Gå til innhold

Model 3 leveres med Autopilot skrudd av i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så på en Model 3 utstilt på et kjøpesenter for en stund siden. Den var stilig, men synes kvaliteten virket litt dårlig. Lakken var f.eks. overraskend ruglete, og det så nesten ut som om det var for lite klarlakk på den. Også mellomrommene mellom paneler var litt i samme gate som min 30 år gamle Mazda. Med en pris på over 400 000 kr mener jeg dette er uakseptabelt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så på en Model 3 utstilt på et kjøpesenter for en stund siden. Den var stilig, men synes kvaliteten virket litt dårlig. Lakken var f.eks. overraskend ruglete, og det så nesten ut som om det var for lite klarlakk på den. Også mellomrommene mellom paneler var litt i samme gate som min 30 år gamle Mazda. Med en pris på over 400 000 kr mener jeg dette er uakseptabelt.

 

Leste noe om at bilene produseres i et telt på en parkeringsplass. Sikkert ikke lett for arbeiderne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så på en Model 3 utstilt på et kjøpesenter for en stund siden. Den var stilig, men synes kvaliteten virket litt dårlig. Lakken var f.eks. overraskend ruglete, og det så nesten ut som om det var for lite klarlakk på den. Også mellomrommene mellom paneler var litt i samme gate som min 30 år gamle Mazda. Med en pris på over 400 000 kr mener jeg dette er uakseptabelt.

 

Leste noe om at bilene produseres i et telt på en parkeringsplass. Sikkert ikke lett for arbeiderne.

Ja -tipper de tusenvis av kvadratmeterne de har stående tomme ble droppa til fordel for telt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så på en Model 3 utstilt på et kjøpesenter for en stund siden. Den var stilig, men synes kvaliteten virket litt dårlig. Lakken var f.eks. overraskend ruglete, og det så nesten ut som om det var for lite klarlakk på den. Også mellomrommene mellom paneler var litt i samme gate som min 30 år gamle Mazda. Med en pris på over 400 000 kr mener jeg dette er uakseptabelt.

 

En utstillingsbil med så mange skavanker?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En utstillingsbil med så mange skavanker?

Dessverre. Det er jo sikkert mange som plukker på bilen som både skitner til lakken og lager riper, men panelgap'ene er der nok fra fabrikk.

 

For en bil til halve prisen ville det nok vært akseptabelt, men ikke for en bil i luksus-segmentet. Denne bilen er kanskje ikke så dyr i Norge pga. avgiftsfritak, men i USA og de fleste andre land konkurrerer den i Mercedes og BMW-segmentet. Og den fremstod mer som en mellomstor Hyundai for noen år tilbake. Superavansert bil teknisk, men byggekvaliteten er ikke der.

 

 

Denne videoen oppsummerer i stor grad det samme inntrykket jeg sitter med:

Lenke til kommentar

Dessverre. Det er jo sikkert mange som plukker på bilen som både skitner til lakken og lager riper, men panelgap'ene er der nok fra fabrikk.

 

For en bil til halve prisen ville det nok vært akseptabelt, men ikke for en bil i luksus-segmentet. Denne bilen er kanskje ikke så dyr i Norge pga. avgiftsfritak, men i USA og de fleste andre land konkurrerer den i Mercedes og BMW-segmentet. Og den fremstod mer som en mellomstor Hyundai for noen år tilbake. Superavansert bil teknisk, men byggekvaliteten er ikke der.

 

 

Denne videoen oppsummerer i stor grad det samme inntrykket jeg sitter med:

 

Skal dog nevnes at Tesla retter opp i både panel glipper og lakkskader om en tar dette videre. Men de har notorisk dårlig QC ja. 

 

 

Forøvrig ser det ut som AP godkjenning er i boks allerede: https://www.streetinsider.com/Corporate+News/Tesla+(TSLA)+Model+3+Gains+Approval+for+Autopilot+in+Europe+-+Bloomberg%2C+Citing+Email+from+Dutch+Vehicle+Authority+RDW/15098738.html

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal dog nevnes at Tesla retter opp i både panel glipper og lakkskader om en tar dette videre. Men de har notorisk dårlig QC ja.

Med de verkstedstidene de har skal jeg heller ha litt lakkskader og panelgaps. At en bil kan bli stående på service i flere måneder om gangen er også helt uakseptabelt.

 

Tesla har generelt sett mye å slite med, og det er ikke uten grunn at de er på toppen av forbrukerrådets klageliste.

