Gå til innhold

Visual Basic Roundup!


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker gjerne tilbakemeldinger på mitt lille program:

 

http://dl.dropbox.co...log%20v1.25.exe

 

post-96356-0-42251300-1326039638_thumb.jpg

 

Det er da et lite program jeg har laget for å ha en oversikt over hvilke filmer, og evt spill, man har, samt et låneregister for å også ha oversikt over hva man har lånt til/fra folk med dato.

 

Dette er da også mitt første skikkelige program i vb, så ikke forvent noe helt bugfritt program tongue.gif

 

Mvh Olav B, G wink.gif

 

EDIT:

Da vil jeg dele versjon 1.4 av programmet mitt Film- og spillkatalog!

For å laste ned som .rar fil klikk her: http://bit.ly/...atalog-v1_4-rar

Som .zip fil klikk her: http://bit.ly/...atalog-v1_4-zip

Pakk ut .exe filen, plasser den der du vil, og kjør programmet fra denne.

 

post-96356-0-33459800-1334346114_thumb.jpg

 

Endringslogg for programmet siden versjon 1.3:

v1.4 13.04.12

Lagt til:

- Menylinje øverst i programmet.

- Om-knapp med litt generell informasjon om programmet, f.eks. programversjon.

- Endringsloggen for programmet i "Om programmet".

- Flere kontroller som skal hindre eventuelle feilmeldinger ved lasting/lagring av lister i koden.

- Endringslogg som holder oversikt over når du la til nye filmer/spill,

lånte bort filmer/spill, fikk tilbake filmer/spill, lånte/leverte filmer/spill, osv.

- Knapp for å kopiere nettadressen til den aktuelle nettsiden som er vist dersom man viser mer info om valgt element.

- Funksjon som gjør at når du minimerer vinduet legger programmet seg i notifikasjonsvinduet, og der kan du høyreklikke på ikonet for

å hurtig kunne legge til film, se statistikk, åpne eller lukke programmet.

- "Innstillinger" under fil knappen øverst. Der kan du velge om du vil ha funksjonen som gjør at programmet minimerer

seg til notifikasjonsområdet på eller ikke. Samt et valg om du vil ha tittel og format adskilt med punktum eller ikke i oversiktslisten.

Fikset:

- BUG som gjorde at filmen/spillet ble slettet om du trykket endre, for så å krysse ut vinduet(ikke trykket OK).

Forbedret:

- "Endre"-knappen. Vinduet blir nå automatisk satt til de innstllingene som gjelder for den valgte filmen/spillet.

- Det kommer nå automatisk stor forbokstav i navnet til den du låner til/fra. Samt stor forbokstav i tittel som før.

- Små designendringer

- Store endringer "under panseret" som minsker muligheten for feil, øker hastigheten generelt, og øker fleksibiliteten mtp eventuelle senere endringer/oppdateringer.

- Som følge av endringene under panseret lagres filene på en annen måte enn før, men de som allerede har brukt programmet og laget seg lister

trenger ikke bekymre seg! Programmet oppretter selv de nye mappene/filene, fyller de med din informasjon og sletter deretter de gamle filene.

Nye brukere har selvfølgelig heller ingenting å bekymre seg for.

- Flyttet hjelp-knappen til menylinjen under "Om".

- Flyttet statistikk-knappen til menylinjen under "fil".

 

Ønsker veldig gjerne tilbakemeldinger på din opplevelse av programmet, og forslag/ideer til forbedringer eller tilleggsfunksjoner!

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har lagd en NTFS ACL editor :D (For de som vet hva det er)

 

Grunnen til at jeg lagde den var at når man skal gjøre noe så enkelt som å endre eieren på en fil via windows sin dialog, må man gjennom en drøss av dialoger.

I mitt program trykker man på en knapp, velger bruker, ferdig.

 

Har også en quickies knapp, der man kan resette den mappen/filen man holder på med.

Med reset mener jeg at man fjerner alle egendefinerte brukere/grupper, gjør slik at filen/mappen arver fra parent-mappen, og setter eieren til den brukeren som er pålogget windows.

 

Er også en mulighet for å resette alle filer/undermapper (og filer/mapper som er i undermappene) i en mappe, irrelevant av hvem som eier filen/undermappen, og hvem som har tilgang.

Man kan gjøre det med windows sin dialog også, men ikke om noen andre eier filen/undermappen, da får man kun en feilmelding, noe som er helt idiotisk.

 

Kan laste opp programmet hvis noen har lyst på det :D

 

clipboard02xjp.jpg

Er det mulig å få prøve dette prg? Så veldig greit ut :)
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...