Gå til innhold

Bytte bank


Gjest Slettet-6CexrT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er (eller blir) medlem i OBOS, er OBOS-banken et av de beste alternativene som bruksbank. 1,10 % rente på brukskonto, og 0 i gebyr. Bra nettbank, og god app. Bra betingelser på boliglån.

 

Det å bytte bank er ikke noe problem, men alle avtalegiroer må endres til ny konto. eFaktura (som ikke er kombinert med Avtalegiro) følger ditt personnummer, og vil dukke opp i alle nettbankene dine.

Endret av zanta
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Digitale søknader blir behandllet på akkurat samme måte, ved at en rådgiver tar saken ved "avvik fra normalen"

 

Du tar helt feil.  Sbanken f.eks. er ikke interessert i special-cases, til tross for at jeg hadde det gamle boliglånet hos de og en lang og plettfri historikk, men da jeg så gikk til en Sparebank1 filial og var der nærmest ingen grenser for hvor mye de kunne hjelpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sbanken har vel minimalt med administrasjon og satser på full-automatikk via nettsidene og backend. De har uansett et bredt tjenestespekter for å være en ren internet-bank.

Sbanken er en helt grei dagligbank, men ikke mer, og det finnes banker som har bedre betingelser. Tjenestespekteret er ikke særlig omfattende sammenlignet med andre, kundeservice er dårlig når det kommer til kompliserte tjenester, og de er dårlig på spesielle tjenester som er utenfor mainstream. De har bl.a. ikke nettbasert søknad om mellomfinansiering, dette må gjøres manuelt, og behandlingstiden er flere uker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Jeg fikk beskjed om å gå innom postkontoret for å kunne lage konto hos sbanken, måtte dere også? Hvorfor det? Er det ikke like greit å gå innom vanlig bank, når dere sier at sbanken er nettbasert og man allierte må innom et fysisk sted? Finnes det ingen banker på nett som man aldri trenger å gå innom et sted uansett hvilken sammenheng det er?

Lenke til kommentar

Hvis du er (eller blir) medlem i OBOS, er OBOS-banken et av de beste alternativene som bruksbank. 1,10 % rente på brukskonto, og 0 i gebyr. Bra nettbank, og god app. Bra betingelser på boliglån.

 

Det å bytte bank er ikke noe problem, men alle avtalegiroer må endres til ny konto. eFaktura (som ikke er kombinert med Avtalegiro) følger ditt personnummer, og vil dukke opp i alle nettbankene dine.

 

Slenger meg på denne. Jeg har bare gode ord om OBOS-banken, men sørg for å bli medlem ellers får du ganske dårlige betingelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Pass? Trodde det var nok med bankid på mobil som er jo sikkerhet nr.3 etter MINID og bankid med kodebrikke, hva med å sende kopi av førerkort, pass, bankkort på mail til sbanken og andre nettbaserte? Alt jeg bruker idag er veldig enkelt og jeg har blitt vant til det, men samtidig forandring fryder.

Lenke til kommentar

Pass? Trodde det var nok med bankid på mobil som er jo sikkerhet nr.3 etter MINID og bankid med kodebrikke, hva med å sende kopi av førerkort, pass, bankkort på mail til sbanken og andre nettbaserte? Alt jeg bruker idag er veldig enkelt og jeg har blitt vant til det, men samtidig forandring fryder.

Jeg byttet bank nylig, og det holder med bankID (fra annen bank) for å opprette konto. Dersom du skal avvikle alt med gammel bank, også bankID, må den nye banken din verifisere deg med pass før de kan utstede ny bankID til deg. Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT

Jøss, kan man virkelig ta med seg bankid til ny bank? Men noen god grunn til å slette alt fra tidligere bank, inkludert bankid? Betyr det at jeg slipper å dra innom postkontoret? Må man innom et sted med OBOS også?

Lenke til kommentar

Jøss, kan man virkelig ta med seg bankid til ny bank? Men noen god grunn til å slette alt fra tidligere bank, inkludert bankid? Betyr det at jeg slipper å dra innom postkontoret? Må man innom et sted med OBOS også?

Nei, du tar den ikke med, du oppretter ny bankID i ny bank, og sier opp din gamle bankID i din gamle bank. Eller du kan beholde den gamle og opprette en ny i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...