Gå til innhold

Lager strøm selv: Slik klarer de seg utenfor el-nettet


Anbefalte innlegg

Du skjønner visst ikke poenget. Hva hjelper det om økonomien går så det suser, om naturen dør som følge av menneskelig aktivitet som prioriterer profitt over noe annet? Skatter og avgifter på CO2 er bare et plaster på såret som egentlig har som hensikt å lure penger ut av folk. Det er hele vår levemåte som må endres, og det vil nok ikke folk flest godta.

Det kan jeg være enig i, vi ser at insekter dør i hopetall, det får dramatiske konsekvenser for oss mennesker. All stråling vi omgir oss med er en mulig hovedårsak til at insekter dør.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jaha? En generator som kun henter energi fra seg selv, og som kan levere 10 kW året rundt. Si meg, fikk du en e-post der du måtte oppgi kredittkortinformasjonen din for å få agenturet på denne?

Skulle gjerne sett oppfølgeren til dette intervjuet. For mange år siden var det en fyr i øvre Saltdal som hadde en elektromotor som skulle produsere mer energi enn den brukte. Det var en svær artikkel i Avisa Nordland om dette. Han lovet at om kort tid ville dette være en verdenssensasjon og at hele energimarkedet ville bli revolusjonert. Jeg venter ennå på oppfølgeren....

Dette er helt åpenbart bare tull, lettlurte journalister som har null peiling er det mange av, likeså lettlurte lesere.

Dette viser bare at det er viktig å styrke naturfagundervisningen i skolen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett oppfølgeren til dette intervjuet. For mange år siden var det en fyr i øvre Saltdal som hadde en elektromotor som skulle produsere mer energi enn den brukte. Det var en svær artikkel i Avisa Nordland om dette. Han lovet at om kort tid ville dette være en verdenssensasjon og at hele energimarkedet ville bli revolusjonert. Jeg venter ennå på oppfølgeren....

Dette er helt åpenbart bare tull, lettlurte journalister som har null peiling er det mange av, likeså lettlurte lesere.

Dette viser bare at det er viktig å styrke naturfagundervisningen i skolen

Den som lever får se, en elotromagnetisk generator på 60KW står hos en drivhusbonde i California, han henter alle sin strøm fra denne generatoren. Verdenssensasjon ligger rett rundt hjørnet.
Lenke til kommentar

 

Man kan greit unngå kortere katastrofer med å ha et mindre lager med forsyninger, men svært få som tenker i de banene.

 

Faktisk mange som tenker i de banene nå til dags. Det er bekymringsverdig.

Om det blir katastrofe ville jeg ikke ventet 3 dager på at det skal være noe slags evakuering. Om millioner skal sitte i kjellere og avvente så blir det kaos når alle skal "ut".

 

Min første tanke ville vært å evakuere tvert, i stedet for å sitte i kjellern å vente på SMS fra staten. Hater kø også.

Lenke til kommentar

 

Min første tanke ville vært å evakuere tvert, i stedet for å sitte i kjellern å vente på SMS fra staten. Hater kø også.

Evakuere til hvor ?

 

Det er alltid situasjonen som oppstår som avgjør hvilken tiltak man burde gjøre.

Ikke at jeg stoler på at staten har fullstendige evakueringsplaner, men tror det er bedre og avvente situasjonen der man er sålenge situasjonen ikke tilsier at man burde flytte på seg umiddelbart og etterhvert få en oversikt over hvilken tiltak man burde gjøre.

 

Man behøver ikke og bli helt "prepper" og lage skjulte forsyningsposter rundt omkring i naturen, men nok til og klare seg en uke er nok ikke dumt og gjerne vite hvor man burde reise i forholdt til situasjonen.

Lenke til kommentar

Evakuere til hvor ?

 

Det er alltid situasjonen som oppstår som avgjør hvilken tiltak man burde gjøre.

Ikke at jeg stoler på at staten har fullstendige evakueringsplaner, men tror det er bedre og avvente situasjonen der man er sålenge situasjonen ikke tilsier at man burde flytte på seg umiddelbart og etterhvert få en oversikt over hvilken tiltak man burde gjøre.

 

Regner med det alltid finnes steder på planeten som ikke er berørt. Det spørs hvor lokalt problemet er.

Familien min har en "off grid" hytte. Om det ikke er tilstrekkelig så har noen slektninger feriehus i andre land. Eller bare ha med telt.

De fleste destinasjoner i Europa er gjennomførbare på maksimalt et par dager med bil så lenge ikke hele kontinentet er i unntakstilstand. Man kan enkelt finne et sted man kan være noen måneder uten visum.

