Gå til innhold

Blir dette grunnlaget for Amazons elektriske varebiler?


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pickup er vel ikke det mest fornuftige valget når man skal kjøre rundt med løse småpakker på planet, spesielt hvis man kommer opp i litt fart eller kjøre sakte igjennom lugubre nabostrøk.

Folkene bak sier jo at man kan bygge som man vil på plattformen, så jeg regner jo med at det kommer en transporter lignende varebil derifra, sånn siden Amazon plutselig kaster penger mot dem? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen. Se til Norske posten, de krever postkasser i samlestativ en armlengde fra veien. Se til norske søppelbiler, de krever også dunkene en armlengde fra veien. Sånn blir det nok med Amazon også.

 

Neste steg blir da automatisk mating av pakker fra bil til postkasse. En tuklefri metode med låst postkasse, automatisk kryptert handshake der kun automatiske biler får åpne og kun levere post inn i kassa. Deretter må eieren ha nøkkelkort, kode eller lignende for å åpne kassa. Standard kassestørrelser og mekanismer gjør det kompatibelt. De kan til og med patentere systemet og kreve royalties for at andre bruker "deres" postkasser, eller abbonementstjeneste på postkasse og oppbevaringstjenester for de som velger liten postkassestørrelse. Eventuelt holde systemet lukket og pushe levering gjennom Amazon ennå hardere. Med automatikk blir lønnskostnadene lavere og ennå flere lavt utdannede faller utenfor arbeidslivet. Og alle omfavner det på grunn av lavere priser, mens Jeff Bezos blir ennå rikere.

Lenke til kommentar

Er det en mulighet for at hele postkassen snart forsvinner...Ikke mye relevant som havner der lenger uansett...95 % reklame. Resten mottar man via nettet og større pakker på "post-i-butikk"

 

95% av det jeg får er ikke reklame. Relevante brev, hentelapper, småpakker fra Kina osv. Skulle gjerne hatt en større kasse med nøkkelbrikke/kode så jeg kunne mottatt pakker der også.

Lenke til kommentar

Neste steg blir da automatisk mating av pakker fra bil til postkasse.  Standard kassestørrelser og mekanismer gjør det kompatibelt.

 

Skulle gjerne hatt en større kasse med nøkkelbrikke/kode så jeg kunne mottatt pakker der også.

 

Du ønsker større kasse mens alle andre skal ha en i standard størrelse :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er det en mulighet for at hele postkassen snart forsvinner...Ikke mye relevant som havner der lenger uansett...95 % reklame. Resten mottar man via nettet og større pakker på "post-i-butikk"

 

 

Jeg får 0% reklame og brev minst tre dager hver uke. Blant annet med "hentelapper" for pakker "på posten". Jeg har ikke noen digitale postkasser og nekter å forholde meg til epost.

 

Så hva var egentlig poenget ditt? At alle er akkurat som deg? Nei vennen. Du tar feil.

Lenke til kommentar

 

Er det en mulighet for at hele postkassen snart forsvinner...Ikke mye relevant som havner der lenger uansett...95 % reklame. Resten mottar man via nettet og større pakker på "post-i-butikk"

 

95% av det jeg får er ikke reklame. Relevante brev, hentelapper, småpakker fra Kina osv. Skulle gjerne hatt en større kasse med nøkkelbrikke/kode så jeg kunne mottatt pakker der også.

Hadde ikke vært så dumt. Kassene er ikke større enn at de må være ulåste.

Sprekken blir for liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...