Gå til innhold

ICE - Datafrihet til 99,- ekstra - 1000GB - 10Mbit


Anbefalte innlegg

Da er ballen i gang.

 

ICE rullet sin nyhet "Data-Frihet".

 

Friheten til å bruke så mye data du vil i ice sitt eget mobilnett, for kun 99,- ekstra/mnd
Tilgjengelig fra 6 - 30 GB

Data Frihet gir opptil 1000 GB med hele 10Mbit/s i ice sitt eget mobilnett (ice+).
Tilleggstjenesten gjelder i kombinasjon med abonnement fra 6 - 30 GB. Ingen bindingstid.

 

https://www.ice.no/produkt/data-frihet/

 

Du kan også dele nett med dine egne enheter som PC, nettbrett eller TV.
(10 Mbit/s egner seg derimot ikke som en delt tjeneste med mange brukere i en router. Til dette anbefaler vi mobilt bredbånd.)

Endret av Merko.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd det ikke er dekning med Ice sitt eget nett på flere steder jeg oppholder meg hvor behovet mitt for større datamengde normalt finner sted (to av hyttene våre, hos svigers eller hos mine foreldre),

 

For 398 kroner mnd for 1TB data i Ice sitt nett (6GB abonnementet til 299 + 99 kr for Data Frihet) er ikke verst pris, og 10 mbits kan man leve med som hastighet på mobilen mener nå jeg.

Lenke til kommentar

1000GB cap

Joda, men til et mobil abonnement så er dette mer en nok :)

Er nok ytterst få unntak hvor man faktisk bruker mer data enn 1000GB. spesielt på en mobil.

 

Største begrensningen nå er vel kun at det gjelder på ICE sitt eget nettverk.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Tror forbrukerrådet\nkom og de fleste offentlig organ er lei av fri\ubegrenset data i praksis er det teknisk umulig folk kan bruke 1 TB måneden uten det koster for mye.

 

Blir jo som å si man man få 1000 kr gratis i måneden for å bli telia\ice eller telenor kunde.

Men man betaler da flere tusen i måneden i så fall.

Lenke til kommentar

Tror forbrukerrådet\nkom og de fleste offentlig organ er lei av fri\ubegrenset data i praksis er det teknisk umulig folk kan bruke 1 TB måneden uten det koster for mye.

 

Blir jo som å si man man få 1000 kr gratis i måneden for å bli telia\ice eller telenor kunde.

Men man betaler da flere tusen i måneden i så fall.

Tror du må prøve en gang til. Det innlegget gir ikke mye mening, for meg hvert fall.

 

Her betaler du en SUM (billigst 398,-) hvor du kan bruke opptil 1000 GB på ICE sitt eget nettverk uten at du må betale noe ekstra.

Lenke til kommentar

Haha, et solid lite stikk til Chili igjen.

 

 

 

Har du lyst til å se hvor fort du klarer å bruke 1000 GB, er det bare til å kjøre på. Du trenger ikke være redd for at vi ringer og ber deg bremse. Vi kommer heller ikke til å be deg om å restarte mobiltelefonen når du har brukt 5 GB på én dag.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha, et solid lite stikk til Chili igjen.

det er et saga blott fra chilli , nå ser det ut  til at de t.o.m  godtar  at du overstiger den 5 GB  grensa også  vi for se hvordan  det blir  i praksis  .... fikk mail far dem  om  det sitat :  " Hva innebærer en hastighet på 3Mbit/s? Du kan bruke telefonen til det aller meste. Sosiale medier, surfing og videostrømming i god kvalitet på telefonen er ikke noe problem så lenge du har god dekning.

Vi skal også tilrettelegge for en løsning for de kundene som i korte eller lengre perioder ønsker å benytte abonnementet som en trådløs fiber-erstatter. Dette gir muligheten til å benytte maksimal datahastighet ut over døgngrensen på 5GB med fri fart.

 

Vi fjerner også restriksjonene som forbyr datadeling utover personlig bruk, samt forbudet mot å sette SIM-kortet i en ruter. "

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sist jeg hadde ICE (ett år siden) sneglet nettet seg avgårde og ICE skyldte på overbelastning. De har ikke gjort utbedringer og jeg undres hvor ille det er/blir nå. Hadde også store problemer med at selv om jeg hadde fulle signal og var koblet til telenettet så fikk den som ringer beskjed om at telefonen var avslått. Har lest at enkelte fortsatt sliter med dette men det er muligens bedre nå når man kan ringe over VoLTE i eget nett?

Veldig kjedelig å høre at noen har forsøkt ringe meg i hele dag men telefonen har vært avslått.

Lenke til kommentar

Sist jeg hadde ICE (ett år siden) sneglet nettet seg avgårde og ICE skyldte på overbelastning. De har ikke gjort utbedringer og jeg undres hvor ille det er/blir nå. Hadde også store problemer med at selv om jeg hadde fulle signal og var koblet til telenettet så fikk den som ringer beskjed om at telefonen var avslått. Har lest at enkelte fortsatt sliter med dette men det er muligens bedre nå når man kan ringe over VoLTE i eget nett?

 

Veldig kjedelig å høre at noen har forsøkt ringe meg i hele dag men telefonen har vært avslått.

Jeg vil oppfordre deg til og prøve de på nytt. Selv har jeg ingen av dine erfaringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Før du bestemmer deg for å prøve ICE, sjekk finnsenderen.no. Hvis du er rimelig nær senderne deres fungerer nettet helt flott. VOLTE er på plass, og fungerer på flere steder enn ICE hevder på hjemmesidene. Blant annet fungerer det i Stor-Oslo og langs E6 gjennom Østfold.

Nu vel, selv hadde jeg fri sikt til flere men hastigheten var ikke noe å skrive hjem om.

 

Forøvrig er prøvekjøp eller hva det heter gull verdt :)

 

Jeg er litt usikker på om struping av hastigheten vil endre hastigheten til noe enda dårligere siden jeg hadde problemer med å nå 10 mbits til vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...