Gå til innhold

Endelig fast avføring!


Anbefalte innlegg

Har vært så mye rar mat jeg har stappa i meg - forleden bestilte jeg noe på restaurant som viste seg å være fritert baby-calamari (blekksprut-variant), og jeg var ikke heeelt forberedt på å finne alt det rare inni frityr-melet, fangarmer og diverse - og har ellers vært innom forskjellige andre plasser for å smake på tapas (siderett som man får når man bestiller noe å drikke), og vel.

 

Det har blitt litt porselens-sprøytelakkering.

 

Men nå går det altså helt bra, avføringen er fast og fin, og jeg kjenner at den passerer ringmuskelen med akkurat rette 'motstanden', om dere skjønner. Sånn at den blir kappa opp i passe store deler, nærmest som pølser på ei snor.

 

Tenkte bare å dele dette.

 

Så da er fordøyelsessystemet i orden, jeg har hele kjøleskapet fullt og halve fryseboksen også, oppvasken ligger i kummen og godgjør seg, reperasjonskar kommer og fikser terassedøra og blomster har blitt kjøpt inn og senere idag går jeg og kjøper sengetøysettet som jeg har ønsket meg og alt er bare lækkert.

 

'Once more into the breach, m'lord, chip-chip cheerio'.

 

Oooog endelig ble jeg utestengt fra fitteguiden.no så da kan jeg offisielt be om å få alle mine poster slettet etter GDPR og opprette ny bruker. Haha, de er så dumme at de skaffer seg bare mer-arbeid (skal tenke på dem når jeg driter paella ut, og se hvor lang kabel jeg kan legge).

Endret av slemskurk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genial post! :D

 

On topic: Om man har diaré i over 10 dager der man driter ned dassen hver gang, anbefaler jeg å oppsøke lege. Ikke at man nødvendigvis trenger å være smittsom, men kjekt å utelukke dette ved en avføringsprøve. Husk i samme slengen å drikke godt med væske og tilfør salttabletter da man kan bli dehydrert. Tykktarmen tar vanligvis opp mye væske sånn at avføringen skal bli passe konsistens når den skal ut igjen.

 

Det kan også lønne seg å undersøke om restauranter man ønsker å besøke, har fått gode karakterer hos mattilsynet, selv om et smilefjes ikke nødvendigvis er en garanti for st maten er trygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deilig! Ikke noe er så bra, som når bæsjen er regelmessig og i perfekt konsistens. Legg kabler i vei og vær stolt av deg selv! 

 

Bæsjefakta 1: Du vet at du jobber i helsevesenet når du klarer å prate om at avføringen til pasienten var løs og grønn mens du spiser lunsjen din, uten at det går utover appetitten din. 

Bæsjefakta 2: Kjæresten min fortalte at han ble bæsjet og tisset på daglig på jobb, på første date. Han hadde da en veileder innen urologi, så det ble mye tiss og bæsj på jobb.  

Bæsjefakta 3: Søsteren min ble akutt dårlig og måtte både både spy og få utløp for diaré samtidig, og hadde ikke noe bøtte . Hun valgte å spy i do og drite på seg selv. Selv tror jeg at jeg ville fått ut bæsjen i do og spy på gulvet hvis jeg ikke hadde hatt noen bøtte? For et dilemma. Har migrene, så den problemstillingen kunne ha skjedd meg nå og da (da får både diaré og kan spy samtidig), heldigvis er jeg forberedt og har alltid en tom bøtte tilgjengelig slik at jeg kan bæsje i do og spy i bøtta.  

Endret av Calluna
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Deilig! Ikke noe er så bra, som når bæsjen er regelmessig og i perfekt konsistens. Legg kabler i vei og vær stolt av deg selv!

Ja det er nydelig dritt, med akkurat rette konsistensen!

 

Bæsjefakta 3: Søsteren min ble akutt dårlig og måtte både både spy og få utløp for diaré samtidig, og hadde ikke noe bøtte

Her i Spanjakkia har man både et dass og et bide (på toalett- / bade-rommet), og det er da innen rekkevidde å spy (i vinkel) samtidig som man skiter.

Praktisk? Ja.

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Ja det er nydelig dritt, med akkurat rette konsistensen!

 

 

Her i Spanjakkia har man både et dass og et bide (på toalett- / bade-rommet), og det er da innen rekkevidde å spy (i vinkel) samtidig som man skiter.

Praktisk? Ja.