 

Egentlig veldig synd, for det er en av de få elbilene som virkelig kan konkurrere med tradisjonelle biler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med de verkstedstidene de har skal jeg heller ha litt lakkskader og panelgaps. At en bil kan bli stående på service i flere måneder om gangen er også helt uakseptabelt.

 

Tesla har generelt sett mye å slite med, og det er ikke uten grunn at de er på toppen av forbrukerrådets klageliste.

 

Egentlig veldig synd, for det er en av de få elbilene som virkelig kan konkurrere med tradisjonelle biler.

 

De har ikke så lange ventetider på dette, lakk sendes til lakkverksteder som gjerne ikke har ventetid. Panel justeringer kan de ta direkte.

 

Lange ventetider skylder deletilgang, så om du har ett panel med hull i(kan ikke fikses) så blir du kanskje gående i månedvis uten bilen, ja. Men, dette har de lovet å bli bedre på nå og har økt deletilgang(holder på/har, litt usikker hvordan det ligger an). 

 

Men ja, det er absolutt synd. Min model S står på verksted nå og har stått der en god stund. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skal dog nevnes at Tesla retter opp i både panel glipper og lakkskader om en tar dette videre. Men de har notorisk dårlig QC ja.

Med de verkstedstidene de har skal jeg heller ha litt lakkskader og panelgaps. At en bil kan bli stående på service i flere måneder om gangen er også helt uakseptabelt.

 

Tesla har generelt sett mye å slite med, og det er ikke uten grunn at de er på toppen av forbrukerrådets klageliste.

 

Egentlig veldig synd, for det er en av de få elbilene som virkelig kan konkurrere med tradisjonelle biler.

Husk at det er skrekk historiene man hører om. Har hatt min i over to år og det er kun en gang den ble stående lenge (1mnd) når de skulle ordne en lekkasje. Her ser jeg i ettertid at jeg kunne latt være å kreve at de måtte avsette tid for de hadde tydeligvis ikke denne tiden likevel siden den ble satt bort i tre uker før de begynte på den. Etter dette har jeg ventet til de kan bekrefte ledig time og de to siste gangene har det vært inn og ut på samme dag. Tror mye av dette er vokse-smerter som vil gå seg til etterhvert selv om jeg har vært frustrert til tider (ref den gangen den sto 1mnd...).

 

Håndbrekk modulen feilet en fredags formiddag en gang jeg skulle på tur i helgen. Da kom de med en Volvo T8? Hybridsak med 400hk som jeg disponerte til mandag når jeg ble oppringt og fikk beskjed om at bilen var ordnet. Da dekket de også bensinpenger for helgeturen :) Er det vanlig hos BMW/VAG/Mercedes? De har nå litt småfeil på nybiler de også.

Lenke til kommentar

Og der var autopilot skrudd på også i Europa, og alle krisemaksimererne dreit seg ut igjen.

 

 

 

Ja -tipper de tusenvis av kvadratmeterne de har stående tomme ble droppa til fordel for telt

Et telt der de hadde forbedrede produksjonslinjer etter det de hadde lært i den andre delen av fabrikken. Jeg skjønner ikke at alle haterne driver og syter over dette "teltet" hele tiden. Hva er poenget? Det har ingen verdens ting å si for kvaliteten på produksjonen.

 

 

 

 

Dessverre. Det er jo sikkert mange som plukker på bilen som både skitner til lakken og lager riper, men panelgap'ene er der nok fra fabrikk.

 

For en bil til halve prisen ville det nok vært akseptabelt, men ikke for en bil i luksus-segmentet. Denne bilen er kanskje ikke så dyr i Norge pga. avgiftsfritak, men i USA og de fleste andre land konkurrerer den i Mercedes og BMW-segmentet. Og den fremstod mer som en mellomstor Hyundai for noen år tilbake. Superavansert bil teknisk, men byggekvaliteten er ikke der.

 

 

Denne videoen oppsummerer i stor grad det samme inntrykket jeg sitter med:

Det er jo litt merkelig å basere seg på en eller to biler når man skal uttale seg om bilene generelt.

 

Og når det gjelder panelgap, så har alle produsenter det. Jeg mener, Jaguar har en I-Pace utstilt på Gardermoen, og den har ekstreme panelgap. Altså en utstillingsbil fra "luksusmerket" Jaguar!

 

Du ser det også i ulike videoanmeldelser av I-Pace, f.eks. på 9:50 i denne videoen.

