Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg kjøpt en 4 dager gammel Samsung S10 for 6000kr.
Telefonen er på vei i posten.

Fikk kopi av kvittering fra selger, og ser at denne er kjøpt på Telenor Swap avtale. Ser også på telenors nettsider at man kan få en Galaxy Watch Active dersom  man bestiller denne i Samsung Members appen. 

Siden jeg vet IMEI nr til telefonen, og har kvittering så åpnet jeg Samsung members på min nåværende telefon (S9+), men finner ingen plasser å bestille denne klokka. Må det gjøres fra en S10 telefon? Trodde det holdt med kopi av kvittering og IMEI nr.

 

 

 

Edit:
Sendte melding til selger. Han sa at han hadde bestilt klokka. Men han sa at han skulle gi meg den gratis når han fikk den i posten :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Har selger betalt ut swap? For om han stopper og betale på swap kan du risikere å sitte uten brukbar telefon

 

Dette har vi ikke snakket om. Jeg oppdaget ikke at dette var en swap-telefon før han sendte kopi av kvitteringen (etter at telefonen gikk i post).

 

Kan Telenor sperre IMEI?

Lenke til kommentar

Postet følgende på Telenors facebook side:

 

Hei. Har kjøpt brukt swap-telefon. Gjør det noe?

 

Jeg fant meg nylig en 4 dager gammel (brukt) telefon på finn.no

 

Annonsen og prisen så grei ut. Ble derfor enig med selger om å kjøpe den. Selger sendte den i postoppkrav til meg. Så om noen dager er jeg lykkelig eier av en (nesten) ny Samsung Galaxy S10.

 

Men så til saken:

Etter at telefonen gikk i post så sendte selger meg kopi av kvitteringa på telefonen. Her framgår det at det er en såkalt swap-telefon.

I den forbindelse lurer jeg på om dette får noen påvirkning for meg?

 

At selger har "swap-utgifter" på en telefon som jeg har bryr jo ikke meg noe særlig.

Men hva skjer dersom han ikke betaler for seg til Telenor?

Vil Telenor da kunne sperre IMEI nummeret på telefonen som nå er min? Risikerer jeg å måtte gi fra meg telefonen?

 

Jeg vil jo tro for alles del at selger betaler den ut hos dere, så snart som mulig.

 

Men spørsmålet mitt er om det vil kunne få konsekvenser for meg som uviten kjøper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Postet følgende på Telenors facebook side:

 

Hei. Har kjøpt brukt swap-telefon. Gjør det noe?

 

Jeg fant meg nylig en 4 dager gammel (brukt) telefon på finn.no

 

Annonsen og prisen så grei ut. Ble derfor enig med selger om å kjøpe den. Selger sendte den i postoppkrav til meg. Så om noen dager er jeg lykkelig eier av en (nesten) ny Samsung Galaxy S10.

 

Men så til saken:

Etter at telefonen gikk i post så sendte selger meg kopi av kvitteringa på telefonen. Her framgår det at det er en såkalt swap-telefon.

I den forbindelse lurer jeg på om dette får noen påvirkning for meg?

 

At selger har "swap-utgifter" på en telefon som jeg har bryr jo ikke meg noe særlig.

Men hva skjer dersom han ikke betaler for seg til Telenor?

Vil Telenor da kunne sperre IMEI nummeret på telefonen som nå er min? Risikerer jeg å måtte gi fra meg telefonen?

 

Jeg vil jo tro for alles del at selger betaler den ut hos dere, så snart som mulig.

 

Men spørsmålet mitt er om det vil kunne få konsekvenser for meg som uviten kjøper.

Tidligere tråd om det samme, les hele

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1741428

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Fikk følgende svar fra Telenor:

 

Hei Jørn,

Gratulerer med ny mobil :)

Om det er en SWAP-avtale som ikke blir betalt, så vil dette gå utover den som er ansvarlig for avtalen. Du trenger derfor ikke være redd for at selve mobilen blir sperret eller at du må gi den fra deg.

Håper du blir fornøyd med mobilen, og skulle det være noe annet du lurer på eller trenger hjelp til så er det bare å ta kontakt med oss.

/Siw

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For litt siden begynte telefonen min å låse seg opp i lommen selv om jeg har slått på skjermlåsen. Nå sier det nesten hele tiden, og plutselig lever den sitt eget liv og ringer til folk i hytt og pine.

 

Mener jeg har stilt inn alt som være av/på, men er det noen triks der for å holde den låst i lommen?

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

For litt siden begynte telefonen min å låse seg opp i lommen selv om jeg har slått på skjermlåsen. Nå sier det nesten hele tiden, og plutselig lever den sitt eget liv og ringer til folk i hytt og pine.

 

Mener jeg har stilt inn alt som være av/på, men er det noen triks der for å holde den låst i lommen?

Aldri hatt det problemet på touch-telefoner, men hva om du aktiverer mønsterkode + ansiktopplåsing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...