Gå til innhold

Tesla kutter 7 prosent av staben: «Veien videre er svært vanskelig»


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Glemte du i setning nr 2 hva du hadde skrevet i nr 1? :p

Nei. Det er en hyggelig bekreftelse bare.

 

Hadde hydrogentank og brenselcelle blitt levert som takboks, mulig å koble til for kontinuerlig lading under kjøring, så kunne dette løst langkjøringsproblemene for veldig mange elbiler med små batterier. Hvis den også er avtakbar så kan man ta den av når man skal kjøre på steder der risikoen er for høy eller det er forbudt. 

 

Hehe, faktisk ikke en så teit idé for enkelte. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting nytt i dette selvsagt.

"Nå er Tesla på klagetoppen i Norge":

https://www.tv2.no/broom/10380870/

 

Skal bli interessant å se hvordan det går dersom de selger mange av Model 3 og får diverse problemer med bilene.

 

Møller bil følger tett bak. Men ingen tvil om at Tesla har hatt og kommer til å ha mye problemer. De har jo solgt enorme mengder med model 3 nå. Blir spennede å se hvordan det går. 

Lenke til kommentar

Hydrogengutta bør skaffe seg en kalender. De har et ganske løst forhold til tid.

 

- Teslaklagene gjelder kalenderåret 2018, der klagetoppen var rundt sommeren/høsten. Ikke at ting er helt som det skal der ennå, men "" betyr altså akkumulert i løpet av kalenderåret 2018 i dette tilfellet. Så vidt jeg husker var tallet på klager akkumulert fra januar 2018 til september 2018 omtrent det samme som vi nå ser akkumulert fra januar 2018 til desember 2018. Det ser altså ut til å være på bedringens vei.

- "Det skjer det mye på hydrogenfronten " later til å bety at "lite og ingenting skjer i januar 2019, men vi tror det skjer mye i kulissene som hvis alt går slik vi håper kan det få praktisk betydning senere tidligst sommeren 2019 og muligens så sent som flere år fram i tid".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper Tesla overlever. Det er et selskap jeg liker, med en leder som jeg liker. Men kommer de til å tjene mye penger fremover? Nei. Spesielt den billigste versjonen av Model 3 kommer til å ha svært marginale inntjeninger, om de ikke rett og slett taper penger på hver billigste Model 3 de selger. De må også konkurrere mot andre bilmerker etter at reservasjonene er ferdiglevert, ettersom de som forhåndsbestilte Model 3 mest sannsynlig ikke vurderte andre merker.

Tesla vil tjene penger på hver bil de produserer. Når de starter produksjon av den billigste utgaven så er det fordi de kan selge den med overskudd.

 

Andre bilmerker klarer knapt å få ut noen elbiler. De har ekstremt lav produksjon. Dessuten taper de sannsynligvis mye penger på det, og Tesla har et stort forsprang på blant annet batterier.

 

Det hjelper ikke for konkurrenter å lansere elbiler når de for det første taper på hver bil de produserer (i motsetning til Tesla), og for det andre produserer svært få.

 

 

 

 

Ingenting nytt i dette selvsagt.

"Nå er Tesla på klagetoppen i Norge":

https://www.tv2.no/broom/10380870/

 

Skal bli interessant å se hvordan det går dersom de selger mange av Model 3 og får diverse problemer med bilene.

Det er ingenting som tilsier at det vil være særlig mange som har problemer med Model 3.

 

Og nå holder de på å bygge ut flere servicesentre, og blant annet et gigantisk anlegg på Karihaugen i Oslo.

 

De er sprengt på kapasitet nå, men bygger ut kapasitet i dette øyeblikk, pluss at Model 3 kun har service hver 40.000 km og ikke 20.000 som Model S/X.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ingenting nytt i dette selvsagt.

"Nå er Tesla på klagetoppen i Norge":

https://www.tv2.no/broom/10380870/

 

Skal bli interessant å se hvordan det går dersom de selger mange av Model 3 og får diverse problemer med bilene.

Ikke overraskende. Hvor lenge skal egentlig Tesla og apologetene skylde på "voksesmerter"?

 

Det blir selvfølgelig bare tull å sammenligne med eks. Møller. De selger mange flere biler. Dessuten var det faktisk en nedgang i antall klager imot Møller på ca. 27 % i 2018. Veksten i antall Tesla-klager er til grine av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke overraskende. Hvor lenge skal egentlig Tesla og apologetene skylde på "voksesmerter"?

 

Det blir selvfølgelig bare tull å sammenligne med eks. Møller. De selger mange flere biler. Dessuten var det faktisk en nedgang i antall klager imot Møller på ca. 27 % i 2018. Veksten i antall Tesla-klager er til grine av.

Samtidig har også Tesla de mest fornøyde kundene. Merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...