Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Falfal skrev (34 minutter siden):

For dere som har Tesla, hvor mye opplever dere verditapet er på bilen? En ny Tesla Model 3 LR AWD går nå for 470k, med nullrentekampanje er det i praksis kanskje 410k. Er det realistisk å tenke at man kan eie en Tesla i 3 år og selge den for 300k da? Kanskje spesielt mulig siden nybilprisene skal opp fremover? Jeg er ikke av typen som kjører kjempemange kilometer, vil mest bare ha en pålitelig bil på langtur til fjells (i alt mulig føre), og litt til å kjøre til andre byer. 

Du kan forvente å tape mellom 45-50% på 4 år. De første 3 åra er da bilen faller mest i verdi, så ja. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutes ago, Falfal said:

For dere som har Tesla, hvor mye opplever dere verditapet er på bilen? En ny Tesla Model 3 LR AWD går nå for 470k, med nullrentekampanje er det i praksis kanskje 410k. Er det realistisk å tenke at man kan eie en Tesla i 3 år og selge den for 300k da? Kanskje spesielt mulig siden nybilprisene skal opp fremover? Jeg er ikke av typen som kjører kjempemange kilometer, vil mest bare ha en pålitelig bil på langtur til fjells (i alt mulig føre), og litt til å kjøre til andre byer. 

Jeg kjøpte TM3LR standard farge med vinterhjul og hengerfeste for 483.000,- i mai 2019.

Solgte den i februar 2023 for 280.000,-

Så for meg var dette et helt normalt verditap.

For å skjønne verditapet, så pleier det å funke, å se på finn.no etter sammenlignbare biler, og så se på prisen til den som er 3dje billigste. og trekke fra 8%

Men det er viktig også å se på hvor i landet man bor. Kjøpergruppen din innsnevres endel av at folk ikke gidder å reise superlangt  for å se på, og kjøpe bil.

Når det gjelder at det kommer moms på elbiler, så ville jeg ikke tillagt så altfor mye påvirkning av prisen på det. Jeg tror den generelle prisen på biler kommer til å gå ned, eller stå stille, selv om det kommer moms.

Skrevet
Falfal skrev (55 minutter siden):

Jeg er på nummer syv og i snitt har alle solgt for over forventet prisfall. Både ved innbytte og privat. Men det varierer og det er mest pga jojo prisingen til Tesla. Er en uheldig så kjøper en på ‘topp’ og selger på bunn.

Skrevet
Salvesen. skrev (9 timer siden):

Har fartet rundt i en helt ny Octavia denne uken i Ungarn, de var helt ubrukelige mot høye kjøretøy(lastebiler m.m). Slår seg ikke av og en blir konstant blinket på.

’ap’ var også veldig dårlig, spesielt skifte av felt var katastrofe. Ville ikke fullføre 9/10 ganger.

Fra en som kjører både Tesla og ID7 GTX så kan jeg med hånden på hjertet si at VAG sin løsning er mye bedre enn Model Y. 
Lysene på ID7 er helt rå. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...