Jump to content
Grubleruble124

Kan jeg reklamere pga. èn grønn piksel?

Recommended Posts

Har en xb271hu med en grønn pixel, omtrent midt på skjermen. Acer ønsker å ta inn skjermen, men gidder ikke sende hvis sjansene for ny skjerm er liten. Noen som har fått ny skjerm med 1 pixelfeil?

Share this post


Link to post

Har en xb271hu med en grønn pixel, omtrent midt på skjermen. Acer ønsker å ta inn skjermen, men gidder ikke sende hvis sjansene for ny skjerm er liten. Noen som har fått ny skjerm med 1 pixelfeil?

 

Bestilte for noen måneder siden nå skjerm fra komplett. Den hadde da en "stuck pixel" i en eller annen farge. Jeg kontaktet dem og de sa at dette ikke går på reklamasjon, at jeg da isåfall måtte benytte åpent kjøp, så jeg gjorde det. Endte da med å kjøpe en annen skjerm.

Share this post


Link to post

Ok, bra du fikk benytta åpent kjøp da. Den grønne pixelen er forsåvidt veldig liten, og man må nærmest vite hvor den er for at den skal synes. Da tror jeg at jeg dropper å sende den inn. Blir vel bare ventetid og potensiell slitasje i frakt/service. Samtidig sa ikke han på kundeservice noe om at det muligens ikke gikk. Skal nevnes at jeg har noe black light bleeding også.

Edited by Grubleruble124

Share this post


Link to post

Ok, bra du fikk benytta åpent kjøp da. Den grønne pixelen er forsåvidt veldig liten, og man må nærmest vite hvor den er for at den skal synes. Da tror jeg at jeg dropper å sende den inn. Blir vel bare ventetid og potensiell slitasje i frakt/service. Samtidig sa ikke han på kundeservice noe om at det muligens ikke gikk. Skal nevnes at jeg har noe black light bleeding også.

 

Det var forøvrig en benq skjerm, så kontaktet også dem og spurte. Pixel feilen jeg hadde var i sone 1 eller noe så derfor godtok heller ikke dem det. Angående reklamasjon hos komplett, de sa vel noe om at man måtte ha minimum 3~ sånne pixler før dem også godtok det.

post-370214-0-89031400-1552159355_thumb.png

 

Her er da også policy til acer 

https://www.acer.com/ac/en/IN/content/dead-pixel

  • Like 1

Share this post


Link to post

Det var forøvrig en benq skjerm, så kontaktet også dem og spurte. Pixel feilen jeg hadde var i sone 1 eller noe så derfor godtok heller ikke dem det. Angående reklamasjon hos komplett, de sa vel noe om at man måtte ha minimum 3~ sånne pixler før dem også godtok det.

 

Kjøpte meg en skjerm av typen Asus 27" LED ROG SWIFT PG278Q for 4 år siden, og da var det en død piksel. Jeg snakket med komplett og fikk da 1000 mindre å betale, noe som betyr at jeg faktisk bare betalte 5000 kr for en skjerm som da kostet 7000 (var alt rabattert pris).

Edited by Omnia vincit amor

Share this post


Link to post

Ja, prøvd mange tips for å få liv i pikselen - uten hell. Jeg forsonet meg egentlig med pikselfeilen for flere måneder siden, men hvis det hadde vært en mulighet er jeg villig til å ta den. Men kundesenteret klarer ikke gi en konkret tilbakemelding på om det holder eller ikke - det er opp til Acer sier de. Jeg har jo forklart for både Komplett og Acer hva som er realiteten, én grønn piksel omtrent midt på skjermen og litt black light bleeding, pikselen er kanskje i grenseland for å ikke ligge innenfor sentrum på rutenettet ovenfor her. 

Share this post


Link to post

Hei igjen, det viser at den defekte pikselen er innenfor sentrum når jeg deler skjermen inn i 9 rektangler, altså sone 5. 

Er det noe policy på hvor stor pikselen er også?

Edited by Grubleruble124

Share this post


Link to post

Man bør alltid reklamere på feil og mangler. Det betyr bare at du gjør butikken oppmerksom på at du mener du ikke har fått levert varen i henhold til avtale. Om det så resulterer i utbedring, omlevering, prisavslag eller heving vil tiden vise.

Share this post


Link to post

Hei igjen, det viser at den defekte pikselen er innenfor sentrum når jeg deler skjermen inn i 9 rektangler, altså sone 5. 

Er det noe policy på hvor stor pikselen er også?

Jeg vet noen har forskjellig policy om det er en hel pixel eller en sub-pixel.

Share this post


Link to post

Takk for svar. Hvordan tolker dere dette?

 

https://www.acer.com/ac/no/NO/content/garantien

 
Hva dekkes ikke av begrenset produktgaranti
  • Mindre defekter i LCD skjerm for produkter utstyrt med LCD display teknologi, forutsatt at det ikke er mer enn 4 defekte pixler pr. million pixler på en gitt LCD skjerm. Videre, at hvis skjerm panelet deles inn i 9 like rektangulære områder, skal det kun være en defekt pixel i skjermens midtre del.
 
Betyr ikke det at det holder med 1 defekt piksel midt på skjermen?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...