Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

For alle de som er sultne etter Visual Basic source code, besøk hjemmesiden min:

http://www.stangeland.tk

Masse kult der! Sjekk ut mitt nye da, Net Tools :cool: Lar det åpne shared folder til alle på nettverket, sende net send med eget valgt avsender navn og kan laste ned ting fra internett! hmm, kommer ikke inn på home nå, men programmet ligger på home.no/jonas1 - småprogrammer - net tools.exe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat laget et program i VB6 som viser alle vinduer kontroller som vises i Windows, og du kan skru av og på enabled, disabled og endre teksten (brukte det til å fortsatt bruke programmer som var gått ut av trial versjonen)

 

<a href="http://www27.brinkster.com/geirgrusom/downloads.html">Stæsch igjen</a>

Den heter Window Editor.

La til litt OpenGL i About boksen, sånn for å være hyggeli.

Lenke til kommentar

hmm.. mens tråden er aktiv så spør jeg:

Private Sub Command1_Click()

Dim Tall1 As Integer
Dim Tall2 As Integer
Dim Sum As Integer
   Tall1 = Val(Text1.Text)
   Tall2 = Val(Text2.Text)
   Sum = Tall1 + Tall2
Label1.Caption = Sum

End Sub

Hvis man skriver litt mange tall i boksene så gir det overflow! Hvordan går det ann å fikse det? og hvordan få til at man bare kan skrive tall der?

Lenke til kommentar

Følgende er kode for å gjøre en tektboks "number only":

 

Private Declare Function GetWindowLong Lib "user32" Alias "GetWindowLongA" (ByVal hwnd As Long, ByVal nIndex As Long) As Long
Private Declare Function SetWindowLong Lib "user32" Alias "SetWindowLongA" (ByVal hwnd As Long, ByVal nIndex As Long, ByVal dwNewLong As Long) As Long

Const GWL_STYLE = (-16)
Const ES_NUMBER = &H2000&

Public Sub SetNumber(NumberText As TextBox, Flag As Boolean)

Dim curstyle As Long, newstyle As Long

curstyle = GetWindowLong(NumberText.hwnd, GWL_STYLE)

If Flag Then
curstyle = curstyle Or ES_NUMBER
Else
curstyle = curstyle And (Not ES_NUMBER)
End If

newstyle = SetWindowLong(NumberText.hwnd, GWL_STYLE, curstyle)
NumberText.Refresh

End Sub

Private Sub Form_Load()

SetNumber Text1, True

End Sub

Lenke til kommentar
hmm.. mens tråden er aktiv så spør jeg:

Private Sub Command1_Click()

Dim Tall1 As Integer
Dim Tall2 As Integer
Dim Sum As Integer
   Tall1 = Val(Text1.Text)
   Tall2 = Val(Text2.Text)
   Sum = Tall1 + Tall2
Label1.Caption = Sum

End Sub

Hvis man skriver litt mange tall i boksene så gir det overflow! Hvordan går det ann å fikse det? og hvordan få til at man bare kan skrive tall der?

Integer støtter bare tall opp til en viss størrelse, tror det er 65000 eller noe. Du kan bruke Long for lengre heltall, eller Double for lange desimaltall.

Lenke til kommentar

Minnet ja.. Er det mye forskjell på de? hvis jeg skal lage noe små greier, er det lurt å bruke kun det nødvendige? eller bruker de så lite at det har lite å si? bruker vb mye minne og resurser? Har sett på koden med do "net send" loop og da klikker jo programmet og alt fulstendig! Hvis jeg gjør det med en .bat fil så gjør den det glatt!

Lenke til kommentar
Wayshot, på PassGen så har du sånn at hvis man holder inne "alt" (på tastaturet) og trykker på den understrekete bokstaven så endres checkboksen til det motsatte. Hvordan får du til det?

På caption teksten til label, command, checkbox++ så kan du lage snarveien med å sette & tegnet foran bokstaven du vil ha som snarvei.

 

 

Eks. med "Alt+y"

 

CheckBox1.Caption = "Tr&ykk her"

Lenke til kommentar
Kan du legge ut koden for å se ip'en da? Hvor fant du disse kodene?

 

Edit: Vises den lokale eller den andre ip'en?

Har skrevet alt selv, men har selfølgelig brukt div eksemler ol. jeg har funnet på nettet for å sette meg inn i ting.

 

Det er den lokale IP'en som vises.

Denne kan du enkelt finne ut ved å sette inn en Winsock Control og hente ut .LocalIP verdien.

 

Hvis det er den eksterne IP'en du er ute etter kan du f.eks koble deg opp mot http://www.whatismyip.com og hente IP'en derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...