Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy S10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fatte at noen synes den kameraplasseringen er å foretrekke fremfor å ha den midt på skjermen. At batteristatus osv blir forskyvet mot venstre er helt unaturlig.

 

Kan ikke fatte at noen syns det er bedre å ha bump I midten som kommer i veien for media. Mye bedre i hjørne der lite er brukt uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om man har litt sunn fornuft..så kan man spare store summer på og legge seg et år etter på mobilfronten..jeg bruker feks en tlf fra i fjor som kostet 8000 da ?

Som jeg kjøpte kliss ny fra Elkjøp til 3000 kr i år..og nei det er ikke så stor forskjell på kamera prosessor og lignende..det viktigste uansett kamera er faktisk fortsatt den som tar bildet..

Litt som og gi noen en racer bil hvem som helst kan sette seg bak rattet ikke alle kan kjøre fort?

 

Mener du virkelig at telefon til 3000 kan måle seg med en til 9000?? Er store forskjellig på kamera spesielt mørke omgivelser. Prosessor og hastighet. Og spesielt skjerm.

Lenke til kommentar

Så Huawei er bedre på stillbiler, og S10 er bedre på video?

 

Edit: Støtter S10 dual-SIM?

 

Er skuffet over omtalen av video (nada). Synes testen burde svart på følgende:

 

1. Er den reelle bildekvaliteten på video under samme forhold lik eller bedre enn S9 eller konkurrentene?

2. Tabell over video specs (oppløsning/fps/HDR)

3. Er specs samme eller bedre enn S9 og konkurrenter? (S9 introduserte 60fps i 4K som var en av mine grunner til å kjøpe den men det var knapt nevnt i noen reviews den gangen)

 

For å finne ut av dette må jeg google modellene og ha browser vinduer side ved side for å sjekke ut hva som faktisk er nytt. Synes video er viktig nok til at man kan ha dette med i omtalen. Jeg har ikke digitalkamera lenger (de fleste har ikke det), og at av bilder/video fra livet, ferier, osv kommer fra mobilen. Derfor det det veldig relevant å vite om eventuelle fremskritt og funksjoner på videofronten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre skjerm enn huawei. Bedre ui enn huawei. Bedre batteririd enn huawei. Kamera i samme kvalitet. Bedre tilkoblinger enn huawei. Alikevel dårligere karrakter enn huawei. Hva har tek.no imot samsung? Det vurde herske liten tvil. Pr i dag er dette den beste telefonen du får kjøpt for penger. Og det kommer den til å være til slutten av mars når nye huawei kommer. Så tek.no er dessverre ikke et nettsted man kan stole på lengre. Alt for tabloide og applevennlige. Tilogmed itavisen blir seriøse i forhold til tek. Og det burde få redaksjonen til å heise det røde flagget...

 

Bedre skjerm? Hvorfor?

Bedre ui? Ha. Nei. Dette er samsung.

Bedre batteri? 4100 mah mot huawei sine 4200 mah.

Kamera er, ifølge alle tester litt dårligere.

Bedre tilkobling? Begge er usb-c.

 

Hva har du imot huawei?

 

Du sier også at det er den beste telefonen for pengene, men den koster altså 1000 kroner mere enn huawei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det mener jeg du er et klassisk eksempel på en lurt forbruker. Jeg bruker en Huawei Mate 10Pro og skjermen er fantastisk prosessoren er mer en god nok til alt og kameraet er også fantastisk samt den har 6 gigabyte ram som er mere enn mange av de nyeste.

Hadde du vist litt mere om teknologi så hadde du også forstått dette.denne tlf kostet 8000 for et år siden..les litt om det telefoner har nådd et toppunkt hvor oppgraderingen er så minimal og ofte meget unødvendig,men når det finnes mennesker som tror på reklame så blir det kjøpt.

 

Mener du virkelig at telefon til 3000 kan måle seg med en til 9000?? Er store forskjellig på kamera spesielt mørke omgivelser. Prosessor og hastighet. Og spesielt skjerm.

Lenke til kommentar

 

Bedre skjerm enn huawei. Bedre ui enn huawei. Bedre batteririd enn huawei. Kamera i samme kvalitet. Bedre tilkoblinger enn huawei. Alikevel dårligere karrakter enn huawei. Hva har tek.no imot samsung? Det vurde herske liten tvil. Pr i dag er dette den beste telefonen du får kjøpt for penger. Og det kommer den til å være til slutten av mars når nye huawei kommer. Så tek.no er dessverre ikke et nettsted man kan stole på lengre. Alt for tabloide og applevennlige. Tilogmed itavisen blir seriøse i forhold til tek. Og det burde få redaksjonen til å heise det røde flagget...