Nice! (Håper du slipper å måtte ta det i bruk, da). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber i helsevesenet. Der er det snakk om stomi, alt med avføring osv i lunsjen. Samt ymse dufter som oser ut av kroppsåpninger til urenslige folk. Yup. Ingenting biter lenger.

Hehe, jeg vet. Jeg tror noe av grunnen til at vi takler det, er fordi vi klarer å distansere oss fra det, altså ikke ta innover og "kjenne etter" fordi det er vanesak. Kjæresten er lege, så jeg hører om det meste og siden vi er i helsevesenet begge to snakker vi helt åpent sånne ting. Og ingen av oss synes det er noe ekkelt å snakke om det, for oss blir det like naturlig som å snakke om at man har vondt i hodet, som at man har diaré. Vi går på do sammen også av og til. 

 

Unntaket er kanskje følgende: Jeg skulle ha litt sexytime med kjæresten. Hadde da dekket han med masse sjokolade (sånn som man har på is) og skulle slikke det av han. Det så ut som diaré når det var smørt utover han på på den måten, og jeg ble skikkelig turned-off av det hele. Det var da jeg innså at å suge han på den vanlige måten, er virkelig mye mer sexy. Og siden den gang har jeg hatt en anstrengt forhold til flytende sjokolade. 

 

En fun fact til, om fising, riktignok: Før jeg kom inn i helse, trodde at jeg det var et sykdomstegn at man fiser, det samme trodde jeg om lyder fra magen etter man har spist. I etterkant har jeg skjønt hvor bra det er med lyder ifra magen  :yes: Da jobber tarmenene som de skal og det er grunn til å feire! Fis i vei og vær stolt! :woot:

Lenke til kommentar

Jeg skulle ha litt sexytime med kjæresten. Hadde da dekket han med masse sjokolade (sånn som man har på is) og skulle slikke det av han. Det så ut som diaré når det var smørt utover han på på den måten, og jeg ble skikkelig turned-off av det hele. Det var da jeg innså at å suge han på den vanlige måten, er virkelig mye mer sexy. Og siden den gang har jeg hatt en anstrengt forhold til flytende sjokolade. 

 

En fun fact til, om fising, riktignok: Før jeg kom inn i helse, trodde at jeg det var et sykdomstegn at man fiser, det samme trodde jeg om lyder fra magen etter man har spist. I etterkant har jeg skjønt hvor bra det er med lyder ifra magen  :yes: Da jobber tarmenene som de skal og det er grunn til å feire! Fis i vei og vær stolt! :woot:

... ikke at det er et problem for meg (spesielt med tanke på forum-delen og postemnet), men her opplever jeg at vi skjæjner ut.

Endret av slemskurk
Lenke til kommentar

Etter din trådstartende bæsjebonanza, med følgende godsaker:

 

...porselens-sprøytelakkering...
...avføringen er fast og fin...

...den passerer ringmuskelen med akkurat rette 'motstanden'...

...Sånn at den blir kappa opp i passe store deler...

...nærmest som pølser på ei snor...
...Så da er fordøyelsessystemet i orden...
...ble jeg utestengt fra fitteguiden.no...

...når jeg driter paella ut...

...se hvor lang kabel jeg kan legge...

 

er du frekk nok til å klage på litt fisesnakk???  :eek: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet. Jeg tror noe av grunnen til at vi takler det, er fordi vi klarer å distansere oss fra det, altså ikke ta innover og "kjenne etter" fordi det er vanesak. Kjæresten er lege, så jeg hører om det meste og siden vi er i helsevesenet begge to snakker vi helt åpent sånne ting. Og ingen av oss synes det er noe ekkelt å snakke om det, for oss blir det like naturlig som å snakke om at man har vondt i hodet, som at man har diaré. Vi går på do sammen også av og til.

 

Unntaket er kanskje følgende: Jeg skulle ha litt sexytime med kjæresten. Hadde da dekket han med masse sjokolade (sånn som man har på is) og skulle slikke det av han. Det så ut som diaré når det var smørt utover han på på den måten, og jeg ble skikkelig turned-off av det hele. Det var da jeg innså at å suge han på den vanlige måten, er virkelig mye mer sexy. Og siden den gang har jeg hatt en anstrengt forhold til flytende sjokolade.