 

Jeg mener uansett det alltid er bedre å stikke, da man kan avvente med å dra tilbake heller enn å avvente med å evakuere. "Preppen" blir da heller alt man trenger på veien og en haug kontanter.

 

Riktignok godt poeng. Det er mulig jeg bare har en fantasi om å være "on the road" i en apokalyptisk verden.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Humbugg har eksistert til alle tider, og utgjør vertfall 51%. Så hvorfor skulle dei ikke satse på dette når «røv-er-staten» på bildet under får penger og politisk oppslutning. Setter lista for moralsk organisering og løgnaktighet.

 

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne generator bruker verken diesel eller bensin. Den går uten tilførsel av annen energi enn det den produserer selv.

En elektrisk generator er en elektrisk maskin som kan drives av hva som helst som rører seg. Det du beskriver er en termodynamisk umulighet.

Endret av Lynxman
Lenke til kommentar

Enten holder du bevisst unna informasjon om energikilden for å kunne idiotforklare andre i ettertid eller så er du en av disse flatheartherne / Andrea Rossi-tilhengerne. Vær nå vennlig å slutt med den typen trollete taktikk. Legg kortene på bordet og forklar systemet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Jeg har jobbet med mange elektromagnetiske generatorer, fra noen få kilowatt til flere megawatt, men felles for disse er at de drives runt av en annen energikilde, dieselmotor eller vindturbin og så omdanner denne energien til elektrisitet.

 

Disse eksemplene dine derimot ser ut som åpenbar svindel begge to, håper du ikke har brukt noe penger på dette eller bundet deg til noe.

 

Hvis det fungerer så bra som de hevder kunne de bare bygget mange til seg selv og solgt strømmen, men det gjør de ikke. I stedet skal andre kjøpe dette av de gjennom intrikate kontrakter som til og med er posisjonsbestemte med gps-overvåking i utstyret slik at det ikke skal virke utenfor kontraktsbestemte områder?

 

I USA selges eco-gen sammen med solceller for å være lovlig, tipper at det gjør at de ikke kan saksøkes fordi anlegget tross alt leverer noe strøm, og i kontrakten står det antakeligvis ikke spesifisert eksakt hvor mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet med mange elektromagnetiske generatorer, fra noen få kilowatt til flere megawatt, men felles for disse er at de drives runt av en annen energikilde, dieselmotor eller vindturbin og så omdanner denne energien til elektrisitet.

 

Disse eksemplene dine derimot ser ut som åpenbar svindel begge to, håper du ikke har brukt noe penger på dette eller bundet deg til noe.

 

Hvis det fungerer så bra som de hevder kunne de bare bygget mange til seg selv og solgt strømmen, men det gjør de ikke. I stedet skal andre kjøpe dette av de gjennom intrikate kontrakter som til og med er posisjonsbestemte med gps-overvåking i utstyret slik at det ikke skal virke utenfor kontraktsbestemte områder?

 

I USA selges eco-gen sammen med solceller for å være lovlig, tipper at det gjør at de ikke kan saksøkes fordi anlegget tross alt leverer noe strøm, og i kontrakten står det antakeligvis ikke spesifisert eksakt hvor mye.

Ja jeg tror du har jobbet med generatorer, betyr ikke at ikke nye oppfinnelser kommer. Eco Gen sin er solgt i antall 500 til India, flere er i produksjon der allerede. Videre er det solgt ca 250 av den i USA, rundt 30 i Afrika, de fleste er under produksjon men noen titalls produserer strøm døgnet rundt.

 

Jeg har selv sett denne og startet opp en slik, og ikke låst i det jeg lærte på skolen var det eneste riktige.

 

Solceller i antall 2-3 leveres til hver joulboks, de er for at batterier som står i maskinen aldri skal lades ut om maskinen slås av i måneder.

Endret av Voksen mann
Lenke til kommentar

Ja jeg tror du har jobbet med generatorer, betyr ikke at ikke nye oppfinnelser kommer. Eco Gen sin er solgt i antall 500 til India, flere er i produksjon der allerede. Videre er det solgt ca 250 av den i USA, rundt 30 i Afrika, de fleste er under produksjon men noen titalls produserer strøm døgnet rundt.

Jeg har selv sett denne og startet opp en slik, og ikke låst i det jeg lærte på skolen var det eneste riktige.

Solceller i antall 2-3 leveres til hver joulboks, de er for at batterier som står i maskinen aldri skal lades ut om maskinen slås av i måneder.

Nå er jeg i grunn lei av å prøve å forsvare denne verdensnyhet, som elektromagnetiske generatorer er. Ikke min oppgave å få alle kritikeren overbevist. Noen mener også at fysiske lover tillater ikke dette, men hvem har bevist at fysiske lover er absolutte ? Endret av Voksen mann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...