Gå til innhold

ICE - Datafrihet til 99,- ekstra - 1000GB - 10Mbit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ice 800 mhz har maks teoretisk fart på 75 Mbit, så du har ikke fått høyere enn det i Florø vil jeg tro.. Med mindre man får inn to 800 mhz sendere og det er støtte for aggregation på samme bånd?

Tviler på at det eksisterer CA støtte på overlappende bånd/frekvenser

Lenke til kommentar

Ice 800 mhz har maks teoretisk fart på 75 Mbit, så du har ikke fått høyere enn det i Florø vil jeg tro.. Med mindre man får inn to 800 mhz sendere og det er støtte for aggregation på samme bånd?

 

Mener og ha fått høyere enn det i Florø på Ice+. Snodig om det kun er 800MHz her. Men vet også at eg alltid har fått enda høyere fart på Telia sitt nett.

 

Uansett var tidligere fart på Ice+ en god del høyere enn ~10-15 Mbit/s.

 

Men eg får vel bare håpe at Ice legger til flere frekvenser og/eller sendere her i Florø da.

Lenke til kommentar

Mener og ha fått høyere enn det i Florø på Ice+. Snodig om det kun er 800MHz her. Men vet også at eg alltid har fått enda høyere fart på Telia sitt nett.

 

Uansett var tidligere fart på Ice+ en god del høyere enn ~10-15 Mbit/s.

 

Men eg får vel bare håpe at Ice legger til flere frekvenser og/eller sendere her i Florø da.

 

Vil nok tro at noen brukere med 1000 GB 10mbit cap merkes på ensom 800 mhz ja.. Heldigvis holder 10-15 mbit til alt uten om nedlasting. Har mine tvil om Ice øker kapasiteten sin på 4G noe særlig nå som det bygges ut 5G. Tipper utbygging av 4G kun er arealdekning.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil nok tro at noen brukere med 1000 GB 10mbit cap merkes på ensom 800 mhz ja.. Heldigvis holder 10-15 mbit til alt uten om nedlasting. Har mine tvil om Ice øker kapasiteten sin på 4G noe særlig nå som det bygges ut 5G. Tipper utbygging av 4G kun er arealdekning.

 

Ja, de 10-15 eg får i dag er fremdeles plenty til f.eks musikkstreaming mens eg går til jobb.

 

Men eg er veldig periodevis heftig bruker av mobilt bredbånd og tethering ettersom eg jobber med servere. Har en nokså dyr Teltonika RUT950 med VPN og data-SIM liggende i sekken slik at eg kan sette opp et "mini-kontor" bak VPN hvor som helst for laptop/mobil/etc. så lenge det er strømuttak og mobildekning.

 

Eg ungikk å bestille data frihet siden 10 mbit/s ikke er nok til min bruk når det f.eks skal sendes filer frem og tilbake. Men har endt opp med lik hastighet uansett. Så vurderer nå og flytte til annen leverandør. Eller kansellere data-SIM og skru ned abbonnementet, for så og bestille saparat mobilt bredbånd abb fra noen med Telenor eller Telia dekning.

 

Litt leit, men eg tviler også på at det blir installert noe flere sendere her. Har fremdeles litt håp om at de muligens gidder å stikke en 1800MHz antenna på ekisterende sender da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...