 

En fun fact til, om fising, riktignok: Før jeg kom inn i helse, trodde at jeg det var et sykdomstegn at man fiser, det samme trodde jeg om lyder fra magen etter man har spist. I etterkant har jeg skjønt hvor bra det er med lyder ifra magen :yes: Da jobber tarmenene som de skal og det er grunn til å feire! Fis i vei og vær stolt! :woot:

Det beste jeg vet er mår folk har fått laxoberal dråper og de sitter på dass og truer så ille at gebisset klaprer i kjeften på dem.

 

På en annen side har jeg også fått litt anstrengt forhold til flytende sjokolade i flaske etter jeg begynte på sykehjem for et par år siden. Spesielt når de demente skal hjelpe til med å vaske det vekk, med hendene... blæh. Det blir 3x jobb. Vaske pasient, vaske senga og til slutt de veggene de har skrevet 111 på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste jeg vet er mår folk har fått laxoberal dråper og de sitter på dass og truer så ille at gebisset klaprer i kjeften på dem.

 

På en annen side har jeg også fått litt anstrengt forhold til flytende sjokolade i flaske etter jeg begynte på sykehjem for et par år siden. Spesielt når de demente skal hjelpe til med å vaske det vekk, med hendene... blæh. Det blir 3x jobb. Vaske pasient, vaske senga og til slutt de veggene de har skrevet 111 på.

Haha, så det er ikke bare meg altså. 

Det er rart. Jeg tåler merkelig nok å se diaré bedre enn å spise flytende sjokolade fra flaske, selv om jeg blir litt småirritert når pasienten kommer ut med bæsj på hendene. Jeg vet veldig godt at de kan ikke noe for det, men, ja, som du sier, det blir 3x jobb. Og det er alltid så stress å få ut bæsjen dems under neglene, så da blir det full "manikyr" i tillegg med negleklipping sånn at jeg sørger for at hendene deres er ordentlig rene.  Så mye trøbbel og ekstraarbeid kombinasjonen bæsj hos mennesker med demens som er har full mobilitet kan skape, så passer jeg på at holde de så godt under tilsyn som jeg kan, og forebygge bæsjehendelsene så langt det lar seg gjøre. Av og til er den nesten mer arbeid i de som er fullt fysisk oppegående med demens, for de som ikke er så mobile har i det minste ikke like store muligheter til å male veggene og seg selv med bæsj

Lenke til kommentar

Etter din trådstartende bæsjebonanza, med følgende godsaker:

 

...porselens-sprøytelakkering...

...avføringen er fast og fin...

...den passerer ringmuskelen med akkurat rette 'motstanden'...

...Sånn at den blir kappa opp i passe store deler...

...nærmest som pølser på ei snor...

...Så da er fordøyelsessystemet i orden...

...ble jeg utestengt fra fitteguiden.no...

...når jeg driter paella ut...

...se hvor lang kabel jeg kan legge...

 

er du frekk nok til å klage på litt fisesnakk???  :eek: 

Haha, det er nok my sexytime med min kjære som ble litt i det drøyeste laget for han. Fising har jo noe med avføring å gjøre, så det kan det ikke være. Visste dere at når dere fiser og det stinker, så er fordi det er mikroskopiske avføringsdråper som blir sendt imot deg? 

Lenke til kommentar

Av og til er den nesten mer arbeid i de som er fullt fysisk oppegående med demens, for de som ikke er så mobile har i det minste ikke like store muligheter til å male veggene og seg selv med bæsj

Sånn for et sidespor...

...når jeg blir 'gal' - og det må jeg jo bli før eller siden, antar jeg - da tenker jeg å sitte på gamlehjem og le meg ihjel.

Lenke til kommentar

Jeg har en pasient som pleier å fikse meg i hånda når stell utføres. Sikkert for å vise dominans... Han ser ut til å holde seg til jeg kommer på besøk, og han virker vel litt for fornøyd etterpå.

Tja, det høres da litt ut som han ser på deg som... tømme-tarm, tjener?

Lenke til kommentar

Akkurat en slik overskrift man ønsker å lese rett før man skal stappe en brødskive inn i kjeften.

 

Hvorfor får slike overskrifter og tråder stå? I det minste endre trådtittelen til noe mer estetisk eller legespråk-aktig?

Du får nesten komme med et bedre forslag, da.

Men, nå inneholder jo tråden poster som reflekterer overskriften ganske så bra, så i det minste så vet man hva man går til når man klikker seg inn på den.

 

...hvis du har for vane å lese postene i en tråd du klikker på, til forskjell fra å ignorere hele sammenhengen (pun intended) og bare legge ut (also) din egen post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...