 

Eller denne anmeldelsen fra Top Gear:

 

https://www.topgear.com/car-reviews/jaguar/i-pace

 

Så Jaguar må jo være nærmest konkurs siden det er så vanlig med panelgaps der!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så på en Model 3 utstilt på et kjøpesenter for en stund siden. Den var stilig, men synes kvaliteten virket litt dårlig. Lakken var f.eks. overraskend ruglete, og det så nesten ut som om det var for lite klarlakk på den. Også mellomrommene mellom paneler var litt i samme gate som min 30 år gamle Mazda. Med en pris på over 400 000 kr mener jeg dette er uakseptabelt.

 

Ja, der har du et poeng, slik ruglete lakk betyr nettop lite lakk, lakkens jobb er ikke bare å se pen ut men den skal også isolere metallet, og er lakken svært tynn, øker kjangsen for gjenomslitasje, steinsprut og rust svært mye... en av kvalitets "merkene" er om lakken er ruglete eller tykk og slett, tynn og ruglete lakk bert at fabrikken prøver å spare inn penger på produskjonen, da er det garanter sparr inn pp andre nøkker faktorer også... styr unna... hilsen bil man!

Lenke til kommentar

Ja, der har du et poeng, slik ruglete lakk betyr nettop lite lakk, lakkens jobb er ikke bare å se pen ut men den skal også isolere metallet, og er lakken svært tynn, øker kjangsen for gjenomslitasje, steinsprut og rust svært mye... en av kvalitets "merkene" er om lakken er ruglete eller tykk og slett, tynn og ruglete lakk bert at fabrikken prøver å spare inn penger på produskjonen, da er det garanter sparr inn pp andre nøkker faktorer også... styr unna... hilsen bil man!

 

Som denne C klassen feks:

 

316924d1443632262-problem-paint-era-101.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Haha, Tesla-haterne vår virkelig kjørt seg.

Trur det er få som er "tesla-hatere". Det handler nok mer om det motsatte. At det er morsomt å hakke på fanboys - dette gjelder uansett merke. 

Det er da like morsomt å hakke litt på apple-fanboys f.eks. 

 

Personlig kjøper jeg Tesla når ting er på plass der. Morsomme biler kjøre-messig. Men det ligger for mange "minus-sider" der fremdeles, og jeg ønsker ikke være en beta tester for en bil. Det følte jeg jeg var når jeg leaset eGolf - den første generasjonen. Det var rimelig tydelig at den kun var et CO2 kvote salg for VW. Dog, disse problemene som den bilen hadde fikset de faktisk 100% til neste "generasjon".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aha, ein artikkel om autopilot i Tesla. Her går sikkert diskusjonen på om veiane er gode nok eller om det er andre utfordringar enn i USA.

 

Service, ujamne panel og den evinnelege regla ja... Alle Tesla-trådar ender opp i same leie og det startar stort sett alltid med at nokon proklamerer at dei ikkje skal ha Tesla.

 

Det er PlayStation vs Xbox og Samsung vs Apple og alt det der.

Endret av Zeph
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trur det er få som er "tesla-hatere". Det handler nok mer om det motsatte. At det er morsomt å hakke på fanboys - dette gjelder uansett merke. 

Det er da like morsomt å hakke litt på apple-fanboys f.eks.

Ah, så alt hatet er egentlig bare trolling fordi noen ikke takler at mange liker Tesla?

 

Skjønner.

 

Det er sikkert bare en tilfeldighet at Tesla-hat ofte ser ut til å henge sammen med vitenskapsbenektelse (klimanektere).

Lenke til kommentar

Det står til stadighet at levering er i Mars, om jeg bestiller en bil nå. Stemmer dette mon tro? Isåfall er det jo ganske deilig med så kort leveringstid på nybil!

 

Mange som ikke følger opp bestillinger, så de har biler for rask levering. Flere på jobb som ga opp å vente og kjøpte andre biler, en kjøpte en helt ny Ionic og en pent brukt eGolf til kona og fikk penger til overs.. :p

Lenke til kommentar

Mange som ikke følger opp bestillinger, så de har biler for rask levering. Flere på jobb som ga opp å vente og kjøpte andre biler, en kjøpte en helt ny Ionic og en pent brukt eGolf til kona og fikk penger til overs.. :p

Så de bestilte i desember og er lei allerede i starten av februar? Har de kjøpt nybil før?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...