med detaljene. Def finnes flere MAX-generasjoner:
 
https://no.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX
 
 

Varianter

  • 737 MAX 7 – Erstatning for 737-700 og 737-700ER
  • 737 MAX 8 – Erstatning for 737-800 med lengre flyskrog enn -700/MAX 7
    • 737 MAX 200 – En utgave av 737 MAX 8 med høyere sittetetthet og følgelig større passasjerkapasitet.
  • 737 MAX 9 – Erstatning for 737-900ER med lengre flyskrog enn -800/MAX 8

I ulykkene har det vel vært snakk om 737 MAX 8 ?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om man vil krangle så er vel verdens sikreste fly et som aldri har hatt døsulykker, som A380 eller Dreamliner (om jeg husker rett). Uansett har moderne 737 vært supersikre, og det regner jeg med at de vil fortsette å være med en kjapp oppdatering.

Helt enig. Boeing 777 har heller aldri hatt dødsulykker.

Ser stadig at fakta ikke er din sterkeste side. Asiana 214 kræsjlanding i SF, 2 omkomne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser stadig at fakta ikke er din sterkeste side. Asiana 214 kræsjlanding i SF, 2 omkomne.

Fakta er nok ikke din sterke side heller. Asiana 214 var det 3 omkomne og en av de var en person påkjørt på rullebanen etter evakuering. Asiana 214 havarerte pga inkompetanse hos piloten som hadde ansvaret for landingen. Han trodde flyet justerte hastigheten automatisk,noe det ikke gjør,og derved ble farten og løftet for lite og 777 deiset i bakken og tørnet rundt. Altså ingen feil med flyet. 541 døde er inkl Asiana 214.

Endret av ACYBN18O
Lenke til kommentar

Og for å være ekstra ekkel med detaljene. Def finnes flere MAX-generasjoner:

 

Nei, de er fra samme "generasjon", og har like motorer (LEAP)  og samme teknologi. Enn så lenge er det såvidt jeg vet (stort sett) bare MAX 8 som har rukket å bli satt i trafikk på komersielle ruter enda.

 

Forøvrig er det også lansert en MAX 10.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

 

Feil. Boeing 777 har vært involvert i 23 ulykker, hvorav 6 har resultert i hull losses, som har kostet 541 mennesker livet.

Feil. Boeing 777 har ikke vært involvert i 23 alvorlige ulykker. Så vidt jeg kan se er 4 stk 777 tapt i England,SAN Fransisco,Ukraina og det som ble borte fra Kuala Lumpur til Beijing. 3 drept i SAN Fransisco pga at piloten glemte av at fart måtte tilpasses manuelt og fikk derav for lav fart,mistet løft og smalt i bakken og tørnet rundt. De som døde i Ukraina (298 personer)ble skutt ned av avanserte antiluftskyts og det som ble borte over havet (239 personer) har nok ikke noe med flyet å gjøre. 18 ble skadd i England etter loss of power pga is i drivstoff. 1 bakkemannskap døde etter brann ved drivstoffpåfylling. 298+239+3+1= 541 mennesker altså døde i 777 som følge av hendelser som ikke har noenting med Boeing eller 777 å gjøre,men derimot helt andre faktorer som pilotfeil og krigshandlinger. Ergo er ingen mennesker døde i ulykker med Boeing 777 som følge av teknisk svikt som kan skyldes konstruksjon/teknisk feil på 777. Altså er dødstallene for Boeing 777 fantastiske 0-Zero og det rangerer vel som verdens sikreste fly sammen med 787 dreamliner,757 og 767 pluss A-380. 777 har en ulykkesrate på 0,36 pr 1 million avganger. Altså du må fly en tur hver dag i nesten 9000 år (!) for å komme i en ulykke statistisk og slik det har gått til nå vil du til og med overleve den ulykken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777#Accidents_and_incidents

 

Helt riktig, jeg skrev feil Boeiing 777 har ikke vært involvert i 23 alvorlige ulykker, men 28, med tap av 7 fly. Hva som er årsaken er strengt tatt irellevant. Det føres opp i statistikk for flyet uansett.

Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777#Accidents_and_incidents

 

 

 

Helt riktig, jeg skrev feil Boeiing 777 har ikke vært involvert i 23 alvorlige ulykker, men 28, med tap av 7 fly. Hva som er årsaken er strengt tatt irellevant. Det føres opp i statistikk for flyet uansett.

Ja har du sett på makan,dær fant du 3 fly til som gikk tapt. Men fortsatt ingen tap av menneskeliv på de 3 flyene. Altså fortsatt ett av verdens sikreste fly å reise med,ingen døde pga teknisk feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...