 

Bedre skjerm? Hvorfor?

Bedre ui? Ha. Nei. Dette er samsung.

Bedre batteri? 4100 mah mot huawei sine 4200 mah.

Kamera er, ifølge alle tester litt dårligere.

Bedre tilkobling? Begge er usb-c.

 

Hva har du imot huawei?

 

Du sier også at det er den beste telefonen for pengene, men den koster altså 1000 kroner mere enn huawei.

Kjent sak at samsung har beste skjermene. Den er hdr10+ og bedre kalibrert farger og lysere skjerm. Målinger for skjerm viser dette. Kamera scorer likt. Med bedre tilkoblinger menes at s10 har aux. Sett batteritest. S10 + scora litt bedre. Bedre ui er subjektivt. Kommer Ann på hva man liker. Men Samsung nyeste heter one ui. Den er ny og lettere skall og er veldig bra. Du burde gå å teste s10 på en butikk.

Huawei er dritbra. Men s10 nå er litt bedre

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at telefon til 3000 kan måle seg med en til 9000? Er store forskjellig på kamera spesielt mørke omgivelser. Prosessor og hastighet. Og spesielt skjerm.

 

Kommer helt an på tiltenkt bruk. Stort sett er det som du sier, at det er mørke omgivelser som skiller. I dagslys må det lupe til for å skille dedikert kamera (kompakt/refleks) fra mobilbilder. Lett surfing, ringing og tekst gjør man på hva som helst.

Har man slike krav vil en til 3000 matche en til 9000 hands down.

Har selv en S8 (4400 på prisjakt) og hverdagen min vil ikke endres en tøddel om jeg skaffet en S10. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mener du virkelig at telefon til 3000 kan måle seg med en til 9000? Er store forskjellig på kamera spesielt mørke omgivelser. Prosessor og hastighet. Og spesielt skjerm.

 

Kommer helt an på tiltenkt bruk. Stort sett er det som du sier, at det er mørke omgivelser som skiller. I dagslys må det lupe til for å skille dedikert kamera (kompakt/refleks) fra mobilbilder. Lett surfing, ringing og tekst gjør man på hva som helst.

Har man slike krav vil en til 3000 matche en til 9000 hands down.

Har selv en S8 (4400 på prisjakt) og hverdagen min vil ikke endres en tøddel om jeg skaffet en S10. 

Nei, det gjør ikke det. Du kan se på en telefon rent objektivt og si at en telefon er bedre enn en annen.

 

Det å si at en telefon er god nok for deg blir subjektivt. Det subjektive er helt klart mest viktig når du skal kjøpe en telefon, men om du skal si at en telefon er like bra som en annen så er det kun det objektive som avgjører. Jeg har en Nokia 7 Plus som jeg syntes var for dyr når den kom så jeg ventet til prisen gikk ned (fikk den for 2800 kroner med deksel inkludert i prisen med abonnement uten binding). Den er god nok for meg, men jeg vil likevel si at denne telefonen er bedre. Ikke en telefon jeg kommer til å kjøpe av rent subjektive grunner. Det er merkelig hvor vanskelig det er å forstå at meninger er subjektive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedre skjerm? Hvorfor?

Bedre ui? Ha. Nei. Dette er samsung.

Bedre batteri? 4100 mah mot huawei sine 4200 mah.

Kamera er, ifølge alle tester litt dårligere.

Bedre tilkobling? Begge er usb-c.

 

Hva har du imot huawei?

 

Du sier også at det er den beste telefonen for pengene, men den koster altså 1000 kroner mere enn huawei.

Heisann. Jeg har ingenting imot huawei, hva får deg til å tro det? Jeg refererer jo bare til omtalen. Tilkoblinger, samsung har 3,5mm jack, det har vel ikke huawei? Eller har jeg bommet på den? Har ikke sett kameratester, jeg bare refererer til det tek skriver. Er jo bare svada hele karaktersystemet.
Lenke til kommentar

Blir ihvetfal veldig billig om det blir Note 7 sagaen all over again ;)

Eller så kan det jo ta en god stund. S9 for.ex gikk ned rundt 2500,- fra Feb til Juni i fjor. Uansett mange gode tlf til halve prisen av S10 som yter minst like bra.

 

Er det ikke snart på tide å glemme Note 7 nå???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...