Gå til innhold

Hvordan politikk i USA egentlig fungerer. Showtime!


AnArv

Anbefalte innlegg

Har du noen gang fundert over hvordan politikk i USA egentlig fungerer? Dette er noe man kan skrive side opp og side ned om uten at den som leser skjønner veldig mye av hvordan dette i praksis foregår. Videoen nedenfor er den best komprimerte om emne vi noen gang har sett fordi den illustrerer akkurat hva som foregår og det er i nåtid. Alle som ser den vil kjenne situasjonen og vi trenger ikke historiske data som understøtter dette. Dessverre er det ikke bare i USA det fungerer slik. Forskjellen er at der er det mye mer tydelig. Showtime...

https://youtu.be/-Nx77tyZsd8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen gang fundert over hvordan politikk i USA egentlig fungerer? Dette er noe man kan skrive side opp og side ned om uten at den som leser skjønner veldig mye av hvordan dette i praksis foregår. Videoen nedenfor er den best komprimerte om emne vi noen gang har sett fordi den illustrerer akkurat hva som foregår og det er i nåtid. Alle som ser den vil kjenne situasjonen og vi trenger ikke historiske data som understøtter dette. Dessverre er det ikke bare i USA det fungerer slik. Forskjellen er at der er det mye mer tydelig. Showtime...

https://youtu.be/-Nx77tyZsd8

Youtuben var ikke mer tydelig enn ditt innlegg.

 

Kan du ikke oppsummere i en settning hvordan politikk fungerer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Youtuben var ikke mer tydelig enn ditt innlegg.

 

Kan du ikke oppsummere i en settning hvordan politikk fungerer?

 

Vedkommende som kommenterte klarte ikke gjøre dette tydelig for deg? Man kan ikke annet enn le..

 

Oppsummering; det spiller ingen rolle hvem du stemmer på, venstre- eller høyresiden, da begge sider mottar ordre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette vil du ikke forstå, det har jeg sett fra dine andre svar i andre tråder. Still deg et spørsmål; hvordan har livet forandret seg for deg når regjeringen har blitt skiftet her til lands? Om du har levd en tid har du vært med på noen skifter.

Jeg tror du har misforstått. Man holder ikke valg for å endre forholdene til undersåttene, man holder valg for å unngå at de politiske faksjonene må sloss om makten.

 

Valget endrer livet til herskerne, ikke til undersåttene.

Lenke til kommentar

  Jeg tror du har misforstått. Man holder ikke valg for å endre forholdene til undersåttene, man holder valg for å unngå at de politiske faksjonene må sloss om makten.

 

Valget endrer livet til herskerne, ikke til undersåttene.

 

Wow, du forstår mer enn hva jeg har gitt deg kreditt for! En beklagelse er berettiget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Showtime...

Dette er et diskusjonsforum og ikke et videodelingsforum. Om du ønsker dele rotete og forvirrede videoer finnes det andre fora for denslags.

 

Siden det ser ut til at du ikke er vant med å fremstille en sak skriftlig vil jeg anbefale å først vise det du skriver til en voksen, kanskje til en lærer, og få tilbakemelding om hvordan du kan gjøre det forståelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette vil du ikke forstå, det har jeg sett fra dine andre svar i andre tråder. Still deg et spørsmål; hvordan har livet forandret seg for deg når regjeringen har blitt skiftet her til lands? Om du har levd en tid har du vært med på noen skifter.

 

Alle Norske regjeringer består av landsforrædere som ikke handler i Norges interesser eller det Norske folks interesser, men handler i en fremmed makt sine interesser, nemlig USA og deres forsøk på verdensdominans og globalt tyranni.

 

Ergo, Norske politikere er støttespillere av tyranni og verdenskrig. Setter man dette i et andre verdenskrigsperspektiv er de Hitlers støttespillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke lyst å se på videoer. Kan du skrive hva vi skal diskutere skriftlig? 

 

Det finnes også en forening hvor medlemmene diskuterer ved at man sender brev med posten. Frimerke-varianten. Om du ikke har lyst til å se kan ingen tving deg. Respekter andre som har lyst.

Lenke til kommentar

Det finnes også en forening hvor medlemmene diskuterer ved at man sender brev med posten. Frimerke-varianten. Om du ikke har lyst til å se kan ingen tving deg.

Hva har det med saken å gjøre? Dette er et diskusjonsforum hvor det forventes at folk skal klare både å forumulere og argumentere for eller mot et synspunkt. Når man har gjort deg man man gjerne også linke til et dokument (tekst, bilde, video) som underbygger det man ønsker uttrykke. Men først må man altså klare formulere og argumentere for dette.

 

Det dette forumet ikke er for er til for:

A: Se denne viktige videoen om politikk: *youtubelink til lang kronglete amatørvideo*

B: Se denne videoen som er uenig: *youtubelink til enda lengere video*

 

Respekter andre som har lyst.

Og du bør respektere at dette ikke er et videodelingsforum, men et diskusjonsforum hvor det forventes at folk klarer formulere og argumentere for et synspunkt. For de som har problemer med å få dette til så viser jeg til min først post i denne tråden.

Endret av robertaas
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Dette er et diskusjonsforum hvor det forventes at folk skal klare både å forumulere og argumentere for eller mot et synspunkt. Når man har gjort deg man man gjerne også linke til et dokument (tekst, bilde, video) som underbygger det man ønsker uttrykke. Men først må man altså klare formulere og argumentere for dette.

 

Det dette forumet ikke er for er til for:

A: Se denne viktige videoen om politikk: *youtubelink til lang kronglete amatørvideo*

B: Se denne videoen som er uenig: *youtubelink til enda lengere video*

 

Og du bør respektere at dette ikke er et videodelingsforum, men et diskusjonsforum hvor det forventes at folk klarer formulere og argumentere for et synspunkt. For de som har problemer med å få dette til så viser jeg til min først post i denne tråden.

 

Ettersom du da allerede vet er det tilstrekkelig med skriftlig dokumentasjon for hvordan politikk opererer. Her kan man se dette utspille seg i live. Kanskje det kan oppfordre de som har en annen innfallsvinkel til å engasjere seg mer? Om du ikke vil se. La vær! Men for all del ikke forsøk beslaglegge ett diskusjonsforum fordi man ikke kan henvise til videomateriale. Det tilhører kommunistene og ikke den frie delen av verden. Virker nesten som om du oppfordrer til sensur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...