Gå til innhold

Tesla Model 3 skal få lenger rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple oppdaterer telefonene sine i over 5 år nå, den eldste mobilen som fikk den nyeste oppdateringen var faktisk en så gammel telefon som 5s. Lurer på hvorfor du hevder noe annet

Banalt enkel måte? Hvorfor det? Tesla kunne jo gjort som omtrent samtlige andre billeverandører, og det er å levere et produkt og aldri oppdatere og/eller legge til ny funksjonalitet igjen. Men du dette er en bedre løsning?

 

Så.. poenget satt litt lengre inne. En produsent av en appliance kan strupe ytelsen litt i første versjon slik at de senere kan lansere «ny og bedre helt gratis oppdateringen» for å få litt reklame fra journalister som følger markedet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så..... konspirasjon da altså? Seriøst, Model 3 går vanvittig bra allerede. Om de ikke hadde gjort forbedringer, så tror jeg ingen hadde spurt om det. Musk har også allerede sagt at de vil kunne potensielt få mer ut av motorene etterhvert som de forsker på det

 

Men nei, det må jo alt være ljug og «PR»

 

-.-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da min bror har bestilt seg model 3 var jeg for noen helger tilbake til Ålesund med han å fikk prøvekjøre en Model 3 Performance. Tror ikke det finnes en sjel på denne jord som ville tenkt "skulle hatt litt mer effekt ja!" etter en slik prøvetur vertfall, mest brutale akselerasjonen jeg noengang har vært utfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så..... konspirasjon da altså? Seriøst, Model 3 går vanvittig bra allerede. Om de ikke hadde gjort forbedringer, så tror jeg ingen hadde spurt om det. Musk har også allerede sagt at de vil kunne potensielt få mer ut av motorene etterhvert som de forsker på det

 

Men nei, det må jo alt være ljug og «PR»

 

-.-

Ikke konspirasjon det? Det skjer faktisk med CO2 avlesninger nå etter dieselgate. Altså det omvendte av hva dieselgate var. 

 

Bruk millioner på å produsere og designe en ny motor. Strup den, og fiks den slik at den avgir mer CO2 enn den egentlig kan (mens den fremdeles er under kravene), slik at man kan lansere en ny bil neste år med litt bedre CO2 tall enn forgjengeren når kravene er satt ned ytligere, uten at motoren er ny. 

 

Gratis PR for null penger brukt årene som kommer etter at motoren var planlagt, designet og produsert. 

 

Er jo ikke noe annerledes enn Tesla det og måten batteripakken er "låst" på hos SR og MR variantene? Samme innhold, og jammen skal jeg vedde på at de gjør litt det samme med software også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da min bror har bestilt seg model 3 var jeg for noen helger tilbake til Ålesund med han å fikk prøvekjøre en Model 3 Performance. Tror ikke det finnes en sjel på denne jord som ville tenkt "skulle hatt litt mer effekt ja!" etter en slik prøvetur vertfall, mest brutale akselerasjonen jeg noengang har vært utfor. 

 

Fikk samme "wow"-følelse som deg, dette er en bil som virkelig går godt. Og i tillegg så er den kjapp i svingene og føles svært leken, kontra større og tyngre Model S med luftfjæring. Jeg ble såpass imponert at jeg la inn bestilling selv, men på en LR og gleder meg som en liten unge til å ta den i mot :)

Lenke til kommentar

Sitat ungen i baksetet her om dagen: "Pappa, du må aldri kjøpe en bil som ikke kan vooome*"

 

* = aksellerere bra

 

Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en bil som aksellererer mye dårligere enn den jeg har nå (TMS P85). Forrige bil jeg hadde klarte 0-100 på 14-15 sekunder og det er jeg definitivt ferdig med. Eksos er jeg også definitivt ferdig med.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat ungen i baksetet her om dagen: "Pappa, du må aldri kjøpe en bil som ikke kan vooome*"

 

* = aksellerere bra

 

Som om jeg skulle sagt det selv. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe en bil som aksellererer mye dårligere enn den jeg har nå (TMS P85). Forrige bil jeg hadde klarte 0-100 på 14-15 sekunder og det er jeg definitivt ferdig med. Eksos er jeg også definitivt ferdig med.

 

Jeg er absolutt enig. Jeg klarer meg nok med litt mindre futt om jeg var nødt, 3 sekund til 100 er jo ekstremt. Men jeg er blitt "avhengig" av å ha god akselerasjon i fra bunn. Kjører mye leiebil ila ett år, og det er like fælt hver gang. 

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg nok også med moderat dårligere aks. f.eks 5-6 sekunder til 100. Jeg kjører sjeldent fossibil nå lengre, men de gangene jeg har gjort det har det vært frustrerende at gasspedalen bare så vidt gir reaksjon i kjøretøyet.

 

Kan se for meg hvordan Tesla Semi-sjåfører kommer til å bli avhengig på samme måte.

Lenke til kommentar

Jeg klarer meg nok også med moderat dårligere aks. f.eks 5-6 sekunder til 100. Jeg kjører sjeldent fossibil nå lengre, men de gangene jeg har gjort det har det vært frustrerende at gasspedalen bare så vidt gir reaksjon i kjøretøyet.

 

Kan se for meg hvordan Tesla Semi-sjåfører kommer til å bli avhengig på samme måte.

 

Ja de første timene er alltid håpløse, spessielt i kryss. Tar jo "vinter å vår" før bilen reagerer, som er helt uvant. Men for de som kjører mye er vell dette ett drawback en bare må finne seg i for å slippe å lade. For meg er det ingen grunn til å gå tilbake til ICE, og godt er det :) 

 

Ja el-lastebil må jo være en drøm å kjøre, kom nettopp over en video her en dagen hvor en lastebil sjåfør kjørte med en 18 trinns kasse eller noe slik, snakk om unødvendige greier! 

Lenke til kommentar

Kan se for meg hvordan Tesla Semi-sjåfører kommer til å bli avhengig på samme måte.

Kommer til å bli deilig for oss utenfor semi'ene også det, som slipper å se fartsnåla gå fra 80 til 40 km/t i oppoverbakkene på svingete veier på vei til hytta. Er et helvete og jeg banner hver gang jeg kommer bak en tømmerbil f.eks til hytta, hvor jeg vet de kommer til å måtte slite på vei opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer til å bli deilig for oss utenfor semi'ene også det, som slipper å se fartsnåla gå fra 80 til 40 km/t i oppoverbakkene på svingete veier på vei til hytta. Er et helvete og jeg banner hver gang jeg kommer bak en tømmerbil f.eks til hytta, hvor jeg vet de kommer til å måtte slite på vei opp.

Jeg er ikke så aggresiv av meg, men tenker mer at jeg er glad jeg ikke kjører vogntog de gangene jeg havner bak en av de.
Lenke til kommentar

*Har hytte på fjellet som er laget av tømmer. Forbanna på tømmerbilene* 

 

:new_woot:

Hehe? WTF? 

 

Moralen er vel at det blir fint å få lastebiler som klarer å holde fartsgrensa i oppoverbakkene? Hvordan i allverden tolket du det jeg skrev, for-utenom dette trolleriet her? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så aggresiv av meg, men tenker mer at jeg er glad jeg ikke kjører vogntog de gangene jeg havner bak en av de.

Aggressiv er jeg da ikke, selv om det kommer et "aaahh crap" når man må kjøre i 40 km/t i noen mil. Det er irriterende, når man har på ferie-modusen og gleder seg til å få tatt ei pils når man kommer frem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...