Gå til innhold

Kina kontrollerer mye av mineralene verden trenger til det grønne skiftet. Nå er Europa bekymret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteri blir kansje ikke billigere enn det er no.

Her en konstruksjon for å spare 90% av batterimengda ved å ta transportstrekker på veg, og øke funksjonen/ bruksverdi. (Er en del enklere en det ser ut for)

 

 

Bare se hva Tesla klarer å levere for NOK 1 500 000, med 1 000 kWt. Som er 3 ganger så mykje batteri som konstruksjon over krev, for å køyre 8 timer på veg 45 kW

https://www.tesla.com/no_NO/semi

 

Eksisterende småbåt og bobil produksjon har jo noe gammelmodig og sidrumpa preg.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle vært interessant og vite det eksakte tallet det grønne skiftet koster verden, mener jeg leste en plass at omsetninger er på over 4000 milliarder årlig men kan ikke gå godt for om det beløpet stemmer siden jeg ikke finner artikkelen igjen.

 

Ganske ekstremt det som foregår nå for tiden her på jorden, og vi som forbrukere må begynne å akseptere av vi vil få forverrete levekår utover mot århundreskiftet, det vil nok bli en formidabel gjeng som vil få problemer med husly, varme og mat siden både velferdsgoder og jobber vil forsvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4000 milliarder årlig blir småtterier sammenlignet med hvor mye verdens oljeforbruk koster. 100 millioner fat pr. dag tilsvarer rundt 55 milliarder kroner daglig, som igjen tilsvarer 20075 milliarder kroner i året.

Og den inntjeningen skal bort, som jeg sa det er veldig ekstremt det vi skal gjøre utover i dette århundret.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og den inntjeningen skal bort, som jeg sa det er veldig ekstremt det vi skal gjøre utover i dette århundret.

Ser det for meg at avisene får forbud mot å ha innhold som fremmer kjøpepress. Blir kneppet vanskeligere en å innføre røykeforbud.

Men for min del kunne da Hoolywood godt brukt noen eldre biler når dei like vel skal sprenges. Og gamle veirmeldinger kunne man gjenbrukt når temperatur, nedbør og vind stemmer.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Ser det for meg at avisene får forbud mot å ha innhold som fremmer kjøpepress. Blir kneppet vanskeligere en å innføre røykeforbud.

Men for min del kunne da Hoolywood godt brukt noen eldre biler når dei like vel skal sprenges. Og gamle veirmeldinger kunne man gjenbrukt når temperatur, nedbør og vind stemmer.

Kjøpepress blir ingen problemer, en god slump av lønna "hvis du er så heldig og ha en jobb da" blir å gå til avgifter/skatter og sannsynligvis får du ikke jobbe fulltid heller, problemet er at det blir flere som går på trygd og inntektene til staten vil stupe radikalt utover dette århundret, potensielt kan Norge tape 7000milliarder i inntekter hvis det blir full stopp i oljevirksomheter.

 

Veimeldinger blir ingen problemer heller, blir bare et fåtall som har egne biler, alle andre må bruke en eller annen form for offentlig transport.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet hvilken skade de store ideologiene gjorde i forrige århundre. Nå har det kommet en ny super-ideologi, eller religion. Og nok en gang blir folk hjernevasket og indoktrinert. Klimareligionen kan sende et samfunn utfor stupet. Men den kan også føre til fremskritt. Det er det ingen som vet. Barn og ungdom er forøvrig fullstendig hjernevasket. De er overbevist om at verden går under, om de ikke gjør radikale endringer. Alt sammen fordi den globale temperaturen har steget med 0,8 grad de siste 150 årene, noe som er helt innenfor normalen. Det er utrolig. Men ingen kan styre et samfunns kulturutvikling. For bare 20-30 år siden, fantes det ikke engang klimaforskere. En ting er ihvertfall sikkert: Dette har ingenting med vitenskap å gjøre. Teorien om menneskeskapt global oppvarming kommer ikke til å verifiseres eller falsifiseres. Men klimaprestene kommer til å finne akkurat de tallene de ønsker.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at det skal være større forekomster i Kina enn i Europa. Det er kun snakk om å lete og om å akseptere de ulemper gruvedrift medfører.

Når en ser at Sverige og Finland har store påviste forekomster og stor produksjon, er det naturlig at også Norge kan ha det samme, vi har bare ikke lett nok ennå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingenting som tilsier at det skal være større forekomster i Kina enn i Europa. Det er kun snakk om å lete og om å akseptere de ulemper gruvedrift medfører.

Når en ser at Sverige og Finland har store påviste forekomster og stor produksjon, er det naturlig at også Norge kan ha det samme, vi har bare ikke lett nok ennå.

 

Det er ikke bare på Kinas fastland dette handler om. Kina er den nye "kolonimakten" i flere afrikanske land hvor de har inngått avtaler med ymse statsledere om å bygge ut infrastruktur, med kinesiske arbeidere, for å få tilgang og uthenting av deres naturressurser.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med vitenskap å gjøre. Teorien om menneskeskapt global oppvarming kommer ikke til å verifiseres eller falsifiseres.

 

I og med at den heter "teori" og ikke "hypotese" betyr det at hypotesen om menneskeskapt global oppvarming er verifisert og validisert, og akseptert som vitenskapelig teori...
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er ikke bare på Kinas fastland dette handler om. Kina er den nye "kolonimakten" i flere afrikanske land hvor de har inngått avtaler med ymse statsledere om å bygge ut infrastruktur, med kinesiske arbeidere, for å få tilgang og uthenting av deres naturressurser.

 

Jeg gremmes med tanken om at vi skal være avhengige av denne ondskapsfulle staten Kina. FascistChinaFlag.png

Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare på Kinas fastland dette handler om. Kina er den nye "kolonimakten" i flere afrikanske land hvor de har inngått avtaler med ymse statsledere om å bygge ut infrastruktur, med kinesiske arbeidere, for å få tilgang og uthenting av deres naturressurser.

 

Jeg gremmes med tanken om at vi skal være avhengige av denne ondskapsfulle staten Kina. FascistChinaFlag.png

https://cdn0.tnwcdn.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/12/canadian-marijuana-flag.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...