Gå til innhold

ICE - Datafrihet til 99,- ekstra - 1000GB - 10Mbit


Anbefalte innlegg

Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang.

 

Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone.

Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen.

 

Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene.

Endret av JoergenOlsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang.

 

Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone.

Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen.

 

Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene.

Kan du ikke bruke tvilling fra Telia X? 

(Eller er det slik at hovednummer kommer ved ringing eller sms når tvilling blir benyttet?)

Lenke til kommentar

Kan du ikke bruke tvilling fra Telia X?

(Eller er det slik at hovednummer kommer ved ringing eller sms når tvilling blir benyttet?)

Hvis man bruker tvilling sim, da får man alle inkommende sms og anrop fra hoved sim også til tvilling.

 

Og ja, det er hoved nr. som vises hos motparten.

Endret av JoergenOlsen
Lenke til kommentar

Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang.

 

Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone.

Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen.

 

Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene.

Om du bruker ca 50kr i mnd, hvorfor ikke bare ha Happybytes?

 

https://happybytes.no/happybytes-mobil/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg mener å ha vært borti "mine sider" hvor man kan endre dette på kryss og tvers, men husker ikke hvilken operatør dette var. Ikke hadde jeg tvilling-sim den gang heller så....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg bruker "mix it" løsning fra mycall. Der kan man bygge abonementet slik man ønsker det. Det koster 50 kr per måned for ubegrenset bruk av sms og minutter i Norge...men takk for tips :)

Jeg finner ikke noe om "mix it". Har du link til abonnement?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kan visstnok kjøpe tale/datapakker uavhengig av hverandre, og disse kan gjelde for en dag, en uke eller en mnd.
2 GB for en mnd koster kr. 89,-.

Og så er det pakkeløsninger for forskjellige land (som er Mycalls varemerke).

Utrolig kjekt - og veldig innovativt!

Om noen har fullstendig prislister/mer info enn meg så kan man lage en egen tråd om dette.
Denne tråden er for ICE Datafrihet.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe om "mix it". Har du link til abonnement?

"Mix it" liggrr ikke ute til alle enda, den er i beta frem til mars (slik jeg forstod det). Prisene er omtrent like med andre operatørene. Men jeg liker det godt fordi det er forhåndsbetalt abonement på kontantkort :) ooooooog at jrg bruker bare tale og sms i norge på det simkortet :)

post-487784-107812_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sakset fra Ice sine sider:

 

Hvorfor Data-SIM?

Data-SIM er et ekstra SIM-kort, og gir deg en mulighet til å surfe på én ekstra enhet. Data-SIM vil bruke av datamengden som er inkludert i mobilabonnementet ditt.

 

Jeg tolker det slik at DATA-SIM vil bruke av det som er inkludert i mobilabonnement, og har du da datafrihet, vil den bruke av dette...

Lenke til kommentar

En stor minus her er at det kun gjelder Hovedsim, altså ikke data eller tvilling-sim, i følge denne:

https://www.digi.no/artikler/billigere-fri-datapakke-fra-ice/457280

Der har du svaret fra deg selv?. Men fra spøk til alvår, jeg har ringt dem med intensjon å porterr numeret samme dagen de lanserte "data frihet", og det var det jeg fikk høre fra dem...så det e fakta.

Lenke til kommentar

Sakset fra Ice sine sider:

 

Hvorfor Data-SIM?

Data-SIM er et ekstra SIM-kort, og gir deg en mulighet til å surfe på én ekstra enhet. Data-SIM vil bruke av datamengden som er inkludert i mobilabonnementet ditt.

 

Jeg tolker det slik at DATA-SIM vil bruke av det som er inkludert i mobilabonnement, og har du da datafrihet, vil den bruke av dette...

post-487784-491364_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...